940/960 - roznice miedzy wersjami US/CA a starym kontynentem

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

940/960 - roznice miedzy wersjami US/CA a starym kontynentem

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Szukałem informacji na temat różnic między wozami produkowanymi na Amerykę Północną i Europę i przyznam, że nie udało mi się znaleźć pełnej informacji. Czy dobrze rozumiem, że w przypadku serii 900 różniły sie:

1. Reflektory - podwójne plastikowe z 'krostami' na UŚ i pojedyncze duże w EU;
2. Zegary - tarcza skalowana w milach dla US, taka sama jak GB?
3. Inna gama silników (np brak B204GT, chociaż ono nawet w EU było 'lokalne';
4. Klimatyzacja opisana w F, a nie C;
5. Jakieś naklejki? Tabliczki?
6. Czerwony przycisk stop przy elektrycznych fotelach.

Czy to tylko tyle, czy coś przeoczyłem?

Z góry dzięki za informacje!
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: 940/960 - roznice miedzy wersjami US/CA a starym kontynentem

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: re5pect »

2. Z tego co kojarzę to to samo szło na GB i USA.

Dodałbym jeszcze:
7. "Blaszki" z napisem Volvo zamiast kierunkowskazów bocznych.
8. Często występowała inna, bardziej "masywna" kierownica (na pewno w przypadku przedliftowej 960)

Zdecydowanie bardziej siedzę w serii 700, tam jeszcze były takie różnice:
9. Pasy wyciągane od dołu (w przedliftowej 960 ze sterowaniem elektrycznym starego typu też to jest)
10. W sedanie inne tylne lampy
11. Przetłoczenie w przednim zderzaku było mniejsze, tzn. na mniejszą rejestrację
12. W 740 inne kompozycje tapicerek na rynek US/EU
0 x
Awatar użytkownika
bnw
Posty: 1279
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: 940/960 - roznice miedzy wersjami US/CA a starym kontynentem

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bnw »

Dzięki! Faktycznie, o blaszkach w miejscu kierunkowskazów zapomniałem. Masz może zdjęcia punktu 9?
Zderzaki 900 są chyba takie same akurat, ale, przypomniałem sobie, że:
-> 900 ma inne lakiery, w tym taki charakterystyczny zielononiebieski, miała go 965 z Leszna i 964, którą miał @macie kesz.
-> wnętrze tego wozu też było inne, skóra jest bardziej "ruda", niż w wersji EU.
0 x
Jest:
'94 945 2.3 US, '92 245 2.3, '91 965 2.0T 16v, '87 764 2.8
'02 A2, '01 GC WJ, '00 A8, '95 + '93 Escort LX, '92 Passat, '90 Crown Victoria, '87 Colony Park
Było:
'92 Disco V8, '91 Escort LX, '91 964 3.0, 89 765 2.4, '90 Audi 100, '88 Terrano
re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: 940/960 - roznice miedzy wersjami US/CA a starym kontynentem

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: re5pect »

wersja USA (przynajmniej w serii 700) ma dwa "zawijacze" pasów: górny o ograniczonym zakresie ruchu + dolny jak na foto:
Obrazek
0 x
ODPOWIEDZ