Witam,
kolejny problem z moim 940 : podczas jazdy maszyna gaśnie, dzieje się to niezależnie czy jadę na benzynie czy na LPG. Po chwili kręcenia rozrusznikiem odpala, jedzie ale po jakimś czasie dzieje się to samo - gaśnie.
Wymrugałem 1-1-3 ( ubogo - to chyba LPG ) , oraz 2-3-1 ( tego nie znam i wcześniej nie występował )
OD zrobiony to wyskoczyło to , ręce zaczynają opadać
Jarek
940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy
Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy - P O M O C Y -
Sprawdź / podmień na próbę czujnik położenia wału
0 x
Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy - P O M O C Y -
Dokładnie, zacznij od czujnika wału, bo to on jest przyczyną w większości takich przypadków, sam niedawno przerabiałem.
0 x
Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy - P O M O C Y -
czujnik położenia wału to jest ten pod kopułką? Czy można go "zbadać" na stole ?
0 x
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
- Lokalizacja: Lublin
Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy - P O M O C Y -
dokładnie sprawdź czujnik -nie, nie jest pod kopułką
jest w górnej części silnika przy dzwonie skrzyni biegów (na połączeniu skrzyni i silnika) -bada położenie koła sprzęgłowego
raczej nie sprawdzisz go na stole, chyba, że wyjmiesz całość i odpalisz
najlepiej podmień na inny (jak nie masz to czas kupić jakieś volvo )
jest w górnej części silnika przy dzwonie skrzyni biegów (na połączeniu skrzyni i silnika) -bada położenie koła sprzęgłowego
raczej nie sprawdzisz go na stole, chyba, że wyjmiesz całość i odpalisz
najlepiej podmień na inny (jak nie masz to czas kupić jakieś volvo )
2 x
Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy - P O M O C Y -
Jest pod kopułką w sensie że kopułka jest wyżej, a czujnik wyżej
Można go spróbować sprawdzić, ale nie zawsze wynik będzie jednoznaczny. We wtyczce pod piny 1 i 2 podłączasz omomierz, w starszych czujnikach powinien pokazywać wartość z zakresu 240-400 omów, w nowszych 170-350 omów. Pin 3 to masa, ekran. Można sprawdzić, czy nie ma przebicia między 3 a 1 lub 2.
Zmierzona wartość nie jest bez znaczenia, ale w starym aucie ważniejsza jest ciągłość przewodów. Na wyjętym (bo wygodniej) czujniku mierzysz rezystancję podczas wyginania kabla, wartość nie może się zmieniać. Jak się zmienia - czujnik jest na wykończeniu albo już padł na amen.
Można go spróbować sprawdzić, ale nie zawsze wynik będzie jednoznaczny. We wtyczce pod piny 1 i 2 podłączasz omomierz, w starszych czujnikach powinien pokazywać wartość z zakresu 240-400 omów, w nowszych 170-350 omów. Pin 3 to masa, ekran. Można sprawdzić, czy nie ma przebicia między 3 a 1 lub 2.
Zmierzona wartość nie jest bez znaczenia, ale w starym aucie ważniejsza jest ciągłość przewodów. Na wyjętym (bo wygodniej) czujniku mierzysz rezystancję podczas wyginania kabla, wartość nie może się zmieniać. Jak się zmienia - czujnik jest na wykończeniu albo już padł na amen.
0 x
Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy - P O M O C Y -
czy w grę wchodzi jakiś zamiennik czy tylko oryginał
0 x
Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy - P O M O C Y -
Z aftermarketowymi jest rożnie z ich jakością.jarek070 pisze:czy w grę wchodzi jakiś zamiennik czy tylko oryginał
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy - P O M O C Y -
http://www.draken.com.pl/volvo/czujniki ... 3-23t.htmljarek070 pisze:czy ktoś mógłby podać nr tego czujnika
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego