Strona 1 z 1

940/960 - roznice miedzy wersjami US/CA a starym kontynentem

: 08 września 2018, 17:31
autor: bnw
Szukałem informacji na temat różnic między wozami produkowanymi na Amerykę Północną i Europę i przyznam, że nie udało mi się znaleźć pełnej informacji. Czy dobrze rozumiem, że w przypadku serii 900 różniły sie:

1. Reflektory - podwójne plastikowe z 'krostami' na UŚ i pojedyncze duże w EU;
2. Zegary - tarcza skalowana w milach dla US, taka sama jak GB?
3. Inna gama silników (np brak B204GT, chociaż ono nawet w EU było 'lokalne';
4. Klimatyzacja opisana w F, a nie C;
5. Jakieś naklejki? Tabliczki?
6. Czerwony przycisk stop przy elektrycznych fotelach.

Czy to tylko tyle, czy coś przeoczyłem?

Z góry dzięki za informacje!

Re: 940/960 - roznice miedzy wersjami US/CA a starym kontynentem

: 08 września 2018, 20:07
autor: re5pect
2. Z tego co kojarzę to to samo szło na GB i USA.

Dodałbym jeszcze:
7. "Blaszki" z napisem Volvo zamiast kierunkowskazów bocznych.
8. Często występowała inna, bardziej "masywna" kierownica (na pewno w przypadku przedliftowej 960)

Zdecydowanie bardziej siedzę w serii 700, tam jeszcze były takie różnice:
9. Pasy wyciągane od dołu (w przedliftowej 960 ze sterowaniem elektrycznym starego typu też to jest)
10. W sedanie inne tylne lampy
11. Przetłoczenie w przednim zderzaku było mniejsze, tzn. na mniejszą rejestrację
12. W 740 inne kompozycje tapicerek na rynek US/EU

Re: 940/960 - roznice miedzy wersjami US/CA a starym kontynentem

: 08 września 2018, 20:16
autor: bnw
Dzięki! Faktycznie, o blaszkach w miejscu kierunkowskazów zapomniałem. Masz może zdjęcia punktu 9?
Zderzaki 900 są chyba takie same akurat, ale, przypomniałem sobie, że:
-> 900 ma inne lakiery, w tym taki charakterystyczny zielononiebieski, miała go 965 z Leszna i 964, którą miał @macie kesz.
-> wnętrze tego wozu też było inne, skóra jest bardziej "ruda", niż w wersji EU.

Re: 940/960 - roznice miedzy wersjami US/CA a starym kontynentem

: 08 września 2018, 20:25
autor: re5pect
wersja USA (przynajmniej w serii 700) ma dwa "zawijacze" pasów: górny o ograniczonym zakresie ruchu + dolny jak na foto:
Obrazek