Brak kontrolek na zegarach, nie kręci rozrusznik

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
ostry
Posty: 114
Rejestracja: 05 października 2014, 21:05

Brak kontrolek na zegarach, nie kręci rozrusznik

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ostry »

Temat dość specyficzny, ponieważ nie jest to zwykła usterka. Potrzebuję pomocy, gdyż kończą mi się pomysły.
Po swapie i połączeniu całej wiązki mam mały problem z zapłonem.
Mianowicie po przekręceniu stacyjki w zapłon nie świecą się żadne kontrolki poza ręcznym, światłami, przeciwmgielnymi, pasami, lambdą. Czyli brak tych najistotniejszych takich jak ładowanie, olej itp.
Podświetlenie działa, wskaźniki wygląda, że też.
W pozycji rozruch, rozrusznik nie kręci, ale wszystko przygasa.
Przed swapem zarówno stacyjka jak i licznik działały bez problemu więc to raczej nie to.

Działają kierunki, światła, światła stopu, dmuchawa, światło w środku i na drzwiach, el. lusterka.

Według schematów do ecu i ezk dochodzi napięcie, po przekręceniu kluczyka w zapłon pompa paliwa rusza.
Wszystkie masy jakie znalazłem we wiązce są podpięte do karoserii.

Ma ktoś z Was jakieś pomysły?
0 x
Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 782
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: Brak kontrolek na zegarach, nie kręci rozrusznik

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: V945turbo »

Przekładałeś całą wiązkę czy tylko silnikową?? Zegary zostały stare czy masz z dawcy wiązki?

Rozrusznik nie kręci bo nie ma prądu lub odwód jest otwarty. Wzbudzenie podłączone?

Generalnie problem śmierdzi brakiem masy, poza tymi małymi wsuwkami przy błotnikach jest od aku , są na ścianie grodziowej no i silnik ma swoją masę do podłużnicy chyba.

Temat do ogarnięcia ale cholera trochę daleko :|
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
ostry
Posty: 114
Rejestracja: 05 października 2014, 21:05

Re: Brak kontrolek na zegarach, nie kręci rozrusznik

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ostry »

Przekładałem tylko wiązkę silnika. Reszta została stara, w tym zegary. Wszystko co w kabinie zostało stare.
Wszystkie masy, o których mówisz kojarzę, że są podpięte ale jak będę przy aucie to sprawdzę jeszcze raz. Rozrusznik podłączony, wzbudzenie też.
Mi też się wydaje, że to kwestia jednego, dwóch kabelków i będzie ładziać.
0 x
zbij
Posty: 9
Rejestracja: 08 października 2014, 22:19

Re: Brak kontrolek na zegarach, nie kręci rozrusznik

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: zbij »

Wiem - awaria była miesiąc temu. Wspomnę tylko, że u mnie też zniknęły opisane kontrolki. Powód - umarł regulator napięcia. Przy okazji zabity akumulator, rozładowany do zera absolutnego. Po zregenerowaniu alternatora wróciły kontrolki i ładowanie.
0 x
Pozdrawiam zbij

ex: 740 lpg + M47 88r.
960 lpi +M90 95r.
ostry
Posty: 114
Rejestracja: 05 października 2014, 21:05

Re: Brak kontrolek na zegarach, nie kręci rozrusznik

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ostry »

Alternator w sumie też został stary, działający ale sprawdzę to.
Wczoraj wpadł mi do głowy pomysł z masą silnika. Jeżeli nie jest podpięta to by do wszystkiego pasowało. Dziś pojadę i to sprawdzę.

UPDATE
na szybko podjechałem do auta, silnik podkręcony do masy i karoserii...
0 x
ostry
Posty: 114
Rejestracja: 05 października 2014, 21:05

Re: Brak kontrolek na zegarach, nie kręci rozrusznik

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ostry »

Takie jedno pytanie, czy pod maską w B230FK są jakieś przekaźniki poza tym od pompy paliwa?
0 x
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1033
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Brak kontrolek na zegarach, nie kręci rozrusznik

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

przekaznik pomp paliwa jest raczej w kabinie. pod maska sa inne.
popatrz tu: http://www.davebarton.com/volvorelays.html
0 x
Obrazek
ostry
Posty: 114
Rejestracja: 05 października 2014, 21:05

Re: Brak kontrolek na zegarach, nie kręci rozrusznik

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ostry »

No właśnie powinien chyba być jeszcze jeden obok przekaźnika pompy paliwa, czyli w sumie 2 pod maską.
Przy zapłonie nie mam napięcia na cewkę, przewód z cewki idzie właśnie do wtyczki tego drugiego przekaźnika. Żeby puścił napięcie, musi dostać sygnał z ezk na żółto-niebieskim przewodzie. Niestety nie ma na nim napięcia po włączeniu zapłonu.

Obrazek
Według schematu na niebiesko-żółtym przewodzie napięcie powinno wchodzić do sterownika (pin 9) tylko, że idąc po przewodach, wygląda to tak, jakby to ze sterownika wychodził sygnał. Poza tym, ze sterownika nie wychodzą mi masy na pinach 20 i 21, przez co nie załącza przekaźnik zapłonu za popielniczką. (2/13).
Mógłby mi ktoś nakreślić, czy faktycznie napięcie powinno wychodzić ze sterownika na pinie 9?
I jeszcze jedno pytanie, czy sterownik jest uziemiony przez masę we wtyczce? Jeżeli tak to który to pin?
0 x
ostry
Posty: 114
Rejestracja: 05 października 2014, 21:05

Re: Brak kontrolek na zegarach, nie kręci rozrusznik

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: ostry »

Uwaga uwaga nowe objawy.
Dziś zorientowałem się, że nie podłączyłem alternatora do masy, a więc zrobiłem to i teraz kontrolki juz się świecą przy zapłonie ale tak tylko trochę, bo jak np zaciągnę ręczny to widać ze jest różnica w intensywności światła. No i nie gasną w pozycji rozruchu silnika.

Jeszcze jedna rzecz, dawca miał immo, po przewertowaniu internetów, wywiedziałem się, że w ecu też siedzi immo (poza centralką volvo guard, której nie podpinałem) czyli wychodzi na to, że trzeba podpiąć immo lub podmienić ecu.

Jednak to raczej nie powinno być powodem dziwnego działania np tych kontrolek, zwłaszcza, że teraz przy zapłonie świeci się np ręczny, pomimo, że jest niezaciągnięty, po zaciągnięciu świeci się mocniej. Czyli ewidentnie jakieś przebicie/zwarcie/brak masy.

[lekkich obyczajów niewiasta], już nie mam siły na to gówno, zwłaszcza, że przeczytałem, że w 240, w pewnych rocznikach, wystarczy podpiąć 5 kabelków i lata. Chyba już wiem, o czym kiedyś mówił mi Kemizo.
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Brak kontrolek na zegarach, nie kręci rozrusznik

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

ostry pisze:[lekkich obyczajów niewiasta], już nie mam siły na to gówno, zwłaszcza, że przeczytałem, że w 240, w pewnych rocznikach, wystarczy podpiąć 5 kabelków i lata. Chyba już wiem, o czym kiedyś mówił mi Kemizo.


W sumie chciałem to wyedytować na gwiazdki, ale jeszcze by ktoś pomyślał że nie doceniam powagi problemu :mrgreen:

Ciśnij tego luja, będzie Ci się dobrze czytało o tych problemach jak w końcu zadziała!
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
ODPOWIEDZ