Wał napędowy, elastyczny łącznik wału napędowego, skrzynia m46

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
MICHU
Posty: 42
Rejestracja: 07 lutego 2017, 23:22

Wał napędowy, elastyczny łącznik wału napędowego, skrzynia m46

Postautor: MICHU » 14 sierpnia 2018, 20:07

Cześć wszystkim, proszę o pomoc bo już tracę nerwy do mojej cegły. Pacjent to 964 Turbo. Ostatnio demontowalem skrzynie biegów i połówkę wału wraz z elastycznym łącznikiem bo zmieniałem uszczelkę pod miska oleju. Odkrecone były również poduszki silnika( silnik uniesione do góry) jak ktoś to robił to wie jakie jest zajebiste dojście. Po złożeniu do kupy auto wibruje przy określonych prędkościach. Najbardziej przy 30 albo podczas przyspieszania pod górę. Albo jadąc 130 puszczam gaz i jak by coś chrobotalo, jak łożysko. Dodaje gaz i cichnie. Wal złożony był na znaki tak że powinno być ok z tej strony. Czy jest możliwe że źle założyłem ten elastyczny łącznik wału? On jest skrecany z 2 rodzajów śrub. 3 śruby są krótsze gdzieś o 0.5cm. Śruby wkladalem zgodnie ze szczalkami na tym elastycznym łączniku. Możecie mi powiedzieć jak on powinien być skrecony? Gdzie idą długie śruby, od której strony, gdzie krótsze, gdzie podkładki itd? Rozbieralem to już nie raz i nie było problemu a w tej chwili zglupialem :roll:
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 1303
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18
Lokalizacja: Radom

Re: Wał napędowy, elastyczny łącznik wału napędowego, skrzynia m46

Postautor: Sinuspi » 14 sierpnia 2018, 23:33

MICHU pisze:Cześć wszystkim, proszę o pomoc bo już tracę nerwy do mojej cegły. Pacjent to 964 Turbo. Ostatnio demontowalem skrzynie biegów i połówkę wału wraz z elastycznym łącznikiem bo zmieniałem uszczelkę pod miska oleju. Odkrecone były również poduszki silnika( silnik uniesione do góry) jak ktoś to robił to wie jakie jest zajebiste dojście. Po złożeniu do kupy auto wibruje przy określonych prędkościach. Najbardziej przy 30 albo podczas przyspieszania pod górę. Albo jadąc 130 puszczam gaz i jak by coś chrobotalo, jak łożysko. Dodaje gaz i cichnie. Wal złożony był na znaki tak że powinno być ok z tej strony. Czy jest możliwe że źle założyłem ten elastyczny łącznik wału? On jest skrecany z 2 rodzajów śrub. 3 śruby są krótsze gdzieś o 0.5cm. Śruby wkladalem zgodnie ze szczalkami na tym elastycznym łączniku. Możecie mi powiedzieć jak on powinien być skrecony? Gdzie idą długie śruby, od której strony, gdzie krótsze, gdzie podkładki itd? Rozbieralem to już nie raz i nie było problemu a w tej chwili zglupialem :roll:


Popatrz na podporę czy jest dokręcona do belkii i nie ma uszkodzeń gumy, poduszkę skrzyni czy dokręciłeś i jest ona cała. Krzyżak raczej nie.
0 x
Czy "+" czy "-" zawsze jest sinus.

MICHU
Posty: 42
Rejestracja: 07 lutego 2017, 23:22

Re: Wał napędowy, elastyczny łącznik wału napędowego, skrzynia m46

Postautor: MICHU » 15 sierpnia 2018, 15:15

Tak, wszystko jest skręcone. Poduszka skrzyni nie jest uszkodzona a podpora wału też jest w całości
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 1303
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18
Lokalizacja: Radom

Re: Wał napędowy, elastyczny łącznik wału napędowego, skrzynia m46

Postautor: Sinuspi » 16 sierpnia 2018, 14:20

MICHU pisze:Tak, wszystko jest skręcone. Poduszka skrzyni nie jest uszkodzona a podpora wału też jest w całości



Mogłeś może utrącić np odważnik z wału lub mieć przytarty krzyżak ?
Nie wiem na 101% ale wału nie da się założyć w innej pozycji niż tej z które zdjołeś
0 x
Czy "+" czy "-" zawsze jest sinus.

MICHU
Posty: 42
Rejestracja: 07 lutego 2017, 23:22

Re: Wał napędowy, elastyczny łącznik wału napędowego, skrzynia m46

Postautor: MICHU » 16 sierpnia 2018, 23:13

Tak wygląda mój łącznik wału, dobrze ma śruby I podkładki? Krzyżak jest cały, dzisiaj sprawdzałem. Wał już zmieniałem na frezie o zęba w jedną i drugą stronę i nic. Tak się zastanawiam że musi to być chyba tym łącznikiem, bo jak kręcę wałem to poduszka skrzyni się lekko kiwa dookoła, tak jak by było coś nie centrycznie ustawione, ten łącznik jest już zużyty?
Załączniki
IMG_20180816_115719-1190x1587.jpg
IMG_20180816_115719-1190x1587.jpg (274.7 KiB) Przejrzano 260 razy
IMG_20180816_115631-1190x1587.jpg
IMG_20180816_115631-1190x1587.jpg (362.25 KiB) Przejrzano 260 razy
IMG_20180816_115553-1488x1984.jpg
IMG_20180816_115553-1488x1984.jpg (363.35 KiB) Przejrzano 260 razy
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 1303
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18
Lokalizacja: Radom

Re: Wał napędowy, elastyczny łącznik wału napędowego, skrzynia m46

Postautor: Sinuspi » 17 sierpnia 2018, 00:48

Obrazek

a jakoś mi się wydaje po opisie że masz rozwulkanizowaną poduchę.
0 x
Czy "+" czy "-" zawsze jest sinus.

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 2268
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Wał napędowy, elastyczny łącznik wału napędowego, skrzynia m46

Postautor: endriugto » 17 sierpnia 2018, 08:46

Wygląda jakby gumą gdzieś przycierało i sama guma też już popękana.
0 x

MICHU
Posty: 42
Rejestracja: 07 lutego 2017, 23:22

Re: Wał napędowy, elastyczny łącznik wału napędowego, skrzynia m46

Postautor: MICHU » 17 sierpnia 2018, 09:26

Po schemacie widać że śruby i podkładki są ok, czyli wygląda na to że ta guma daje popalić. Fakt że ją przyciera, o tą śrubke która skręca lewarek. Ale to już chyba od tego bicia tak się dzieje. Czyli pora ją wymienić albo ustawić na swoje miejsce, wtedy się powinno uspokoić.
Dzięki za schemat, będę coś kombinował dalej
0 x

MICHU
Posty: 42
Rejestracja: 07 lutego 2017, 23:22

Re: Wał napędowy, elastyczny łącznik wału napędowego, skrzynia m46

Postautor: MICHU » 22 sierpnia 2018, 16:42

Problem rozwiązany! Też tego nie zauważyliście na zdjeciu:) widzicie na schemacie to blaszane śmigło z dziurami, ono ma być tak jak wyjście ze skrzyni! A zobaczcie jak jest u mnie na zdjeciu! Nie wiem jak ja to składałem:I Sinuspi dziękuję za schemat!
1 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości