Strona 1 z 3

Wszystko o dystansach

: 05 marca 2018, 09:12
autor: JoeM
Dystanse przykręcane (innej opcji chyba nie ma) to lepiej ze szpilkami czy z gwintem pod śruby?

Nie znam się zupełnie na dystansach. Nigdy nie używałem. Czy to bez znaczenia jakie rozwiązanie wybiorę?

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 06 marca 2018, 10:53
autor: JoeM
endriugto pisze:
JoeM pisze:
JoeM pisze:Dystanse przykręcane (winnej opcji chyba nie ma) to lepiej ze szpilkami czy z gwintem pod śruby?
Nie znam się zupełnie na dystansach. Nigdy nie używałem. Czy to bez znaczenia jakie rozwiązanie wybiorę?
Niby lepsze przykręcane bo śruby nie są za długie. Ja w dwusecie mam przykręcane ale tacie do XC60 daliśmy długie śruby i też jest ok.
U nas nie ma śrub tylko szpilki. W nowszych volvo są śruby i tam stosujesz dystans przelotowy taki jak u Twojego taty. Nie zastanawiam się nad tym czy dystanse przykręcane czy przelotowe. Przelotowe odpadają z wiadomych powodów. No chyba że jest możliwość wymiany szpilek na dłuższe. Pytam czy z przykręcanych lepiej ze szpilkami czy z gwintem pod śruby?

przykręcany ze szpilką
Obrazek

przykręcany z gwintem
Obrazek

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 06 marca 2018, 11:11
autor: wujek
Ja bym się sugerował tym jak robią ci co się na tym znają. Moje dystanse H&R mają szpilki, 30mm grubości i homologację.

Takie jak tu:
Obrazek

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 06 marca 2018, 11:13
autor: endriugto
JoeM pisze:
endriugto pisze:
JoeM pisze:
Nie znam się zupełnie na dystansach. Nigdy nie używałem. Czy to bez znaczenia jakie rozwiązanie wybiorę?
Niby lepsze przykręcane bo śruby nie są za długie. Ja w dwusecie mam przykręcane ale tacie do XC60 daliśmy długie śruby i też jest ok.
U nas nie ma śrub tylko szpilki. W nowszych volvo są śruby i tam stosujesz dystans przelotowy taki jak u Twojego taty. Nie zastanawiam się nad tym czy dystanse przykręcane czy przelotowe. Przelotowe odpadają z wiadomych powodów. No chyba że jest możliwość wymiany szpilek na dłuższe. Pytam czy z przykręcanych lepiej ze szpilkami czy z gwintem pod śruby?

przykręcany ze szpilką
Obrazek

przykręcany z gwintem
Obrazek
Racja w przypadku RWD miałem na myśli wbicie nowych dłuższych szpilek. W tym przypadku jak będziesz chciał wrócić do poprzedniej konfiguracji będziesz musiał znów wybijać szpilki. Raz to robiłem i nikomu nie polecam.
Nie spotkałem się wcześniej z dystansami z gwintami ale mój inżynierski mózg bardziej ufa tym skręcanym.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 06 marca 2018, 11:31
autor: JoeM
Wuju, 30mm masz na obu osiach? Przy jakiej szerokości felgi i opony? Dobrze pamiętam że masz tam Pegsy i 8" szerokości?

Rozmawiając z obsługą Dustomu. Gość powiedział że zazwyczaj zakłada się takie jak jest wyjściowe rozwiązanie. Czyli jeśli na piaście mamy szpilki to dajemy dystanse ze szpilką. Dla mnie to nie argument. Jedyny sensowny argument to takie że na szpilki szybciej nałożyć felgę i to ma znaczenie ale raczej dla sportu. Myślałem że lepiej kupić z gwintem pod śruby bo nakrętka słabo wygląda gdy felga nie ma kapsli. No ale tu wystarczy zakupić nakrętki pełne.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 06 marca 2018, 11:39
autor: wujek
Tak, mam 30mm przód i tył 215/45/18 felga 8J.
Na 205/40/17 i 7,5J tyłu troszkę brakuje.

No i dużo gleby :)

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 06 marca 2018, 11:42
autor: JoeM
wujek pisze:Tak, mam 30mm przód i tył 215/45/18 felga 8J.
Na 205/40/17 i 7,5J tyłu troszkę brakuje.

No i dużo gleby :)
dzięki :)

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 06 marca 2018, 11:44
autor: endriugto
Spójrz na moje zdjęcie profilowe.
Przód dystans 20mm tył 30mm. Oba przykręcane. Nakrętki pełne.

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 06 marca 2018, 11:58
autor: endriugto
JoeM pisze:
wujek pisze:Tak, mam 30mm przód i tył 215/45/18 felga 8J.
Na 205/40/17 i 7,5J tyłu troszkę brakuje.

No i dużo gleby :)
dzięki :)
A do którego auta to chcesz i z jakimi felgami?

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

: 06 marca 2018, 12:08
autor: nckpol
U mnie w prezentacji masz serię 700 na 7,5j et30 z dystansami 30mm przód i 33mm tył - aby tej samej szerokości koła z tym samym ET stały równo (bo seria 700 jest szersza z przodu niż z tyłu - oczywiście jest to efekt wizualny powodowany przez błotniki) to tył musi być na stronę min te 3 mm szerzej ;)