940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
jarek070
Posty: 55
Rejestracja: 05 sierpnia 2017, 19:23
Lokalizacja: Poznań

Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy

Postautor: jarek070 » 16 września 2017, 21:49

dzięki za zwrócenie uwagi co do grzebania na forum..............
tak sobie myślę : -przekaźnik pompy ? raczej nie gasłby na LPG
-reg ciśnienia paliwa ? chyba też nie gasłby na LPG
- dolot chyba szczelny ( na odpalonym wypsikałem pół puszki samostartu i obroty się nie zmieniły )
- kopułka i palec ? gdyby były uszkodzone czy odpalałby i chodził na wolnych ?
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3060
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy

Postautor: Sinuspi » 16 września 2017, 22:29

jarek070 pisze:dzięki za zwrócenie uwagi co do grzebania na forum..............
tak sobie myślę : -przekaźnik pompy ? raczej nie gasłby na LPG
-reg ciśnienia paliwa ? chyba też nie gasłby na LPG
- dolot chyba szczelny ( na odpalonym wypsikałem pół puszki samostartu i obroty się nie zmieniły )
- kopułka i palec ? gdyby były uszkodzone czy odpalałby i chodził na wolnych ?



Gaśnie Ci motor w trakcie jazdy (nie wiem czy ciepły czy zimny motor), wiec eliminuj, dedukuj ;)
reg paliwa hmmm czy puszcza hmmm ? nie musisz sprawdzać, nawet nie napisałeś co to za instalacja LPG
czujnik temp ECU różne daje efekty (widzisz, nie szukasz na forum - a bywa często usterkowy),
czy ja wiem co Ty masz z kopułką i palcem, czy jest na jednej śrubce przykręcona ? czy by gasł na wolnych ? a może szarpie ?
czy zaglądałeś do świec i przewodów WN ? ale po co zapytasz ? skoro odpala....
Zgadując dalej, mogłeś mieć kunę pod maską.....
a skąd mam wiedzieć gdzie psikałeś na dolot ? czy rury czy w okolice wtryskiwaczy, czy Ty wogóle czyściłeś MAFa (też szukajka forumowa się kłania),
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego

Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy

Postautor: wujek » 17 września 2017, 12:48

niech ktos pojedzie do niego, naprawi mu woz, przywiezie części i najlepiej ani zlotowki za to nie weźmie
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar

jarek070
Posty: 55
Rejestracja: 05 sierpnia 2017, 19:23
Lokalizacja: Poznań

Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy

Postautor: jarek070 » 17 września 2017, 17:02

tak, bardzo dobry pomysł, zapraszam wujka - przyjedż "do niego" napraw "mu" wóz tylko nie zapomnij części i nie licz na zapłatę ( bardzo śmieszne )
W moim mniemaniu takie fora jak to służą do czegoś innego niż to co uprawia kol. wujek.
Jeśli Twoje rady zawsze tak wyglądają to ja przepraszam autora , ale nie skorzystam , a pisanie takich postów raczej niczemu nie służy oprócz nabijania sobie statystyk. Jeśli kogoś uraziłem tym wpisem to przepraszam - nie takie były moje intencje.
ciągle walczę o przywrócenie mojego Volvo do pełni sprawności, a niestety nie jestem wszechwiedzący i stąd moja tu obecność i moje pytania.
0 x

Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy

Postautor: Mareek » 17 września 2017, 18:41

wujek pisze:niech ktos pojedzie do niego, naprawi mu woz, przywiezie części i najlepiej ani zlotowki za to nie weźmie


Po to jest forum by sobie pomagać. Auto sie od tego samo nie naprawi, ale może naprowadzi na trop. Trochę się zagalopowałeś.
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem

Awatar użytkownika
wujek
Posty: 954
Rejestracja: 20 października 2015, 18:51
Lokalizacja: Lublin

Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy

Postautor: wujek » 17 września 2017, 20:16

nikogo nie chce urazić, ale przez forum ciężko naprawić auto, mozna naprowadzic co np. Pan Sinus robi z duza doza cierpliwości...meczy mnie jednak roszczeniowe podejscie zainteresowanych osób...napiszesz sensownie i dostajesz zjazd ze to nie to albo ze nie ma ochoty czytać forum, nabijanie postów? nie dla mnie
0 x
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.

16 GARAGE
'88 744+ @1,7bar

jarek070
Posty: 55
Rejestracja: 05 sierpnia 2017, 19:23
Lokalizacja: Poznań

Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy

Postautor: jarek070 » 17 września 2017, 21:17

Kolego wujek -jak napisał Mareek - to forum jest po to aby sobie pomagać, Ty tego nie tylko nie robisz, a jeszcze zniechęcasz mniej obytych z Volvo do zadawania pytań.
czytaj ze zrozumieniem: Pan Sinus owszem podał kilka fajnych tropów (są w trakcie sprawdzania), a ja na bieżąco w miarę posiadanej ( niewielkiej zaznaczam ) wiedzy o Volvo starałem się przeanalizować te tropy " na głos", tak aby inni mogli mnie poprawić bądź coś podpowiedzieć w tym zakresie.....
poza tym , dobrym zwyczajem ( tak mi się wydaje) jest wypowiadanie się w swoim imieniu ..... Pan Sinus z pewnością " obroni "się sam jeśli uzna to za stosowne.
Jak już wyżej napisałem, tropy podpowiedziane przez Sinusa ( dzięki ) są sprawdzane,
a co do roszczeniowego podejścia - trafiłeś jak kulą w płot.
Kończąc tą dyskusję , proszę o zrozumienie , zachowanie spokoju i w miarę posiadanej wiedzy i chęci o pomoc w rozwiązywaniu problemów zgłaszanych na tym forum.
trochę się rozpisałem, ale myślę że to zakończy tę nic nie wnoszącą do tematu, wymianę zadań,
pozdrawiam Jarek
0 x

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy

Postautor: fonderal » 17 września 2017, 23:33

jarek070 pisze:tak sobie myślę : -przekaźnik pompy ? raczej nie gasłby na LPG
-reg ciśnienia paliwa ? chyba też nie gasłby na LPG
- dolot chyba szczelny ( na odpalonym wypsikałem pół puszki samostartu i obroty się nie zmieniły )
- kopułka i palec ? gdyby były uszkodzone czy odpalałby i chodził na wolnych ?

Przekaźnik pompy obsługuje nie tylko pompę, to tylko takie hasło:) W jednej obudowie siedzą dwa przekaźniki, jeden załatwia grzałkę sondy (tu raczej bez znaczenia) i pompę paliwa, natomiast drugi podaje zasilanie do kompa wtrysku. Czyli jak najbardziej może może mieć wpływ, bo ecu bez zasilania to wiadomo. Najczęstszą przyczyną są zimne luty, pojawiają się wcześniej czy później, ale w zasadzie zawsze. Warto go przelutować choćby profilaktycznie. On, zaraz po czujniku obrotów, jest kolejną, główną przyczyną problemów z jazdą i odpalaniem, a znajdziesz go w drugim rzędzie po lewej, biała obudowa.

Regulator ciśnienia może puszczać benzynę w dolot przez przewód podciśnienia, wtedy na gazie silnik pracuje na dwóch paliwach. Podobnie bywa z reduktorem, nieszczelną membraną gaz może przedostawać się do dolotu przez rurkę podciśnienia.

Samostart jest ok, ale nie zawsze w ten sposób wykryjesz przeciek. U mnie nieszczelność objawiała się tylko czasami, przy normalnej jeździe ze stałą prędkością było ok. Rozebrałem cały dolot, wyginałem na wszystkie strony każdą rurę po kolei i dopiero wtedy objawiła się dziura. Ale od tego nie powinien gasnąć...

Kopułka i palec raczej nie, ale tam nigdy nie zawadzi zajrzeć, przynajmniej będziesz miał pewność, że wszystko jest ok.

Do sprawdzenia jest jeszcze czujnik temperatury. Jeśli ma przerwę (on sam, wtyczka, albo przewód między czujnikiem a ecu), to zimny silnik odpali ładnie, ale na ciepło będzie się zalewał. Czujnik znajdziesz w głowicy, pod kolektorem przy trzecim cylindrze, ten z płaskimi pinami. Wartości wrzucałem kiedyś na forum, gdybyś chciał go mierzyć poszukaj obrazka w moich postach.
Można też zerknąć, jak się sprawuje TPS, ale to też bardziej dla spokoju sumienia.

Jaki masz gaz?
0 x

jarek070
Posty: 55
Rejestracja: 05 sierpnia 2017, 19:23
Lokalizacja: Poznań

Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy

Postautor: jarek070 » 18 września 2017, 07:34

kopułka została zdjęta , przeczyszczona - było czysto i sucho , kable WN są nowe ale dla pewności sprawdziłem jak "siedzą"- tu raczej jest dobrze, cewka przemierzona ok. 2ohmy / ok. 17kohm , styki przeczyszczone.
Regulator ciśnienia po zdjęciu wężyków, tak z jednej jak i drugiej strony jest sucho. Pompa paliwa raczej ok - po przekręceniu kluczyka słychać brzęczenie.Tyle udało mi się dotychczas sprawdzić.
Co do gazu : Instalacja jest sekwencyjna Stargas, nie wiem która to jest generacja : reduktor Pegasus A, wtryski Matrix XJ , wielozawór Tomasetto. Jak kupiłem auto instalacja nie działała. Reduktor dostał nową membranę i inne gumki został wyczyszczony, wtryski po regeneracji, oczywiście nowe filtry. Instalacja Stargas jest niestety mało popularna - warsztaty LPG nie dysponują oprogramowaniem i mam kłopot z regulacją ( autokalibracją ) stąd też pewnie świeci mi się ikonka lambdy - zbyt ubogo/bogato. Niemniej jednak auto jeździ na gazie , momentami poszarpuje delikatnie, obroty troszkę falują , ale zbiera się dosyć dobrze ( to moje pierwsze LPG i takie mam odczucia )
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3060
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 940 B230FT gaśnie w trakcie jazdy

Postautor: Sinuspi » 18 września 2017, 10:22

Jarku070,

pomagamy sobie, ale też staramy się nie być przesadnie ironiczni i uszczypliwi [nie każdy ma podobne poczucie humoru jak np ja i pan Wujek] a staramy się pisać dużo szczegółów, tak jak to zrobiłeś w ostatnim poście (jak umiemy tak je opisujemy) i staramy się używać 'wyszukajki' gdyż, usterki w dużej mierze są bardzo podobne i takie też dają objawy a odpowiedzi są sugestywne do bardziej samodzielnego zagłębienia się z temat i działania.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości