Volvo 740 bezpieczniki przekaźniki schemat

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
kalor
Posty: 263
Rejestracja: 03 października 2014, 09:55
Lokalizacja: Warszawa

Volvo 740 bezpieczniki przekaźniki schemat

Postautor: kalor » 21 września 2017, 10:26

Cześć,

na załączonym obrazku znajduje się skrzynka bezpieczników z Volvo 740.
Czy możecie napisać za co odpowiadają ponumerowane przekaźniki?
Dodatkowo: numer 11 u mnie grzeje się tak, że niemal nie można go dotknąć, wymieniać, czy to tak ma być?
bezpieczniki_v_740.jpg
skrzynka przekaźników
bezpieczniki_v_740.jpg (134.54 KiB) Przejrzano 596 razy


Lista przekaźników:
1 -
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -
11 -
12 -
13 -
14 -

Na drugim obrazku jest takie "pokrętełko", u mnie ustawione oidp na godz. 12. Do czego to służy?
s-l1600.jpg
pokrętełko?
s-l1600.jpg (177.06 KiB) Przejrzano 596 razy
0 x

re5pect
Posty: 433
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: Volvo 740 bezpieczniki przekaźniki schemat

Postautor: re5pect » 21 września 2017, 10:31

Na szybko:
Obrazek
0 x

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 626
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Volvo 740 bezpieczniki przekaźniki schemat

Postautor: fonderal » 21 września 2017, 10:47

Przekaźnik może być lekko ciepły, ale nie powinien być gorący. Jeśli jednak jest, przyczyną są z reguły wypalone styki, skutkiem czego posiadają jakąś tam rezystancję, a na rezystancji wydziela się ciepło:) Im większy prąd, tym ciepła więcej. Ja bym go wymienił, bo lepiej nie będzie, a w skrajnym przypadku może się sfajczyć. I oby tylko przekaźnik. Można próbować zreanimować styki, ale robi się tak tylko awaryjnie, bo problem szybko powraca. To powinien być zwykły, czteropinowy przekaźnik, jak włożysz pięciopinowy, to też będzie działał.
I nie kupuj jakiegoś chińskiego badziewia za kilka złotych, pomimo, że nowe. O wiele korzystniej jest kupić przekaźnik używany, ale jakiś markowy, wyjęty z jakiegoś volvo, audi czy vw. Wytrzyma dłużej niż nowa chińszczyzna...

A to "pokrętełko" to chyba tylko data produkcji, 89 to rok, a strzałka pokazuje grudzień:)
0 x

Awatar użytkownika
kalor
Posty: 263
Rejestracja: 03 października 2014, 09:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Volvo 740 bezpieczniki przekaźniki schemat

Postautor: kalor » 21 września 2017, 11:27

fonderal pisze:To powinien być zwykły, czteropinowy przekaźnik, jak włożysz pięciopinowy, to też będzie działał.
I nie kupuj jakiegoś chińskiego badziewia za kilka złotych, pomimo, że nowe. O wiele korzystniej jest kupić przekaźnik używany, ale jakiś markowy, wyjęty z jakiegoś volvo, audi czy vw. Wytrzyma dłużej niż nowa chińszczyzna...


czy taki się nada: https://www.noweczesci.pl/przekaznik-bo ... 06-246924/ ?

ewentualnie jakieś alternatywy?

fonderal pisze:A to "pokrętełko" to chyba tylko data produkcji, 89 to rok, a strzałka pokazuje grudzień:)

aż sprawdzę co tam u mnie jest wypokrętełkowane ; )
0 x

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 626
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Volvo 740 bezpieczniki przekaźniki schemat

Postautor: fonderal » 21 września 2017, 12:13

Dokładnie taki.
Zajrzałem do źródeł i przekaźnik ma mieć 5 pinów, piąty musi mieć oznaczenie 87b. W czteropinowym nie ma 87b, w innych pięciopinowych może być 87a. Ty potrzebujesz z pinem 87b, bo czteropinowy zadziała na jedno światło, a pięciopinowy z 87a będzie przełączał między prawym a lewym reflektorem:)
Oryginał na numer 1324749, może mieć na górze literę "K".

Warto jeszcze sprawdzić konektory w gnieździe przekaźnika, przegrzane tracą sprężystość, kontakt słabnie, grzeją się jeszcze bardziej itd.
0 x

Awatar użytkownika
kalor
Posty: 263
Rejestracja: 03 października 2014, 09:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Volvo 740 bezpieczniki przekaźniki schemat

Postautor: kalor » 21 września 2017, 13:43

dziękuję za pomoc :)
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 1189
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18
Lokalizacja: Radom

Re: Volvo 740 bezpieczniki przekaźniki schemat

Postautor: Sinuspi » 21 września 2017, 17:53

fonderal pisze:Przekaźnik może być lekko ciepły, ale nie powinien być gorący. Jeśli jednak jest, przyczyną są z reguły wypalone styki, skutkiem czego posiadają jakąś tam rezystancję, a na rezystancji wydziela się ciepło:) Im większy prąd, tym ciepła więcej. Ja bym go wymienił, bo lepiej nie będzie, a w skrajnym przypadku może się sfajczyć. I oby tylko przekaźnik. Można próbować zreanimować styki, ale robi się tak tylko awaryjnie, bo problem szybko powraca. To powinien być zwykły, czteropinowy przekaźnik, jak włożysz pięciopinowy, to też będzie działał.
I nie kupuj jakiegoś chińskiego badziewia za kilka złotych, pomimo, że nowe. O wiele korzystniej jest kupić przekaźnik używany, ale jakiś markowy, wyjęty z jakiegoś volvo, audi czy vw. Wytrzyma dłużej niż nowa chińszczyzna...

A to "pokrętełko" to chyba tylko data produkcji, 89 to rok, a strzałka pokazuje grudzień:)


Inną przyczyną leząca poza przekaźnikiem jest też również gruba patyna na konektorach końcowych układu. Auto musiało stać dłuuugo...
0 x
Czy "+" czy "-" zawsze jest sinus.

Plati
Posty: 188
Rejestracja: 12 kwietnia 2016, 20:07
Lokalizacja: Gliwice

Re: Volvo 740 bezpieczniki przekaźniki schemat

Postautor: Plati » 21 września 2017, 19:50

To pokrętło to najzwyczajniej w świecie informacja o dacie produkcji :D grudzień 1989r
0 x

Awatar użytkownika
kalor
Posty: 263
Rejestracja: 03 października 2014, 09:55
Lokalizacja: Warszawa

Re: Volvo 740 bezpieczniki przekaźniki schemat

Postautor: kalor » 22 września 2017, 09:52

tak, zgadza się :)
0 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość