Jaki amperaż akumulatora optymalnie -Volvo 245 / 2l, benzyna

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Muzyczny Krawiec
Posty: 14
Rejestracja: 28 października 2016, 01:31
Lokalizacja: Masłowo

Jaki amperaż akumulatora optymalnie -Volvo 245 / 2l, benzyna

Postautor: Muzyczny Krawiec » 20 września 2017, 18:16

Witam, no właśnie.
Czy kierować się tym co zaleca producent.
Może możecie się podzielić swoimi doświadczeniami.
0 x

Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 568
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: Jaki amperaż akumulatora optymalnie -Volvo 245 / 2l, benzyna

Postautor: fullsize » 20 września 2017, 20:19

Ja bym nie kombinował i wrzucił taki, jak zaleca producent. W końcu ktoś mądry w volvo wyliczył, że taki będzie dobry i raczej sobie tego z czapki nie wymyślił.
0 x
Volvo 945 B230FK '98
Chevy Caprice Wagon '88
_____________________________
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 664
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Jaki amperaż akumulatora optymalnie -Volvo 245 / 2l, benzyna

Postautor: fonderal » 20 września 2017, 23:58

Też bym włożył mniej więcej taki, jak w instrukcji, do normalnej eksploatacji wystarcza z powodzeniem. O większym możesz myśleć jak np. dokładasz webasto, jak jeździsz na taksówce:), ogólnie w przypadkach, w których prądu musi wystarczyć na długo. W normalnej 240 nie ma specjalnie dużo okazji do rozładowania akumulatora, mz. standardowy aku sprawdzi się całkiem dobrze. W skrajnym przypadku alternator nie będzie w stanie ładować do pełna akumulatora o dużej pojemności, skutkiem czego ten dość szybko zakończy swój żywot...

Możesz spojrzeć na wydajność alternatora, gdzieś tam na nim powinna być określona. Ale to maksymalna wydajność przy najwyższych obrotach, dla normalnej eksploatacji bezpiecznie jest podzielić ją na pół, bo jednak rzadko kiedy jeździ się z pedałem w podłodze. Teraz policz pobór prądu przez wszystkie możliwe odbiorniki i zobacz, ile zostaje. Jeśli zapas wyniesie powiedzmy te 10A, wtedy możesz bezpiecznie założyć większy akumulator. Przy połowie tej wartości już mogą pojawić się problemy z większym aku, to będzie zależało od sposobu eksploatacji auta.
0 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości