[940 B200F]Regulacja luzów zaworowych.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 482
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

[940 B200F]Regulacja luzów zaworowych.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Witam .
Zbliża się czas regulacji zaworów ,i nie ukrywam że bardzo chciałbym zrobić to sam .
Czy mógłbym liczyć na opis krok po kroku żeby nie zepsuć ,a naprawić i poprawić .
Pewnie dla nie których Kolegów jest to banalna czynność ale kto pyta nie błądzi .
Mam garaż do swojej dyspozycji na kilka dni , i kilka rzeczy do zrobienia , zajął bym się zaworkami też w pierwszej kolejności .
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: [940 B200F]Regulacja luzów zaworowych.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

https://www.autozone.com/repairguides/V ... 528008c2da

lub łopatologicznie :-)

ukradziony cytat
Płytki ma cars w cenie 11zł/szt/ w detalu. Pasują one od ducato bodajże, 33mm średnicy. Jeśli nie cars, to każdy głowicowiec będzie miał tego na wiaderka. Uszczelka pod dekiel Reinz/Glaser/Elring. Jak ktoś nie dysponuje klejem do dekli, to smar zwykły ŁT43 - przykręca się dekiel jak głowicę, na krzyż, dokręca lekko, po pół godzinie dokręca mocniej i już :) Do wyjmowania płytek polecam nie zdejmować wałka (można nieopatrznie przeciągnąć stopki), za to potrzebne będą 2 płaskie szerokie śrubokręty i zaostrzona szprycha od Wigry 3 (od Jubilata też pasuje). Ustawiamy wałek krzywką do góry. Jeden wkrętak wsuwamy wciskając szklankę, drugim podpieramy szklankę o wałek, szprychę wkładamy w zamek płytki i podważamy, a potem płaski cienki śrubokręcik, gęsia szyja z magnesem/magnes, palce i wyjmujemy płytkę. Suwmiarką ciężko się płytki mierzy, idealnie mieć mikrometr, ew. suwmiarkę z dokładnością do 0,05mm W samochodach z kiepskim LPG często zawory wydechowe są podparte, jeśli przy listku suwmiarki 0,10mm dalej jest ciasno, w ciemno można zrobić luz zaworowy większy o 10 setek niż wskazuje fabryka, wytrzyma wtedy dłużej bez podpierania zaworów"
Ostatnio zmieniony 11 grudnia 2017, 13:06 przez Sinuspi, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1033
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: [940 B200F]Regulacja luzów zaworowych.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

Zanim się zabierzesz za robotę upewnij się, ze masz pod ręką:
1. nowa uszczelkę pod pokrywę zaworów klawiaturę + uszczelniacz (np victor reinz)
2. płytki regulacyjne o rożnych grubościach - najlepiej male wiaderko ;)
3. przyrząd do "uwalniania" szklanek
http://www.skandix.de/en/spare-parts/ac ... t/1020217/
4. szczelinomierz listkowy o dokładności +/- 0,05 [mm]
5. śrubę mikrometryczna 0-20 mm +/- 0,02 [mm]
6. opcjonalnie - przyrząd do wyjmowania płytek
http://www.skandix.de/en/spare-parts/ac ... disc/1482/
1 x
Obrazek
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 482
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: [940 B200F]Regulacja luzów zaworowych.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Serdeczne Dzięki za konkrety mikrometr jest suwmiarka jest chęci są .
Pozdrawiam serdecznie .
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 482
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: [940 B200F]Regulacja luzów zaworowych.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

W ubiegłą sobotę pojechałem do warsztatu kolegi mechanika odkręciliśmy pokrywę i okazało się że luzy na ciepłym i zimnym są podręcznikowe . Fullsize Kuba z tego co mi wiadomo regulował zawory przy około 260 000 tyś .teraz jest około 285000 nie trzeba było ingerować ,pozostało mi tylko zmienić uszczelkę :D .Przy okazji auto na podnośnik, i w górę sprawdziliśmy oliwy w skrzyni ,i moście wszystko bajeczka do wymiany poduszki silnika i skrzyni . Pokrywa ma wżery którymi się poci więc też muszę się rozejrzeć powoli .
Kumpel był pod wrażeniem kondycji stanu blacharskiego 25 letniego auta, i coś mi się zdaje że będzie niedługo nowy forumowicz na RWD :lol: Jeszcze raz dzięki za wskazówki przydadzą się w przyszłości na pewno .
2 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
ODPOWIEDZ