B230FT-przywrócenie turbodoładowania

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Simon_ses
Posty: 45
Rejestracja: 31 października 2018, 16:53

B230FT-przywrócenie turbodoładowania

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Simon_ses »

Witam.
Temat poruszony na "VolvoForum", lecz po namowach forumowiczów chciałbym przenieść go Tutaj. Nie wiem natomiast, czy nie powinien znaleźć się w "Modyfikacja osiągów", "Pokaż swoje Volvo", a może "OT", mam nadzieję, że trafiłem w odpowiedni dział. :roll:
Z uwagi, iż prawdopodobnie wszyscy tutejsi forumowicze mają także konto na "VF", nie będę się rozpisywał na nowo, tylko wkleję link ;) :
https://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=1 ... 1f3#unread
Jednocześnie zamykając temat na "VF" coby nie robić zbędnego zamieszania.

Może pokrótce napiszę tylko, że silnik został pozbawiony instalacji Turbo na rzecz LPG I gen. na śrubę :evil:. Ja chcę powrócić do pierwotnej formy zasilania :twisted:.

Zmierzona kompresja [bar](na sucho, po dwie próby na cylinder):
1-9,625; 2-8,625; 3-8,875; 4-8,625 Max: 9,75; Min: 8,5
EZK o numerze: 0 261 201 012
Wleciały także wtryskiwacze od bmw (znalezienie używanych niskoohmowych wtryskiwaczy graniczy z cudem), na Pb95 odpala teraz na dotyk. ;)
Cały czas szukam podstawy filtra oleju z chłodniczką.
Sylikonowe łączniki przewodów, już do mnie pędzą z internetów.
Zasilanie i spust oleju turbo będę lutował z miedzi (mam tego trochę), flansze już zamówione. Restryktor raczej nie potrzebny :?: (Garrett TB03)
Przewody powietrza też mam zamiar trochę rzeźbić i tu pytanie odnośnie upustu ciśnienia: BOV na IC->Przepustnica czy CBV na Turbo->IC z bypass-em na Filtr->Turbo :?: Jaki konkretnie zawór wybrać, co polecacie :?:
2 x
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Wtryskiwacze nisko czy wysokoomowe w zasadzie bez znaczenia, ważne żeby miały odpowiedni wydatek. Podstawkę filtra oleju masz tu na szybko, zamiennik (skąd inąd dobre wykonanie, zakładałem taki do innego auta):
https://allegro.pl/podstawka-pod-filtr- ... 50463.html
Chłodnice oleju w zasadzie dowolną, ja użyłem motocyklowej bo mi najbardziej pasowała montażowo.
0 x
Simon_ses
Posty: 45
Rejestracja: 31 października 2018, 16:53

Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Simon_ses »

Temat wtryskiwaczy można uznać za zamknięty, bo już wszystko działa jak należy. Nie bawiłem się z przeróbką seryjnej instalacji, wycinanie resistor pack-ów itp. z obaw o popsucie ECU bądź opóźniony czas otwarcia wtrysków. Wpadły wtryskiwacze od BMW "0280150200" o katalogowym przepływie 314 i rezystancji 2,4 Ohm, używki (komplet wtryskiwaczy w cenie 1/4 jednego nowego seryjnego "0280150357 - 317cc", własnoręcznie "zregenerowane" :lol: )
Jeśli chodzi o podstawkę filtra oleju do chłodnicy, to rozważałem taką opcję, tylko po jakie grzyby, seryjnie, jest ta aluminiowa obudowa wzdłuż bloku silnika, bez niej filtr się nie mieści, czy jak :?: Nawet znalazłem niedaleko mnie sklep z takowymi i bardzo prawdopodobne, że zakończy się na zakupie takiego zestawu.
Posiadają tam także zawory upustowe, nie wiem co wybrać, ceny zróżnicowane od 100 wzwyż. W internetach także ogromny wybór, z różnymi festynowymi gwizdkami, regulacjami, repliki markowych, chińskie plastiki, normalnie zgłupiałem; brakuje tylko jeszcze tylko takich z podświetleniem led i wygrywających melodyjki :P
Myślałem o opcji z recyrkulacją, coby nie wyrzucać wypracowanego przez turbinę ciśnienia w eter, wyczytałem także że jeśli BOV to jedynie taki który ma dwa zawory. Możecie coś polecić, nie chciałbym wyrzucać pln-ów na jakieś badziewie, które wyląduje w śmietniku :?:
0 x
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

A ten bov to po co? założ normalne turbo bez zewnętrznych zaworów i nie utrudniaj sobie życia przycinajacym się bovem, gasnacym autem na światłach i tym całum zamieszaniem z montażem.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
Simon_ses
Posty: 45
Rejestracja: 31 października 2018, 16:53

Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Simon_ses »

Ponieważ, nie posiadam seryjnego zaworu :|
0 x
maab
Posty: 19
Rejestracja: 09 listopada 2018, 12:02

Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: maab »

Cześć,
Mam B230FT LH2.2 z Garrettem, co prawda w 760, ale konfiguracja powinna być co najmniej podobna. Jeśli chcesz mogę porobić fotki i tutaj wrzucić. Jeśli chodzi Ci o jakieś konkretne miejsca to daj znać, postaram się tam dotrzeć z aparatem :)
Polecam katalogi ze strony
http://www.gcp.se/en/catalogues/model/740-760-en/
są ładne rysunki i numery części.
Co do tematu recyrkulacji powietrza z turbiny. U mnie był zewnętrzny zawór recyrkulacyjny Pierburg (nie znalazłem teraz dobrej fotki w sieci). Montowany był na wysokości rozrządu, przy pokrywie zaworów, po stronie kolektora wydechowego. Niestety u mnie stracił sprawność, a dodatkowo rura airbox - turbo całkowicie sflaczała i przy doładowaniu ok. 0,4 - 0,5 bar się zamykała. Więc wymieniłem ją na łączniki silikonowe, musiałem wyrzucić airbox (było wygodniej dopasować kolanka - mam stożek) i zastosowałem dump valve, który wygląda tak:
https://turborevs.org.uk/34mm-aluminium ... valve.html
Nie pamiętam gdzie go kupiłem i za ile, ale raczej w polskim sklepie i nie był bardzo drogi, a jeżdżę nim już dobre 3-4 lata. To nie jest blow off bo nie wypuszcza ciśnienia na zewnątrz, tylko z powrotem do rury airbox - turbo. Podobno tak jest korzystniej ze względu na sposób sterowania mieszanką (czyli maf - przepływka). Ja jestem z takiego rozwiązania zadowolony, nie doradzę Ci czy inne jest lepsze/gorsze.

To tyle piszę z roboty z pamięci :) Jakbyś miał konkretne pytania dotyczące oryginalnego setupu B230FT LH2.2 to chętnie odpowiem albo sprawdzę u siebie.

Pzdr,
Marcin
0 x
760 Turbo '89 B230FT M46
Simon_ses
Posty: 45
Rejestracja: 31 października 2018, 16:53

Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Simon_ses »

Na chwilę obecną sprawa z silnikiem trochę się odwlekła w czasie. Czekając na części, wziąłem się za połamany szyberdach, co było moim błędem. :x
Auto stoi w garażu z dziurą w dachu i nie mam jak wjechać na podnośnik, żeby podorabiać przewody do turbiny. Jak skończę laminować i oklejać tkaniną podsufitkę i szyber to się za to wezmę. ;)
U siebie też zamierzam zamontować w ten sposób zawór upustowy, więc na razie wydaje mi się wszystko jasne i być na dobrej drodze, zobaczymy z czasem. Gdy poskładam to wszystko do kupy, to pewnie będę miał do Ciebie kilka pytań odnośnie wiązki silnikowej, bo u mnie to niezły meksyk jest. Dzięki za katalog, na pewno się przyda.
0 x
Simon_ses
Posty: 45
Rejestracja: 31 października 2018, 16:53

Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Simon_ses »

Szyberdach już działa, podsufitka nie zwisa na czoło, wnętrze nie śmierdzi trupem, zabrałem się za silnik. Przewody olejowe turbiny wyrzeźbione z miedzi, układ dolotowy poskładany z kolanek/złączek silikonowych oraz hmm... pospawanych kawałków rury MDPE do nawadniania trawników fi63 :? , tuningowy zawór upustowy recyrkulujący.
Może to i taki drutmade, ale ważne że szczelne (sprawdzane przy 2bar), a i koszt nie duży (15 złociszy plus czas na pospawanie tego), w przyszłości zamierzam całość zrobić z alu, także wzór już mam 8-) . Wygląda to mniej więcej tak:
Obrazek
Obrazek
Nie wiedziałem gdzie oryginalnie jest podłączona odma, więc zawędrowała do króćca, między turbiną a MAF sensorem, widocznym na pierwszym zdjęciu. Wymieniłem podejrzane przewody podciśnień, filtr oleju, paliwa, powietrza, zalałem świeżym paliwem z Shell-a (95), olejem 10w40, płynem chłodniczym.
Silnik odpalił na dotyk (znaczy prawie, bo alternator ocierał początkowo o mocowanie sprężarki klimy), ALE... strasznie kopci, dławi się przy gwałtownym dodaniu gazu, oraz przy obciążeniu, przy powolnym wkręcaniu na obroty, gdy wchodzi doładowanie zaczyna prychać i strzela w dolot, czasem w wydech.
Pierwsze podejrzenia to lewe powietrze, przepływka, rozrząd, zapłon, czujnik temp.
Dolot szczelny, zapłon ustawiony był na jakieś 50*, po przestawieniu na około 20, poprawiło się, nie strzela w dolot. Natomiast cały czas się dławi przy obciążeniu i wkręca się jak Diesel (może taki urok osmiozaworówek). Nie ma mowy o jeździe próbnej, chyba że późno w nocy, po lokalnych drogach.
Jakiego przepływomierza szukać, czytałem opinie, że chyba najlepiej używkę, bo teraz na rynku to tylko chińszczyzna :?:
Dodam, że odpinanie lambdy i przepływki, nie wpływa na pracę silnika.
0 x
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 654
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

Simon_ses pisze: Jakiego przepływomierza szukać, czytałem opinie, że chyba najlepiej używkę, bo teraz na rynku to tylko chińszczyzna :?:
Dodam, że odpinanie lambdy i przepływki, nie wpływa na pracę silnika.
Jeśli masz LH 2.2 to przepływomierz w nich to 0280212007 a z tego co widzę siedzi u Ciebie przepływomierz bez regulacji, czyli prawdopodobnie 0280212016? Pożycz od kogoś 007 i sprawdź. Na poprawnym 007 powinien Ci się normalnie w obroty wkręcać.
1 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
Awatar użytkownika
Volvo 745 turbo
Posty: 734
Rejestracja: 04 października 2014, 19:05

Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Volvo 745 turbo »

W jego przypadku powinien być 007, bo ma stary przód, a tam tylko LH-2.2 było w turbo.
1 x
Jest 745 87' B230FT USA
ODPOWIEDZ