Pomysłow nie ma, są konkrety, na tym 1342 jak go blokuje tnz że dostaje tak dużo wachy że nie może tego przepchnąć!! Ustawić/sprawdzić rozrząd, jeśli ok to odkręcić rozrusznik i sprawdzić czy koło dobrze przykręcone, jeśli źle poprawić jeśli dobrze to powinien palić od szczała.ostry pisze:AKTUALIZACJA (DOŚĆ WAŻNA)
na kolejności 1432 silnik kręci, czasem strzeli, a na 1342 kręci i jak strzeli to go tak jakby blokowało.
Padły dwa rozwiązania: przestawiony rozrząd lub źle założone koło zamachowe.
Co do rozrządu nie jestem pewny, bo nie zakładałem go, robił to mechanik, który przekładał silniki.
Co do koła, to również robił to ten sam mechanik i z uwagi, że można je założyć na wszelaki sposób to zrobił to tak, żeby było najbardziej podobnie martwym polem do koła które było na b230fk.
Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
Brak kontrolek na zegarach, nie kręci rozrusznik
Re: Brak kontrolek na zegarach, nie kręci rozrusznik
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
Re: Brak kontrolek na zegarach, nie kręci rozrusznik
Zamach sprawdzony, po zwaleniu rozrusznika i ustawieniu silnika na znaki rozrządu, włożeniu śrubokręta w 1 tłok i sprawdzeniu gmp widać przerwę na zamachu. Przy okazji wyszło, że koło wałka rozrządu jest przestawione o 180*, rozrząd rozpięty, poprawione.
Niestety dalej to samo... Próbowałem różnych ustawień kolejności przewodów wn i nic. Kręci, strzeli, prychnie, czasem go zblokuje ale nie zaskoczy ani na trochę...
Iskra jest, ale podejrzewam jeszcze wątpliwej świeżości/jakości świece i palec. Kazałem mechanikowi przerzucić wszystko z mojego b230f ale dziś jak wykręciłem świecę to się dowiedziałem, że zostawił stare...
No ale czy to miałoby aż tak duży wpływ na takie zachowanie przy odpalaniu?
Aha i lambda jest nie podpięta
Kolejność wtryskiwaczy jest ważna?
Niestety dalej to samo... Próbowałem różnych ustawień kolejności przewodów wn i nic. Kręci, strzeli, prychnie, czasem go zblokuje ale nie zaskoczy ani na trochę...
Iskra jest, ale podejrzewam jeszcze wątpliwej świeżości/jakości świece i palec. Kazałem mechanikowi przerzucić wszystko z mojego b230f ale dziś jak wykręciłem świecę to się dowiedziałem, że zostawił stare...
No ale czy to miałoby aż tak duży wpływ na takie zachowanie przy odpalaniu?
Aha i lambda jest nie podpięta
Kolejność wtryskiwaczy jest ważna?
0 x
Re: Brak kontrolek na zegarach, nie kręci rozrusznik
Jeszcze jedna rzecz, dla turbo pewności. Mam już mętlik w głowie i nie pamiętam jak w tej chwili mam kolejność przewodów ale mógłby ktoś potwierdzić czy ma być tak jak niżej czy inaczej:
0 x
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Brak kontrolek na zegarach, nie kręci rozrusznik
Taka jest prawidłowa kolejność zapłonu
Sygnał na cewkę daje przerywacz w aparacie zapłonowym czy idzie z czujnika położenia wału?
Sygnał na cewkę daje przerywacz w aparacie zapłonowym czy idzie z czujnika położenia wału?
0 x
Re: Brak kontrolek na zegarach, nie kręci rozrusznik
Kolejność wtryskiwaczy? Kabli od wtrysków praktycznie nie da się pomylić, chociaż jest to możliwe. Skoro strzela kicha i prycha i go blokuje to znak że jest zalany na max, podepnij innego kompa zobacz co się dzieje. Ciągle mi to jakoś rozrządem śmierdzi.
Ale najpierw.
Kolejność kabli zapłonowych: Na obrazku jest błąd!!! Wg tego co wkleiłeś to 4312, Tutaj widać doskonale: http://www.lintsi.info/wx/volvo/940_B230FT/CIMG0660.JPG
Popraw to i odpalaj!
Ale najpierw.
Kolejność kabli zapłonowych: Na obrazku jest błąd!!! Wg tego co wkleiłeś to 4312, Tutaj widać doskonale: http://www.lintsi.info/wx/volvo/940_B230FT/CIMG0660.JPG
Popraw to i odpalaj!
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
Re: Brak kontrolek na zegarach, nie kręci rozrusznik
Kompy mam dwa. Jeden z immo z b230fk na którym tylko kręci i cisza, drugi z b200ft na którym próbuje coś zaskoczyć. Do środy jestem w robocie, do tego czasu dojdą świece i reszta, sprawdzę jeszcze raz rozrząd i kable. Wtryski podłączyłem tak jak stykały na długość przewodów.
Po obejrzeniu tego zdjęcia z tego co kojarzę to właśnie tak jest u mnie.
Pamiętam, że kiedyś miałem taki przypadek z 480 które świeżo kupiłem ze nie chciał palić i strzelał tylko z wydechu. Okazało się ze kopułka jest zjechana na maksa, z tym ze iskry na świecach nie było w ogóle.
Po obejrzeniu tego zdjęcia z tego co kojarzę to właśnie tak jest u mnie.
Pamiętam, że kiedyś miałem taki przypadek z 480 które świeżo kupiłem ze nie chciał palić i strzelał tylko z wydechu. Okazało się ze kopułka jest zjechana na maksa, z tym ze iskry na świecach nie było w ogóle.
0 x
Re: Brak kontrolek na zegarach, nie kręci rozrusznik
Widzę że na górze jest dyskusja o kolejności zapłonu to się podepnę, kupiłem ostatnio lampę stroboskopową i odrazu pod maskę do redblocka - znak na wale pokrywa się z podziałką tylko jak podepnę czujnik na 3 cylinder... Czyli 180* po zapłonie na 1 cylindrze, mam wałek rozrządu przekręcony o 180* i pod to dopasowany zapłon czy o co tutaj chodzi? Auto chodzi równo, ma moc, nie strzela w dolot, tylko mnie to ciekawi o co chodzi
0 x
Kupię dyfer 3.31 do 700 lub zamienie na dyfer 3.73. PW.
Re: Brak kontrolek na zegarach, nie kręci rozrusznik
UPDATE
(choć tak na prawdę nic się nie zmieniło...)
wymienione świece, przewody wn, palec, kopułka
Silnik nie pali, kręci, prycha, zablokuje go i tyle.
Koło wałka rozrządu ustawiane na znaki i obrócone o 180st, w obu przypadkach nie wiele się zmienia
Rozrusznik wykręcony, położenie zamachu sprawdzone.
Iskra jest, paliwo jest.
EZK jest z auta z którego jest silnik
ECU jest z B200FT, bo na ECU z dawcy silnika nie ma iskry (immobiliser)
Przewody zapłonowe mam tak jak z obrazka wyżej, który Michał wrzucał: http://www.lintsi.info/wx/volvo/940_B230FT/CIMG0660.JPG
Auto biorca miało alarm ale wydaje mi się, że wszystko co blokował pominąłem, pompa paliwa chodzi, iskra jest.
Już na prawdę nie mam pomysłów o co może chodzić.
Przychodziła mi nawet do głowy jakaś śrubka albo nakrętka, która jakimś cudem została się do silnika ale coś by dzwoniło albo wydawało inne dziwne dźwięki.
Czekam jeszcze na chip od Michała, żeby wyeliminować immo i spróbować odpalić na moim ECU.
Nagrałem filmy jak silnik zachowuje się przy odpalaniu, jak wrzucą się na youtube to podam linki.
Mógłby mi ktoś jeszcze wytłumaczyć kolejność zapłonu w redblocku? Bo wszelakie źródła piszą, że kolejność to 1-3-4-2, tylko, że na obrazku wyżej widać, że przewody są podłączone tak, że żeby kolejność 1-3-4-2 była zachowana silnik musiałby się kręcić w lewo. Bo patrząc od tyłu silnika palec kręci się odwrotnie do ruchu wskazówek zegara czyli mamy kolejność 1-2-4-3
(choć tak na prawdę nic się nie zmieniło...)
wymienione świece, przewody wn, palec, kopułka
Silnik nie pali, kręci, prycha, zablokuje go i tyle.
Koło wałka rozrządu ustawiane na znaki i obrócone o 180st, w obu przypadkach nie wiele się zmienia
Rozrusznik wykręcony, położenie zamachu sprawdzone.
Iskra jest, paliwo jest.
EZK jest z auta z którego jest silnik
ECU jest z B200FT, bo na ECU z dawcy silnika nie ma iskry (immobiliser)
Przewody zapłonowe mam tak jak z obrazka wyżej, który Michał wrzucał: http://www.lintsi.info/wx/volvo/940_B230FT/CIMG0660.JPG
Auto biorca miało alarm ale wydaje mi się, że wszystko co blokował pominąłem, pompa paliwa chodzi, iskra jest.
Już na prawdę nie mam pomysłów o co może chodzić.
Przychodziła mi nawet do głowy jakaś śrubka albo nakrętka, która jakimś cudem została się do silnika ale coś by dzwoniło albo wydawało inne dziwne dźwięki.
Czekam jeszcze na chip od Michała, żeby wyeliminować immo i spróbować odpalić na moim ECU.
Nagrałem filmy jak silnik zachowuje się przy odpalaniu, jak wrzucą się na youtube to podam linki.
Mógłby mi ktoś jeszcze wytłumaczyć kolejność zapłonu w redblocku? Bo wszelakie źródła piszą, że kolejność to 1-3-4-2, tylko, że na obrazku wyżej widać, że przewody są podłączone tak, że żeby kolejność 1-3-4-2 była zachowana silnik musiałby się kręcić w lewo. Bo patrząc od tyłu silnika palec kręci się odwrotnie do ruchu wskazówek zegara czyli mamy kolejność 1-2-4-3
0 x
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Brak kontrolek na zegarach, nie kręci rozrusznik
Ta fotka powinna ci wyjaśnić tematostry pisze: patrząc od tyłu silnika palec kręci się odwrotnie do ruchu wskazówek zegara czyli mamy kolejność 1-2-4-3
1-3-4-2 tak jak na zdjęciu inaczej, być nie może.
Czujnik położenia wału, albo jego kabel, kostki może?
0 x
Re: Brak kontrolek na zegarach, nie kręci rozrusznik
Ok juz jasne. Czujnik jest najnowszy jaki miałem ale sprawdzę go bo juz chyba tylko on mi został
0 x