Zawieszenie przód ktokolwiek rozbierał ktokolwiek wie

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Rafies
Posty: 116
Rejestracja: 03 stycznia 2015, 12:44

Zawieszenie przód ktokolwiek rozbierał ktokolwiek wie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Rafies »

Czy ktoś ma jakąś wiedzę anatomiczną dotyczącą budowy zwrotnicy w serii 700? Postukałem trochę młotkiem, pooglądałem z każdej strony i nie do końca dało to odpowiedź na dręczące mnie pytanie, czy można wysunąć kolumnę z dolnego mocowania?

Obrazek

Obrazek

Chodzi mi po głowie włożenie tam kolumny z innego auta ale nie wiem jak to wyjąć?
0 x
jajacek
Posty: 307
Rejestracja: 02 października 2014, 23:34
Lokalizacja: warszawa/grochów

Re: Zawieszenie przód ktokolwiek rozbierał ktokolwiek wie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jajacek »

Dalej nie rozbierzesz. W 700 i 900 osadzone na stałe. Od roku 89 zamienne między seriami. Wcześniejsze 700 inny typ łożysk.
0 x
Tel. 509 186 929
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Zawieszenie przód ktokolwiek rozbierał ktokolwiek wie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

hehe, widzę że prace nad gwintem są w głowie.... ja może ruszę coś skoro wiosny bo seryjne zawieszenie to jednak tylko do kontenera się nadaje. Trzeba kombinować ja pojdę albo w gotowy wkład który wspawam w zwrotnicę volvo, albo dospawam gwintowaną rurę na istniejącą lagę i też wrzucę gwint. Tutaj nasz rodak sprzedaje takie wynalazki: http://www.retroturbo.com/?product=7409 ... hort-strut

Części do budowy gwintu trochę jest.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
Rafies
Posty: 116
Rejestracja: 03 stycznia 2015, 12:44

Re: Zawieszenie przód ktokolwiek rozbierał ktokolwiek wie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Rafies »

Ja myślałem własnie pójść po najprostszej linii oporu czyli wyjąć lagę i w tamto miejsce wsunąć gotowy zestaw z jakiegoś e36 bo mają podobne grubości i założyć talerzyk lub dorobić żeby w kielich pasowało.
Tylko właśnie nie wiem jak się pozbyć tej lagi, skoro jest na stałe.

Gdzieś ktoś coś że zakładają lagi od 200 bo są krótsze, ale tam są chyba inne mocowania pod zaciski (mniejsze) i chyba byłoby więcej spawania
0 x
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Zawieszenie przód ktokolwiek rozbierał ktokolwiek wie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

Rafies pisze:Ja myślałem własnie pójść po najprostszej linii oporu czyli wyjąć lagę i w tamto miejsce wsunąć gotowy zestaw z jakiegoś e36 bo mają podobne grubości i założyć talerzyk lub dorobić żeby w kielich pasowało.
Tylko właśnie nie wiem jak się pozbyć tej lagi, skoro jest na stałe.

Gdzieś ktoś coś że zakładają lagi od 200 bo są krótsze, ale tam są chyba inne mocowania pod zaciski (mniejsze) i chyba byłoby więcej spawania


No no... wyciąć przetoczyć i wsunąc gwint z E39/E36 obspawać i gotowe, kwestia długości amortyzatora z bmw, postaram się załatwić na dniach taką lagę z bawarki do pomiarów.
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
Rafies
Posty: 116
Rejestracja: 03 stycznia 2015, 12:44

Re: Zawieszenie przód ktokolwiek rozbierał ktokolwiek wie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Rafies »

Byłoby super, ja podpytywałem o średnice lagi na dole w gwincie od jakieś e36 dostałem odp że ma 5cm, z tego co mierzyłem laga w volvo ma 5,4cm, także wejdzie na pewno
0 x
jajacek
Posty: 307
Rejestracja: 02 października 2014, 23:34
Lokalizacja: warszawa/grochów

Re: Zawieszenie przód ktokolwiek rozbierał ktokolwiek wie

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: jajacek »

mnie by wystarczyło ze 4 cm. wiatr potwornie buja pudłem. gorzej z tyłem, nie mam nadmiaru sprężyn do multilinka, a połamane nieopacznie wywaliłem. mogłem je przehartować i by były gotowe.
0 x
Tel. 509 186 929
960 sedan 94r.
960 kombi 90r.
ODPOWIEDZ