Rozrząd 240

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Niebieska strzała
Posty: 12
Rejestracja: 01 stycznia 2018, 14:47

Rozrząd 240

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Niebieska strzała »

Witam, szukam schematu lub jakieś podpowiedzi wymiany rozrządu .Posiadam 240 2.3 benzyna 82 kw (112km ) ktoś wymieniał w takim silniku rozrząd coś podpowie w sprawie części i bolączek. Zastanawiam się też czy nie dobrym pomysłem było zdemontowanie miski olejowej.
0 x
Awatar użytkownika
nckpol
Posty: 724
Rejestracja: 05 sierpnia 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rozrząd 240

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: nckpol »

W temacie starego redblocka to najsensowniejszym podejsciem jest wyjąć piec na zewnątrz, odgrzybić, wymienić wszystkie uszczelki, wszelkie pompy (lub nie wymieniać tylko ponownie odgrzybić/ uszczelnić) i włożyć ponownie. Serio - uszczelnisz pod maską jedną stronę, to druga zacznie kapać - a tak zrobisz raz i na długo temat zamknięty
0 x
Awatar użytkownika
Miś
Posty: 758
Rejestracja: 11 lipca 2016, 20:40
Lokalizacja: Kalisz, UK

Re: Rozrząd 240

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Miś »

co do wymiany rozrządu w redbloku obejrzyj sobie filmik:

0 x
Niebieska strzała
Posty: 12
Rejestracja: 01 stycznia 2018, 14:47

Re: Rozrząd 240

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Niebieska strzała »

Czyli najszybciej wyjąć silnik okej a tak te stopnie do czego są i czy musi być ta blokada co na filmie aby odkręcić koło .
0 x
takijedenkuba
Posty: 1750
Rejestracja: 01 października 2014, 22:24
Lokalizacja: Ustrzyki D. Zielonka Warszawa Iława

Re: Rozrząd 240

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: takijedenkuba »

to też ci powinno pomóc
Obrazek
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Rozrząd 240

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Niebieska strzała pisze:Czyli najszybciej wyjąć silnik okej a tak te stopnie do czego są i czy musi być ta blokada co na filmie aby odkręcić koło .
Nie musisz wyjmować silnika, ani zrzucać miski, by zmienić pasek i simmery. Może nieco niewygodnie ale.....
Zapewne musisz zdemontować wentylator i odsłonę chłodnicy (i jak masz osłonę dolną silnika). Tak jak na filmie możesz zdjąć pasek i rolkę. Punkty kontrolne podał Ci Kuba. Gdybyś nie skumał Obrazek
Jaki pasek do Twojego silnika - znajdziesz w katalogach np Contitecha. Aparatu jak nie musisz nie ruszaj - a i ażeby Ci się nie rozjechał z wałkiem pośrednim.
Simmerigi rozmiar możesz też wyszperać na katalogu Reinza lub na forum, ew w necie.
Górne koło możesz przytrzymać starym paskiem, natomiast dolne koło pasowe pewnie masz wulkanizowane, zatem użyj techniki siłowej (też było w poradach jak to odkręcić - pisał Sambo, Saabauto...) lub po angielsku wpisz w YT "wymiana rozrządu" a wyrzuci Ci filmiki i sobie popatrzysz.
Pompę wody możesz mieć inną (z zamkniętym nadlewem) także zwróć na to uwagę.

Nie czujesz się na siłach samodzielnie zmienić rozrząd - zapytaj w grupie, kto by Ci ogarnął sprawę na cito, przy okazji zawory przemierzył, zerknął na auto tu i tam etc.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ