940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
jarek070
Posty: 55
Rejestracja: 05 sierpnia 2017, 19:23
Lokalizacja: Poznań

Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy

Postautor: jarek070 » 18 września 2017, 12:05

przyjęto do wiadomości - myślę, że na tym zakończymy te ogólne dywagacje a skupimy się na tych istotnych : gaśnie podczas jazdy ;)
0 x

Plati
Posty: 188
Rejestracja: 12 kwietnia 2016, 20:07
Lokalizacja: Gliwice

Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy

Postautor: Plati » 18 września 2017, 16:42

Czasami ciężko się doszukać odpowiedzi na forum, dużo jest gdzieś głębiej zagrzebanych. Fajne by było coś a'la faq z volvo club. To by była najwygodniejsza i najszybsza rozwiązywania najczęstszych problemów.
0 x

jarek070
Posty: 55
Rejestracja: 05 sierpnia 2017, 19:23
Lokalizacja: Poznań

Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy

Postautor: jarek070 » 18 września 2017, 21:57

przekaźnik przelutowany , kable od czujnika temperatury sprawdzone, kostki przeczyszczone - volvo odpaliło, dobrą chwilę chodziło na wolnych wiec postanowiłem odbyć jazdę próbną. Jeździłem po okolicy wszystkiego gdzieś ok. pół godziny, dojeżdżając do garażu zgasł, myślałem że to przypadek, więc odpaliłem ( bez problemu ) i jazda dalej , za pareset metrów zgasł i z odpalaniem coraz gorzej, coraz dłużej trzeba kręcić.Po którymś skoku rzędu 300-500 m bardzo długo nie chciał odpalić, postał z 10 min. i odpailł. Dojechałem do garażu i na wolnych chodził.......
szkoda,że nikogo ze sobą nie miałem bo gdy kręciłem a nie odpalał można było zweryfikować czy iskry nie gubi :( myślałem że pod garażem mi zdechnie , to bym kogoś znalazł ale jak na złość chodził z 10 minut bez problemu- wyłączyłem i do domu.
spróbuję namierzyć nowy czujnik temp. i podmienić................
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 1254
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18
Lokalizacja: Radom

Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy

Postautor: Sinuspi » 18 września 2017, 22:09

jarek070 pisze:przekaźnik przelutowany , kable od czujnika temperatury sprawdzone, kostki przeczyszczone - volvo odpaliło, dobrą chwilę chodziło na wolnych wiec postanowiłem odbyć jazdę próbną. Jeździłem po okolicy wszystkiego gdzieś ok. pół godziny, dojeżdżając do garażu zgasł, myślałem że to przypadek, więc odpaliłem ( bez problemu ) i jazda dalej , za pareset metrów zgasł i z odpalaniem coraz gorzej, coraz dłużej trzeba kręcić.Po którymś skoku rzędu 300-500 m bardzo długo nie chciał odpalić, postał z 10 min. i odpailł. Dojechałem do garażu i na wolnych chodził.......
szkoda,że nikogo ze sobą nie miałem bo gdy kręciłem a nie odpalał można było zweryfikować czy iskry nie gubi :( myślałem że pod garażem mi zdechnie , to bym kogoś znalazł ale jak na złość chodził z 10 minut bez problemu- wyłączyłem i do domu.
spróbuję namierzyć nowy czujnik temp. i podmienić................


*Nie kupuj innego czujnika temp-ECU niż Boscha

Migałeś błędy po zgaszeniu ?
Na jakim paliwie śmigałeś ?
Wykręć świece zapłonowe na zimnym i obadaj barwę nalotu na elektrodach.

Czy zapalił kiedy miałeś wciśnięty pedał gazu?
Zapal motor i zobacz / posłuchaj czy kable nie dają przebicia.
Obadaj przy okazji kabel cewka-kopolka
Kiedy robiona była regulacja zaworów?
0 x
Czy "+" czy "-" zawsze jest sinus.

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 664
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy

Postautor: fonderal » 18 września 2017, 22:18

Kurcze, żeby to było tylko na benzynie to powiedziałbym, że nie działa odpowietrzenie zbiornika, a tak trzeba szukać po kolei...

Gdybyś nie znalazł na szybko czujnika, można go zasymulować rezystorami. Bierzesz 2 szt. 270 omów, z jednej strony łączysz końce i zwierasz z masą, a dwie wolne końcówki podłączasz pod piny odpiętej wtyczki czujnika. Jeden pin do kompa wtrysku, drugi do zapłonu. W efekcie kompy będą widziały temperaturę w okolicach 90 stopni i jeśli silnik będzie nadal gasł, to czujnik jest w porządku..
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 1254
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18
Lokalizacja: Radom

Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy

Postautor: Sinuspi » 18 września 2017, 22:35

fonderal pisze:Kurcze, żeby to było tylko na benzynie to powiedziałbym, że nie działa odpowietrzenie zbiornika, a tak trzeba szukać po kolei...

Gdybyś nie znalazł na szybko czujnika, można go zasymulować rezystorami. Bierzesz 2 szt. 270 omów, z jednej strony łączysz końce i zwierasz z masą, a dwie wolne końcówki podłączasz pod piny odpiętej wtyczki czujnika. Jeden pin do kompa wtrysku, drugi do zapłonu. W efekcie kompy będą widziały temperaturę w okolicach 90 stopni i jeśli silnik będzie nadal gasł, to czujnik jest w porządku..


Ale nie napisał 8-) ale czemu ma gasnąć skoro ECU zaczyta prawidłową rezystancję ?
0 x
Czy "+" czy "-" zawsze jest sinus.

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 664
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy

Postautor: fonderal » 18 września 2017, 23:18

Jak będzie gasł po podstawieniu rezystancji, to przyczyna nie leży w czujniku, tak emulator diagnostyczny sobie wymyśliłem:)

W pierwszym poście Jarek pisze o kodach 1-1-3 i 2-3-1, czyli za ubogo albo za bogato. Gaśnięcie i odpalanie dopiero po jakimś czasie może wskazywać na bogato aż do zalania, ale z drugiej strony na gazie powinno być lepiej, chociaż Stargas to dla mnie trochę egzotyka. Wypadałoby zmierzyć jak stoi sonda, byłaby jakaś podpowiedź. I czy w ogóle żyje, bo może zacięła się na 0V i komp leje bo myśli, że ubogo... Albo jak piszesz obejrzeć świece.

Co może powodować, że jest za bogato na obu paliwach, skoro regulator ciśnienia jest ok? Czujnik temperatury? Przepływomierz? Sonda? Coś jeszcze? Jakaś niemoc diagnostyczna mnie dopadła:)
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 1254
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18
Lokalizacja: Radom

Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy

Postautor: Sinuspi » 19 września 2017, 00:42

fonderal pisze:Jak będzie gasł po podstawieniu rezystancji, to przyczyna nie leży w czujniku, tak emulator diagnostyczny sobie wymyśliłem:)

W pierwszym poście Jarek pisze o kodach 1-1-3 i 2-3-1, czyli za ubogo albo za bogato. Gaśnięcie i odpalanie dopiero po jakimś czasie może wskazywać na bogato aż do zalania, ale z drugiej strony na gazie powinno być lepiej, chociaż Stargas to dla mnie trochę egzotyka. Wypadałoby zmierzyć jak stoi sonda, byłaby jakaś podpowiedź. I czy w ogóle żyje, bo może zacięła się na 0V i komp leje bo myśli, że ubogo... Albo jak piszesz obejrzeć świece.

Co może powodować, że jest za bogato na obu paliwach, skoro regulator ciśnienia jest ok? Czujnik temperatury? Przepływomierz? Sonda? Coś jeszcze? Jakaś niemoc diagnostyczna mnie dopadła:)


knock sensor ? ;) :) lub szpula drutu z LPG.
Świece to wątroba układu a płuca filtr powietrza.
Mogą to być świece zapł czyli jak mówił mi pan Henryk Moskwa - Mechanik - wszystko zaczyna się od dupy strony (*.świec).
0 x
Czy "+" czy "-" zawsze jest sinus.

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 2224
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy

Postautor: endriugto » 19 września 2017, 07:21

Też miałem instalację stargas. Kolega próbował ją reanimować. Ściągnął opragramowanie. Diagnozował. Wymieniał po kolei uszkodzone i wyeksploatowane elementy i cały czas nie chciało latać jak powinno. W końcu z instalacji stargas zostały tylko rurki od zbiornika do silnika...
0 x

jarek070
Posty: 55
Rejestracja: 05 sierpnia 2017, 19:23
Lokalizacja: Poznań

Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy

Postautor: jarek070 » 19 września 2017, 09:01

co do stargasa - podobno w momencie zakładania tej instalacji to było coś... na dzień dzisiejszy chodzi ale ... chyba tak nie do końca, chociażby ciągle świeci się lambda
Wracając do tematu gaśnięcia: sonda dotychczas chodziła, sprawdzone przy pomocy programu od LPG :) zmiany napięcia w trakcie pracy w zakresie ok 1mV-800mV. Po wczorajszym zgaśnięciu nie mrugałem błędów ale to akurat jest do zrobienia
świece były wymienione, ale sprawdzę ich stan , podczas ostatnich testów jazda odbywała się tak na lpg jak i na pb, po zgaśnięciu próby uruchomienia na pb jak i na lpg miały podobny skutek - nie odpalał. Podczas próby odpalania pompowałem gazem - nic to nie dawało.
po chwili odpoczynku odpala, na zimnym odpala.
zrobię to co podpowiada Fonderal : rezystorki i jazda (opcja prosta i tania ) orientowałem się i w okolicy czujnika dostępnego od ręki nie ma , a zwłaszcza Boscha.
czy czujnik OEM 1346030 jest właściwy do 230ft, znalazłem boscha z numerem 0-280-130-069 - czy będzie, jakby co ,dobry?
0 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości