Wszystko o dystansach

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1522
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontaktowanie:

Wszystko o dystansach

Postautor: JoeM » 05 marca 2018, 09:12

Dystanse przykręcane (innej opcji chyba nie ma) to lepiej ze szpilkami czy z gwintem pod śruby?

Nie znam się zupełnie na dystansach. Nigdy nie używałem. Czy to bez znaczenia jakie rozwiązanie wybiorę?
0 x

Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1522
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontaktowanie:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: JoeM » 06 marca 2018, 10:53

endriugto pisze:
JoeM pisze:
JoeM pisze:Dystanse przykręcane (winnej opcji chyba nie ma) to lepiej ze szpilkami czy z gwintem pod śruby?


Nie znam się zupełnie na dystansach. Nigdy nie używałem. Czy to bez znaczenia jakie rozwiązanie wybiorę?

Niby lepsze przykręcane bo śruby nie są za długie. Ja w dwusecie mam przykręcane ale tacie do XC60 daliśmy długie śruby i też jest ok.

U nas nie ma śrub tylko szpilki. W nowszych volvo są śruby i tam stosujesz dystans przelotowy taki jak u Twojego taty. Nie zastanawiam się nad tym czy dystanse przykręcane czy przelotowe. Przelotowe odpadają z wiadomych powodów. No chyba że jest możliwość wymiany szpilek na dłuższe. Pytam czy z przykręcanych lepiej ze szpilkami czy z gwintem pod śruby?

przykręcany ze szpilką
Obrazek

przykręcany z gwintem
Obrazek
0 x

Awatar użytkownika
wujek
Posty: 861
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: wujek » 06 marca 2018, 11:11

Ja bym się sugerował tym jak robią ci co się na tym znają. Moje dystanse H&R mają szpilki, 30mm grubości i homologację.

Takie jak tu:
Obrazek
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar

Online
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 2206
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: endriugto » 06 marca 2018, 11:13

JoeM pisze:
endriugto pisze:
JoeM pisze:
Nie znam się zupełnie na dystansach. Nigdy nie używałem. Czy to bez znaczenia jakie rozwiązanie wybiorę?

Niby lepsze przykręcane bo śruby nie są za długie. Ja w dwusecie mam przykręcane ale tacie do XC60 daliśmy długie śruby i też jest ok.

U nas nie ma śrub tylko szpilki. W nowszych volvo są śruby i tam stosujesz dystans przelotowy taki jak u Twojego taty. Nie zastanawiam się nad tym czy dystanse przykręcane czy przelotowe. Przelotowe odpadają z wiadomych powodów. No chyba że jest możliwość wymiany szpilek na dłuższe. Pytam czy z przykręcanych lepiej ze szpilkami czy z gwintem pod śruby?

przykręcany ze szpilką
Obrazek

przykręcany z gwintem
Obrazek

Racja w przypadku RWD miałem na myśli wbicie nowych dłuższych szpilek. W tym przypadku jak będziesz chciał wrócić do poprzedniej konfiguracji będziesz musiał znów wybijać szpilki. Raz to robiłem i nikomu nie polecam.
Nie spotkałem się wcześniej z dystansami z gwintami ale mój inżynierski mózg bardziej ufa tym skręcanym.
0 x

Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1522
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontaktowanie:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: JoeM » 06 marca 2018, 11:31

Wuju, 30mm masz na obu osiach? Przy jakiej szerokości felgi i opony? Dobrze pamiętam że masz tam Pegsy i 8" szerokości?

Rozmawiając z obsługą Dustomu. Gość powiedział że zazwyczaj zakłada się takie jak jest wyjściowe rozwiązanie. Czyli jeśli na piaście mamy szpilki to dajemy dystanse ze szpilką. Dla mnie to nie argument. Jedyny sensowny argument to takie że na szpilki szybciej nałożyć felgę i to ma znaczenie ale raczej dla sportu. Myślałem że lepiej kupić z gwintem pod śruby bo nakrętka słabo wygląda gdy felga nie ma kapsli. No ale tu wystarczy zakupić nakrętki pełne.
Ostatnio zmieniony 06 marca 2018, 11:40 przez JoeM, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x

Awatar użytkownika
wujek
Posty: 861
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: wujek » 06 marca 2018, 11:39

Tak, mam 30mm przód i tył 215/45/18 felga 8J.
Na 205/40/17 i 7,5J tyłu troszkę brakuje.

No i dużo gleby :)
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar

Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1522
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontaktowanie:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: JoeM » 06 marca 2018, 11:42

wujek pisze:Tak, mam 30mm przód i tył 215/45/18 felga 8J.
Na 205/40/17 i 7,5J tyłu troszkę brakuje.

No i dużo gleby :)


dzięki :)
0 x

Online
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 2206
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: endriugto » 06 marca 2018, 11:44

Spójrz na moje zdjęcie profilowe.
Przód dystans 20mm tył 30mm. Oba przykręcane. Nakrętki pełne.
0 x

Online
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 2206
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: endriugto » 06 marca 2018, 11:58

JoeM pisze:
wujek pisze:Tak, mam 30mm przód i tył 215/45/18 felga 8J.
Na 205/40/17 i 7,5J tyłu troszkę brakuje.

No i dużo gleby :)


dzięki :)

A do którego auta to chcesz i z jakimi felgami?
0 x

Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 679
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: nckpol » 06 marca 2018, 12:08

U mnie w prezentacji masz serię 700 na 7,5j et30 z dystansami 30mm przód i 33mm tył - aby tej samej szerokości koła z tym samym ET stały równo (bo seria 700 jest szersza z przodu niż z tyłu - oczywiście jest to efekt wizualny powodowany przez błotniki) to tył musi być na stronę min te 3 mm szerzej ;)
0 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości