[240] sedan tylne zawieszenie

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3653
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

[240] sedan tylne zawieszenie

Postautor: endriugto » 13 września 2017, 13:14

Problem mam z tylnym zawiasem.
Poprzedni właściciel założył między sprężynę a wahacz jakieś krążki dystansowe które podnoszą auto o jakieś 4 czy 5 cm.
Dodatkowo po zmierzeniu wychodzi mi że tylna oś jest przesunięta względem nadwozia patrząc od tyłu w prawo o jakieś 10 - 15 mm. Czy to może być spowodowane tymi krążkami?
Generalnie chciałem się pozbyć tych krążków bo linia auta mi się nie podoba ale po obejrzeniu działania tylnego zawieszenia wychodzi mi że ich wyjęcie przesunie oś jeszcze bardziej na prawo...
Czy się mylę?
Obecnie mam fabryczne felgi 15'x6' z oponami 195/65 i przy mocnym dobiciu nadwozia na dużym zagłębieniu w jezdni opona z prawej str obciera mi o rant nadkola...
Czy regulowany Panhard załatwi sprawę? Gdzie zdobyć regulowanego Panharda?
Chciałem ogarnąć całe zawieszenie malując wszystkie wahacze proszkowo, dając nowe amortyzatory i sprężyny i przy okazji chcę załatwić ten temat...
0 x

konradko
Posty: 909
Rejestracja: 24 listopada 2016, 15:00

Re: [240] sedan tylne zawieszenie

Postautor: konradko » 13 września 2017, 14:18

Właśnie regulowany panhard jest potrzebny, albo wyjmij te krążki.
0 x

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3653
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: [240] sedan tylne zawieszenie

Postautor: endriugto » 13 września 2017, 14:28

konradko pisze:Właśnie regulowany panhard jest potrzebny, albo wyjmij te krążki.

Generalnie chciałem się pozbyć tych krążków bo linia auta mi się nie podoba ale po obejrzeniu działania tylnego zawieszenia wychodzi mi że ich wyjęcie przesunie oś jeszcze bardziej na prawo...
Czy się mylę?
0 x

konradko
Posty: 909
Rejestracja: 24 listopada 2016, 15:00

Re: [240] sedan tylne zawieszenie

Postautor: konradko » 13 września 2017, 19:16

Obniżenie wysuwa oś w prawo, wiec masz rację, że w twoim przypadku po wyjęciu krążków będzie jeszcze mocniej wystawać. Pytanie czemu tak jest. Prawdopodobnie ta krążki wstawił ktoś żeby skorygować offset tylnej osi, czyli coś już było wygnite.
0 x

volvnietybombel
Posty: 379
Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
Lokalizacja: Lublin

Re: [240] sedan tylne zawieszenie

Postautor: volvnietybombel » 13 września 2017, 19:30

krążki się wstawia bo dupa siedzi zazwyczaj, raczej nikt się nie przejmuje korekcją offsetu
0 x

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3653
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: [240] sedan tylne zawieszenie

Postautor: endriugto » 13 września 2017, 21:43

Amory i sprężyny z tyłu są w bardzo dobrym stanie. Mechanik stwierdził w sumie że walnięty mam przedni prawy amortyzator więc będę wymieniał oba.
Jak ostatnio stałem idealnie obok auta Bartka z Kalisza widać było ewidentnie że mój jest z tyłu wyższy o wysokość dystansów także z zawiasem jest wszystko ok tylko te nieszczęsne krążki...
0 x

konradko
Posty: 909
Rejestracja: 24 listopada 2016, 15:00

Re: [240] sedan tylne zawieszenie

Postautor: konradko » 13 września 2017, 23:03

Ale piszesz że wystaje w prawo podczas gdy powinno w lewo przy podniesieniu budy. Coś tam jest na rzeczy.
0 x

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3653
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: [240] sedan tylne zawieszenie

Postautor: endriugto » 14 września 2017, 08:08

konradko pisze:Ale piszesz że wystaje w prawo podczas gdy powinno w lewo przy podniesieniu budy. Coś tam jest na rzeczy.

Dlatego pytam. Niby jest ok a wystaje. Może ktoś bardziej doświadczony się z czymś takim spotkał...
0 x

konradko
Posty: 909
Rejestracja: 24 listopada 2016, 15:00

Re: [240] sedan tylne zawieszenie

Postautor: konradko » 14 września 2017, 09:19

Tu jest ciekawe info z tb:

The panhard rod has nothing to do with the rear axle being out of alignment... the panhard bar only centers the axle left to right. If your axle is out of wack its going to be the bushings at the front or the back of the trailing arm, something is bent that shouldn't be or the Torque arm bushings are shot.
0 x


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości