Problem z niedogrzanym silnikiem?

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Dudes
Posty: 227
Rejestracja: 25 czerwca 2016, 14:04
Lokalizacja: Częstochowa

Problem z niedogrzanym silnikiem?

Postautor: Dudes » 30 października 2018, 00:11

Witajcie! Zwracam się z pytaniem, bo nie mogę spać po nocach. Otóż poprzedni termostat otwierał się za wczesnie (ok 40/50 C) założyłem nowy i już widać poprawę, ale martwi mnie to, że wskazówka nie jest idealnie na środku, tylko jej brakuje jednak do pionowego ustawienia. Nie wiem gdzie szukać problemu, termostat ma nabite 88 C otwarcia i wydaje mi się, że taka temperature osiągam. Zrobiłem oststnio trasę 130 km i wskazówka wciąż nie była w pionie. Dodam, że mam uszkodzony czujnik temperatury do sterownika, bo na, zimnym lubi szaleć z obrotami. Poprzedni termos o dziwo nie był jakoś zatkany czy coś. Czy wypadałoby zrobić płukanie układu? Czy to jest problem z czujnikiem temp, który idzie do zegarów czy co to może być?
0 x
740 Turbo B200ET

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 678
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Problem z niedogrzanym silnikiem?

Postautor: fonderal » 30 października 2018, 20:58

Wskazówka nie musi być idealnie na środku. W moim kiedyś stała równo w pionie, po wymianie płynu przesunęła się o pół grubości w prawo. Szczerze mówiąc nie widzę związku, ale nie drążę tematu i jeżdżę, jak się robi cieplej w jakimś korku włącza się wentylator i tyle.
Czujniki temperatury generalnie nie są specjalnie precyzyjne, tam siedzą termistory z tolerancją 5 albo 10%. Termostat też ma jakąś tam tolerancję, może otwiera się przy 85 a nie 88 stopniach... Ja bym jeździł i nie wnikał.
1 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości