[B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 568
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: [B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?

Postautor: fullsize » 05 września 2017, 21:57

Sinuspi pisze:Pytałeś Leniu za ile i czy zregenerują koło ?.

Tak, 750, ale chcą najpierw zdjęcie dwumasy, żeby zobaczyć, czy mają części do regeneracji. Potem jednak wpisałem nazwę warsztatu w google i opinie o nim znalazłem w większości negatywne, więc chyba bym jednak nie ryzykował.
Skoro jednak przeważają opinie, żeby dać se spokój i nie ruszać, to na razie chyba tak zrobię, a docelowo pomyślę nad konwersją na koło jednomasowe, bo wygląda na to, że wyboru za bardzo nie ma.
Poczytałem w internetach na temat konwersji i jak dobrze rozumiem, przy takiej konwersji potrzebne jest sprzęgło konkretnie do M90 od TiC-a ze względu na 20-zębowy wielowpust, czy też każda dieslowa skrzynia, bez względu na to, czy to M46, czy M90, będzie miała wejście na taki wielowpust?
0 x
Volvo 945 B230FK '98
Chevy Caprice Wagon '88
_____________________________
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86

xjtdi
Posty: 402
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: [B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?

Postautor: xjtdi » 06 września 2017, 09:08

fullsize pisze:
Sinuspi pisze:Pytałeś Leniu za ile i czy zregenerują koło ?.

Tak, 750, ale chcą najpierw zdjęcie dwumasy, żeby zobaczyć, czy mają części do regeneracji. Potem jednak wpisałem nazwę warsztatu w google i opinie o nim znalazłem w większości negatywne, więc chyba bym jednak nie ryzykował.
Skoro jednak przeważają opinie, żeby dać se spokój i nie ruszać, to na razie chyba tak zrobię, a docelowo pomyślę nad konwersją na koło jednomasowe, bo wygląda na to, że wyboru za bardzo nie ma.
Poczytałem w internetach na temat konwersji i jak dobrze rozumiem, przy takiej konwersji potrzebne jest sprzęgło konkretnie do M90 od TiC-a ze względu na 20-zębowy wielowpust, czy też każda dieslowa skrzynia, bez względu na to, czy to M46, czy M90, będzie miała wejście na taki wielowpust?


Potrzebujesz:

- tarcz sprzęgłową od TiCa z skrzynią M90 ze względu na wielowypst 20z (M46 i M47 w dieslu mają taki sam wielowypust jak w benzynie czyli 22z ale inny kielich);
- docisk potrzebujesz od benzyny 230mm (tu uwaga bo są też dociski 215mm i taki nie podejdzie), w zależności jakiego producenta kupisz tarcz, ja miałem Sachs trzeba docisk delikatnie od wewnątrz podtoczyć o 1mm bo tarcz nie wejdzie;
- największa rzeźba jest z łożyskiem podporowym bo wałek w M90 jest krótszy niż w M46/M47 i nie sięga do łożyska w wale, trzeba dorobić taki mały adapter i w niego wciskać łożysko.
Ogólnie jak masz kanał i kogoś z tokarką niedaleko to temat do ogarnięcia w jedno popołudnie, warto też mieć uszczelniacz tylny wału korbowego bo będziesz go miał na wierzchu więc warto przy okazji zmienić.
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 1247
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18
Lokalizacja: Radom

Re: [B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?

Postautor: Sinuspi » 06 września 2017, 09:20

Fullsize

Znasz moją opinię na temat użytkowania stukającego koła 2m.
Np. Mataja wątku poszukaj On pisał jakie komponenty wrzucił. Pamiętaj by do koła mieć śruby z cieńszego koła, najlepiej OEM'owe.
Warsztat daje gwarancję, albo masz rękojmię. Wiem, może być szkoda wyrzucania skrzyni x 2.
0 x
Czy "+" czy "-" zawsze jest sinus.


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość