Dystanse przykręcane (innej opcji chyba nie ma) to lepiej ze szpilkami czy z gwintem pod śruby?
Nie znam się zupełnie na dystansach. Nigdy nie używałem. Czy to bez znaczenia jakie rozwiązanie wybiorę?
Wszystko o dystansach
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
U nas nie ma śrub tylko szpilki. W nowszych volvo są śruby i tam stosujesz dystans przelotowy taki jak u Twojego taty. Nie zastanawiam się nad tym czy dystanse przykręcane czy przelotowe. Przelotowe odpadają z wiadomych powodów. No chyba że jest możliwość wymiany szpilek na dłuższe. Pytam czy z przykręcanych lepiej ze szpilkami czy z gwintem pod śruby?endriugto pisze:Niby lepsze przykręcane bo śruby nie są za długie. Ja w dwusecie mam przykręcane ale tacie do XC60 daliśmy długie śruby i też jest ok.JoeM pisze:Nie znam się zupełnie na dystansach. Nigdy nie używałem. Czy to bez znaczenia jakie rozwiązanie wybiorę?JoeM pisze:Dystanse przykręcane (winnej opcji chyba nie ma) to lepiej ze szpilkami czy z gwintem pod śruby?
przykręcany ze szpilką
przykręcany z gwintem
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Ja bym się sugerował tym jak robią ci co się na tym znają. Moje dystanse H&R mają szpilki, 30mm grubości i homologację.
Takie jak tu:
Takie jak tu:
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Racja w przypadku RWD miałem na myśli wbicie nowych dłuższych szpilek. W tym przypadku jak będziesz chciał wrócić do poprzedniej konfiguracji będziesz musiał znów wybijać szpilki. Raz to robiłem i nikomu nie polecam.JoeM pisze:U nas nie ma śrub tylko szpilki. W nowszych volvo są śruby i tam stosujesz dystans przelotowy taki jak u Twojego taty. Nie zastanawiam się nad tym czy dystanse przykręcane czy przelotowe. Przelotowe odpadają z wiadomych powodów. No chyba że jest możliwość wymiany szpilek na dłuższe. Pytam czy z przykręcanych lepiej ze szpilkami czy z gwintem pod śruby?endriugto pisze:Niby lepsze przykręcane bo śruby nie są za długie. Ja w dwusecie mam przykręcane ale tacie do XC60 daliśmy długie śruby i też jest ok.JoeM pisze:
Nie znam się zupełnie na dystansach. Nigdy nie używałem. Czy to bez znaczenia jakie rozwiązanie wybiorę?
przykręcany ze szpilką
przykręcany z gwintem
Nie spotkałem się wcześniej z dystansami z gwintami ale mój inżynierski mózg bardziej ufa tym skręcanym.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Wuju, 30mm masz na obu osiach? Przy jakiej szerokości felgi i opony? Dobrze pamiętam że masz tam Pegsy i 8" szerokości?
Rozmawiając z obsługą Dustomu. Gość powiedział że zazwyczaj zakłada się takie jak jest wyjściowe rozwiązanie. Czyli jeśli na piaście mamy szpilki to dajemy dystanse ze szpilką. Dla mnie to nie argument. Jedyny sensowny argument to takie że na szpilki szybciej nałożyć felgę i to ma znaczenie ale raczej dla sportu. Myślałem że lepiej kupić z gwintem pod śruby bo nakrętka słabo wygląda gdy felga nie ma kapsli. No ale tu wystarczy zakupić nakrętki pełne.
Rozmawiając z obsługą Dustomu. Gość powiedział że zazwyczaj zakłada się takie jak jest wyjściowe rozwiązanie. Czyli jeśli na piaście mamy szpilki to dajemy dystanse ze szpilką. Dla mnie to nie argument. Jedyny sensowny argument to takie że na szpilki szybciej nałożyć felgę i to ma znaczenie ale raczej dla sportu. Myślałem że lepiej kupić z gwintem pod śruby bo nakrętka słabo wygląda gdy felga nie ma kapsli. No ale tu wystarczy zakupić nakrętki pełne.
Ostatnio zmieniony 06 marca 2018, 11:40 przez JoeM, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Tak, mam 30mm przód i tył 215/45/18 felga 8J.
Na 205/40/17 i 7,5J tyłu troszkę brakuje.
No i dużo gleby
Na 205/40/17 i 7,5J tyłu troszkę brakuje.
No i dużo gleby
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
dziękiwujek pisze:Tak, mam 30mm przód i tył 215/45/18 felga 8J.
Na 205/40/17 i 7,5J tyłu troszkę brakuje.
No i dużo gleby
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
Spójrz na moje zdjęcie profilowe.
Przód dystans 20mm tył 30mm. Oba przykręcane. Nakrętki pełne.
Przód dystans 20mm tył 30mm. Oba przykręcane. Nakrętki pełne.
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
A do którego auta to chcesz i z jakimi felgami?JoeM pisze:dziękiwujek pisze:Tak, mam 30mm przód i tył 215/45/18 felga 8J.
Na 205/40/17 i 7,5J tyłu troszkę brakuje.
No i dużo gleby
0 x
Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.
U mnie w prezentacji masz serię 700 na 7,5j et30 z dystansami 30mm przód i 33mm tył - aby tej samej szerokości koła z tym samym ET stały równo (bo seria 700 jest szersza z przodu niż z tyłu - oczywiście jest to efekt wizualny powodowany przez błotniki) to tył musi być na stronę min te 3 mm szerzej
0 x