Rozrząd 240
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 01 stycznia 2018, 14:47
Rozrząd 240
Witam, szukam schematu lub jakieś podpowiedzi wymiany rozrządu .Posiadam 240 2.3 benzyna 82 kw (112km ) ktoś wymieniał w takim silniku rozrząd coś podpowie w sprawie części i bolączek. Zastanawiam się też czy nie dobrym pomysłem było zdemontowanie miski olejowej.
0 x
Re: Rozrząd 240
W temacie starego redblocka to najsensowniejszym podejsciem jest wyjąć piec na zewnątrz, odgrzybić, wymienić wszystkie uszczelki, wszelkie pompy (lub nie wymieniać tylko ponownie odgrzybić/ uszczelnić) i włożyć ponownie. Serio - uszczelnisz pod maską jedną stronę, to druga zacznie kapać - a tak zrobisz raz i na długo temat zamknięty
0 x
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 01 stycznia 2018, 14:47
Re: Rozrząd 240
Czyli najszybciej wyjąć silnik okej a tak te stopnie do czego są i czy musi być ta blokada co na filmie aby odkręcić koło .
0 x
-
- Posty: 1750
- Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
- Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława
Re: Rozrząd 240
Nie musisz wyjmować silnika, ani zrzucać miski, by zmienić pasek i simmery. Może nieco niewygodnie ale.....Niebieska strzała pisze:Czyli najszybciej wyjąć silnik okej a tak te stopnie do czego są i czy musi być ta blokada co na filmie aby odkręcić koło .
Zapewne musisz zdemontować wentylator i odsłonę chłodnicy (i jak masz osłonę dolną silnika). Tak jak na filmie możesz zdjąć pasek i rolkę. Punkty kontrolne podał Ci Kuba. Gdybyś nie skumał
Jaki pasek do Twojego silnika - znajdziesz w katalogach np Contitecha. Aparatu jak nie musisz nie ruszaj - a i ażeby Ci się nie rozjechał z wałkiem pośrednim.
Simmerigi rozmiar możesz też wyszperać na katalogu Reinza lub na forum, ew w necie.
Górne koło możesz przytrzymać starym paskiem, natomiast dolne koło pasowe pewnie masz wulkanizowane, zatem użyj techniki siłowej (też było w poradach jak to odkręcić - pisał Sambo, Saabauto...) lub po angielsku wpisz w YT "wymiana rozrządu" a wyrzuci Ci filmiki i sobie popatrzysz.
Pompę wody możesz mieć inną (z zamkniętym nadlewem) także zwróć na to uwagę.
Nie czujesz się na siłach samodzielnie zmienić rozrząd - zapytaj w grupie, kto by Ci ogarnął sprawę na cito, przy okazji zawory przemierzył, zerknął na auto tu i tam etc.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego