B230FT-przywrócenie turbodoładowania
Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania
Jestem z warszawskiego Wawra, także jakby komuś zalegał takowy sprawdzony 007 na półce w garażu, byłbym wdzięczny za pożyczenie na dobę.
0 x
Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania
Silnik po wymianie przepływki odżył Na poprzednim nie było wybitnych żadnych numerów, tylko flamastrem napisane "035". Odżył to może zbyt duże słowo, ale jest postęp. W chwili obecnej wkręca się lepiej natomiast w drugą stronę jest gorzej. Wolno schodzi z obrotów i zostaje na 2000. Także walka z czujnikami rozpoczęła się. Do wymiany na pewno lambda, w sumie nie mierzył jej, ale już stara i do poprzedniego DP była przyspawana wiec musiałem ją trochę diaxem potraktować. Do czyszczenia krokowy i przepustnicy. Regulator ciśnienia paliwa też padnięty. Ceny zamienników to jakaś masakra . Są może jakieś patenty na to, niewiem pasuje z Punto albo innego Lanosa
0 x
Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania
Czujnik przepustnicy da się robebeszyć i ew. naprawić. Siedzi tam tylko styk. Ja miałem cyrki z jałowymi obrotami - winny był właśnie czujnik przepustnicy. otwarłem, przelutowałem styki, obudowę skleiłem i hula. Lambdę też miałem padniętą (błąd 2-1-2 na mrugadle) i auto jeździło normalnie, Wrzuciłem nową lambdę i nie zauważyłem różnicy w pracy silnika. Przynajmniej przy moim B230F.
Edit: Tak w środku wygląda czujnik przepustnicy:
Edit: Tak w środku wygląda czujnik przepustnicy:
2 x
Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania
W TPSie w FT i FK wykorzystywany jest tylko jeden wyłącznik krańcowy, ten od wolnych obrotów (biały switch na zdjęciu). Drugie styki zwierają się przy WOT, ale są używane tylko przez sterowniki w silnikach NA.
Po rozebraniu TPSa najlepiej nie wnikać i od razu wymienić cały mikroprzełącznik na nowy, ceny zaczynają się od złotówki. Oczywiście warto włożyć coś lepszego, np taki https://allegro.pl/oferta/mikroprzelacz ... 7656939631
Przy składaniu TPSa trzeba porządnie przykleić pokrywkę, żeby nie ciągnęło przez niego i dalej przez oś przepustnicy lewego powietrza.
To tak jakbyś chciał sobie w wolnej chwili grzebnąć w TPSie:)
Aaa, potem, po zamontowaniu, trzeba go wyregulować. Luzujesz dwie śrubki i przekręcasz. Przestajesz kręcić po usłyszeniu cichego kliknięcia przy obracaniu w kierunku, w którym będzie stawiał opór.
Po rozebraniu TPSa najlepiej nie wnikać i od razu wymienić cały mikroprzełącznik na nowy, ceny zaczynają się od złotówki. Oczywiście warto włożyć coś lepszego, np taki https://allegro.pl/oferta/mikroprzelacz ... 7656939631
Przy składaniu TPSa trzeba porządnie przykleić pokrywkę, żeby nie ciągnęło przez niego i dalej przez oś przepustnicy lewego powietrza.
To tak jakbyś chciał sobie w wolnej chwili grzebnąć w TPSie:)
Aaa, potem, po zamontowaniu, trzeba go wyregulować. Luzujesz dwie śrubki i przekręcasz. Przestajesz kręcić po usłyszeniu cichego kliknięcia przy obracaniu w kierunku, w którym będzie stawiał opór.
3 x
Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania
U mnie mikroprzełącznik był nawet dobry, tylko wyskoczyły zimne luty na nóżkach.
0 x
Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania
Switch sprawny, ale i tak rozebrałem czujnik, żeby pozbyć się z niego paliwa i oleju.
Przy okazji czyszczenia krokowego oraz przepustnicy, zerknąłem do czujników temperatury i tak się zastanawiam czy mi tam czegoś nie brakuje :
2:
3:
4 :
Muszę podjechać do IC po regulator ciśnienia paliwa (jakaś technologia NASA, bo droższy od pieniędzy ), pasek do alternatora (miałem zamontowany alternator od... nie wiem czego, w miejscu sprężarki klimy, z numerów wynika, że ursus i to może on przekłamywał obroty na liczniku ) to może i bym wziął ten brakujący czujnik, tylko jaki tam powinien być i gdzie go podpiąć
Przy okazji czyszczenia krokowego oraz przepustnicy, zerknąłem do czujników temperatury i tak się zastanawiam czy mi tam czegoś nie brakuje :
2:
3:
4 :
Muszę podjechać do IC po regulator ciśnienia paliwa (jakaś technologia NASA, bo droższy od pieniędzy ), pasek do alternatora (miałem zamontowany alternator od... nie wiem czego, w miejscu sprężarki klimy, z numerów wynika, że ursus i to może on przekłamywał obroty na liczniku ) to może i bym wziął ten brakujący czujnik, tylko jaki tam powinien być i gdzie go podpiąć
0 x
Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania
Ja jeżdżę na regulatorze z drakena i jest ok. Mierzylem na wyłączonym silniku i itrzymuje 3 bary.
0 x
Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania
Ten na Drakenie to chyba 0280160294 boscha.
Zamiennie, wyglądające identycznie i także 3bar to końcówki nr-ów:
-235
-226
-249
oraz 7.21197.60.0 pierburg
7525032 hoffer
WG1012560 wilmink group
Znalazłem jeszcze pasujące z Alfy, BMW, Hyundai-a, Renault, Saaba i chyba Jaguara, ale brak dostępności z racji starszych roczników modeli.
Tak naprawdę jedyne dostępne są tylko na Drakenie albo ten pierburg w IC-sie. Zostaje jeszcze kupno używki, ale niewiadomo ile to pożyje, a ceny też jakoś nie zachęcają.
Zamiennie, wyglądające identycznie i także 3bar to końcówki nr-ów:
-235
-226
-249
oraz 7.21197.60.0 pierburg
7525032 hoffer
WG1012560 wilmink group
Znalazłem jeszcze pasujące z Alfy, BMW, Hyundai-a, Renault, Saaba i chyba Jaguara, ale brak dostępności z racji starszych roczników modeli.
Tak naprawdę jedyne dostępne są tylko na Drakenie albo ten pierburg w IC-sie. Zostaje jeszcze kupno używki, ale niewiadomo ile to pożyje, a ceny też jakoś nie zachęcają.
0 x
Re: B230FT-przywrócenie turbodoładowania
Ja bym i tak profilaktycznie wymienił ten przełącznik w TPSie, ale jak nie chcesz to wyczyść, dokładnie sprawdź omomierzem i wyreguluj, a jeden temat powinieneś mieć z głowy. W efekcie regulacji lekkie ruszenie przepustnicą powinno skutkować kliknięciem w TPSie.Simon_ses pisze:Switch sprawny, ale i tak rozebrałem czujnik, żeby pozbyć się z niego paliwa i oleju.
Jeśli nie masz EGRu i piątego wtryskiwacza do zimnego rozruchu, to nie brakuje żadnego. Jest jeden do zegarów (okrągłe piny) a drugi (płaskie piny) do ECU i EZK, więcej nie potrzeba.Simon_ses pisze:Przy okazji czyszczenia krokowego oraz przepustnicy, zerknąłem do czujników temperatury i tak się zastanawiam czy mi tam czegoś nie brakuje :
Za to tak się przyglądam na czujnik dla ECU i czy on nie jest aby niebieski? Jeśli masz LH2.2 to w porządku, natomiast dla 2.4 jest czarny.
1 x