V90 2.5L + M90 wymiana dwumasu na zamach jednomasowy

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
xjtdi
Posty: 388
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

V90 2.5L + M90 wymiana dwumasu na zamach jednomasowy

Postautor: xjtdi » 28 czerwca 2018, 14:16

Witam!
W takim wynalazku jak w temacie jest rozwalone koło dwumasowe, podobno idzie to przerobić na koło jednomasowe od 850.
Ma ktoś jakieś doświadczenia co z czym pasuje? Jakie wady i zalety takiej konwersji?
0 x

xjtdi
Posty: 388
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: V90 2.5L + M90 wymiana dwumasu na zamach jednomasowy

Postautor: xjtdi » 05 września 2018, 08:45

Odpowiem sobie sam, koło zamachowe i docisk sprzęgła użyłem z 850 T5 natomiast tarcz żeby mi pasowała na wałek sprzęgłowy dobrałem od 940 w dieslu z skrzynią M90. Ogólnie działa to całkiem przyjemnie, nie działa mi na nerwy stukająca dwumasa, co jest inaczej - sprzęgło bierze zauważalnie niżej (może stara tarcz była mocno zjechana) i jest większy opór na pedele sprzęgła. Pompy i wysprzęglika nie ruszałem, opór na pedale jest teraz taki jak w mojej 740 z sprzęgłem na lince, tłumaczę to sobie tym, że sprężyny docisku z 850 T5 są mocniejsze.
Co do poprawki - docisk jest na tarcz 240mm a ja zamontowałem tarcz 230mm bo taką na szybko dostałem przy następnym podejściu spróbuję użyć większej tarczy jeśli taką dostanę.
3 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości