Otóż się telepie.
Myślałem o regeneracji, ale trwałość takiego zabiegu budzi moje wątpliwości, no i z tego co zdążyłem się zorientować, ze względu na dostępność poszczególnych części, może być problem ze znalezieniem firmy, która się tego podejmie. Alternatywą jest używka, ale tutaj też nie mam gwarancji ile już przejechała, jak była eksploatowana i ile jeszcze wytrzyma. Ewentualnie jak wygląda kwestia konwersji na zwykłe koło i co się z tym wiąże?
Wszelkie podpowiedzi mile widziane
[B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?
[B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
- Lokalizacja: Lublin
Re: [B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?
Mam ładną dwumasę, mam jakiś zestaw do konwersji na jednomas, jak coś PW .
0 x
89' 744 B230FT+
89' 744 B234F
89' 744 B234F
Re: [B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?
Tak.volvnietybombel pisze:jaka skrzynia ? M90?
PW poszło.V945turbo pisze:Mam ładną dwumasę, mam jakiś zestaw do konwersji na jednomas, jak coś PW .
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
Re: [B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?
Pytałeś Leniu za ile i czy zregenerują koło ?.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: [B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?
Na dłuższą metę jak bym się nie bawił w regeneracje tylko zrobił konwersję na jednomas. Potrzebujesz koła zamachowego od benzyny z otworami po obwodzie do czujnika położenia wału, docisku, tarczy i adaptera na łożysko podtrzymujące wałek sprzęgłowy. W skrzyni M90 wałek jest krótszy niż w skrzyniach M46/M47 i nie sięga do łożyska w wale. Jak wygląda taki adapter zobacz sobie tutaj:
http://www.skandix.de/en/documents/inst ... l/3000212/
Ważna uwaga, standardowa tarcz od benzyny i skrzyń M46/M47 nie podejdzie bo ma wieloklin 22 rowkowy a do M90 potrzebujesz tarczy z 20 rowkowym i o mniejszej średnicy. Takie tarcze były do 940 w dieslu w późniejszych rocznikach ze skrzynią M90.
http://www.skandix.de/en/documents/inst ... l/3000212/
Ważna uwaga, standardowa tarcz od benzyny i skrzyń M46/M47 nie podejdzie bo ma wieloklin 22 rowkowy a do M90 potrzebujesz tarczy z 20 rowkowym i o mniejszej średnicy. Takie tarcze były do 940 w dieslu w późniejszych rocznikach ze skrzynią M90.
0 x
Re: [B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?
I to jest informacja której miałem niedługo szukać bo mam M90 i chcę wsadzić do 740, ale właśnie zastanawiałem się jak to jest z przeróbką dumasy na jednomasęxjtdi pisze:Na dłuższą metę jak bym się nie bawił w regeneracje tylko zrobił konwersję na jednomas. Potrzebujesz koła zamachowego od benzyny z otworami po obwodzie do czujnika położenia wału, docisku, tarczy i adaptera na łożysko podtrzymujące wałek sprzęgłowy. W skrzyni M90 wałek jest krótszy niż w skrzyniach M46/M47 i nie sięga do łożyska w wale. Jak wygląda taki adapter zobacz sobie tutaj:
http://www.skandix.de/en/documents/inst ... l/3000212/
Ważna uwaga, standardowa tarcz od benzyny i skrzyń M46/M47 nie podejdzie bo ma wieloklin 22 rowkowy a do M90 potrzebujesz tarczy z 20 rowkowym i o mniejszej średnicy. Takie tarcze były do 940 w dieslu w późniejszych rocznikach ze skrzynią M90.
0 x
Re: [B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?
Ja mam to już za sobą, w każdym razie kombinacji i zagrożeń trochę jest...Plati pisze:
I to jest informacja której miałem niedługo szukać bo mam M90 i chcę wsadzić do 740, ale właśnie zastanawiałem się jak to jest z przeróbką dumasy na jednomasę
adapter na łożysko można zrobić prościej, tarcz od diesla nie wchodzi w docisk od benzyny (trzeba przetoczyć około 1mm od środka docisk) koło zamachowe ma mieć 58 otworów pod czujnik ale zawsze można trafić na takie od Reginy z 40 otworami niestety LH-Jetronic słabo z nim współpracuje
0 x
Re: [B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?
Temat znany i przerabiany wielokrotnie.xjtdi pisze:Na dłuższą metę jak bym się nie bawił w regeneracje tylko zrobił konwersję na jednomas. Potrzebujesz koła zamachowego od benzyny z otworami po obwodzie do czujnika położenia wału, docisku, tarczy i adaptera na łożysko podtrzymujące wałek sprzęgłowy. W skrzyni M90 wałek jest krótszy niż w skrzyniach M46/M47 i nie sięga do łożyska w wale. Jak wygląda taki adapter zobacz sobie tutaj:
http://www.skandix.de/en/documents/inst ... l/3000212/
Ważna uwaga, standardowa tarcz od benzyny i skrzyń M46/M47 nie podejdzie bo ma wieloklin 22 rowkowy a do M90 potrzebujesz tarczy z 20 rowkowym i o mniejszej średnicy. Takie tarcze były do 940 w dieslu w późniejszych rocznikach ze skrzynią M90.
Zachodzi uzasadniona obawa, że gdy koło już słychać i od dłuższego czasu, wówczas jest szansa, że po odjęciu koła hałas łożysk skrzyni zostanie....
2 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
- Lokalizacja: Lublin
Re: [B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?
"Temat znany i przerabiany wielokrotnie" dokładnie, wystarczy poszukać nawet na naszym forum, są podane gdzieś chyba nawet nr tarcz
Michał z Piask pisze, że ma wszystko, łącznie z adapterem (z tego co wiem) więc po co się rozpisywać po raz kolejny -jesteś zainteresowany przeróbką to dzwoń do niego, wszystko ci powie
pozdrawiam
Michał z Piask pisze, że ma wszystko, łącznie z adapterem (z tego co wiem) więc po co się rozpisywać po raz kolejny -jesteś zainteresowany przeróbką to dzwoń do niego, wszystko ci powie
pozdrawiam
0 x