[B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 568
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

[B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?

Postautor: fullsize » 29 sierpnia 2017, 17:01

Otóż się telepie.
Myślałem o regeneracji, ale trwałość takiego zabiegu budzi moje wątpliwości, no i z tego co zdążyłem się zorientować, ze względu na dostępność poszczególnych części, może być problem ze znalezieniem firmy, która się tego podejmie. Alternatywą jest używka, ale tutaj też nie mam gwarancji ile już przejechała, jak była eksploatowana i ile jeszcze wytrzyma. Ewentualnie jak wygląda kwestia konwersji na zwykłe koło i co się z tym wiąże?
Wszelkie podpowiedzi mile widziane :)
0 x
Volvo 945 B230FK '98
Chevy Caprice Wagon '88
_____________________________
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86

volvnietybombel
Posty: 281
Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
Lokalizacja: Lublin

Re: [B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?

Postautor: volvnietybombel » 29 sierpnia 2017, 17:59

jaka skrzynia ? M90?
0 x

Awatar użytkownika
V945turbo
Posty: 573
Rejestracja: 16 listopada 2014, 23:09
Lokalizacja: Lublin/ Piaski

Re: [B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?

Postautor: V945turbo » 29 sierpnia 2017, 18:04

Mam ładną dwumasę, mam jakiś zestaw do konwersji na jednomas, jak coś PW .
0 x
744 B230FT++ / 745 B234F

Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 568
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: [B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?

Postautor: fullsize » 29 sierpnia 2017, 21:02

volvnietybombel pisze:jaka skrzynia ? M90?

Tak.

V945turbo pisze:Mam ładną dwumasę, mam jakiś zestaw do konwersji na jednomas, jak coś PW .

PW poszło.
0 x
Volvo 945 B230FK '98
Chevy Caprice Wagon '88
_____________________________
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 1247
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18
Lokalizacja: Radom

Re: [B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?

Postautor: Sinuspi » 31 sierpnia 2017, 10:00

Pytałeś Leniu za ile i czy zregenerują koło ?.
0 x
Czy "+" czy "-" zawsze jest sinus.

xjtdi
Posty: 402
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: [B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?

Postautor: xjtdi » 31 sierpnia 2017, 10:18

Na dłuższą metę jak bym się nie bawił w regeneracje tylko zrobił konwersję na jednomas. Potrzebujesz koła zamachowego od benzyny z otworami po obwodzie do czujnika położenia wału, docisku, tarczy i adaptera na łożysko podtrzymujące wałek sprzęgłowy. W skrzyni M90 wałek jest krótszy niż w skrzyniach M46/M47 i nie sięga do łożyska w wale. Jak wygląda taki adapter zobacz sobie tutaj:
http://www.skandix.de/en/documents/inst ... l/3000212/
Ważna uwaga, standardowa tarcz od benzyny i skrzyń M46/M47 nie podejdzie bo ma wieloklin 22 rowkowy a do M90 potrzebujesz tarczy z 20 rowkowym i o mniejszej średnicy. Takie tarcze były do 940 w dieslu w późniejszych rocznikach ze skrzynią M90.
0 x

Plati
Posty: 188
Rejestracja: 12 kwietnia 2016, 20:07
Lokalizacja: Gliwice

Re: [B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?

Postautor: Plati » 31 sierpnia 2017, 10:52

xjtdi pisze:Na dłuższą metę jak bym się nie bawił w regeneracje tylko zrobił konwersję na jednomas. Potrzebujesz koła zamachowego od benzyny z otworami po obwodzie do czujnika położenia wału, docisku, tarczy i adaptera na łożysko podtrzymujące wałek sprzęgłowy. W skrzyni M90 wałek jest krótszy niż w skrzyniach M46/M47 i nie sięga do łożyska w wale. Jak wygląda taki adapter zobacz sobie tutaj:
http://www.skandix.de/en/documents/inst ... l/3000212/
Ważna uwaga, standardowa tarcz od benzyny i skrzyń M46/M47 nie podejdzie bo ma wieloklin 22 rowkowy a do M90 potrzebujesz tarczy z 20 rowkowym i o mniejszej średnicy. Takie tarcze były do 940 w dieslu w późniejszych rocznikach ze skrzynią M90.


I to jest informacja której miałem niedługo szukać :D bo mam M90 i chcę wsadzić do 740, ale właśnie zastanawiałem się jak to jest z przeróbką dumasy na jednomasę
0 x

xjtdi
Posty: 402
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: [B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?

Postautor: xjtdi » 31 sierpnia 2017, 11:31

Plati pisze:
I to jest informacja której miałem niedługo szukać :D bo mam M90 i chcę wsadzić do 740, ale właśnie zastanawiałem się jak to jest z przeróbką dumasy na jednomasę


Ja mam to już za sobą, w każdym razie kombinacji i zagrożeń trochę jest...
adapter na łożysko można zrobić prościej, tarcz od diesla nie wchodzi w docisk od benzyny (trzeba przetoczyć około 1mm od środka docisk) koło zamachowe ma mieć 58 otworów pod czujnik ale zawsze można trafić na takie od Reginy z 40 otworami niestety LH-Jetronic słabo z nim współpracuje ;)
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 1247
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18
Lokalizacja: Radom

Re: [B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?

Postautor: Sinuspi » 31 sierpnia 2017, 11:51

xjtdi pisze:Na dłuższą metę jak bym się nie bawił w regeneracje tylko zrobił konwersję na jednomas. Potrzebujesz koła zamachowego od benzyny z otworami po obwodzie do czujnika położenia wału, docisku, tarczy i adaptera na łożysko podtrzymujące wałek sprzęgłowy. W skrzyni M90 wałek jest krótszy niż w skrzyniach M46/M47 i nie sięga do łożyska w wale. Jak wygląda taki adapter zobacz sobie tutaj:
http://www.skandix.de/en/documents/inst ... l/3000212/
Ważna uwaga, standardowa tarcz od benzyny i skrzyń M46/M47 nie podejdzie bo ma wieloklin 22 rowkowy a do M90 potrzebujesz tarczy z 20 rowkowym i o mniejszej średnicy. Takie tarcze były do 940 w dieslu w późniejszych rocznikach ze skrzynią M90.


Temat znany i przerabiany wielokrotnie.
Zachodzi uzasadniona obawa, że gdy koło już słychać i od dłuższego czasu, wówczas jest szansa, że po odjęciu koła hałas łożysk skrzyni zostanie....
2 x
Czy "+" czy "-" zawsze jest sinus.

volvnietybombel
Posty: 281
Rejestracja: 09 października 2014, 20:10
Lokalizacja: Lublin

Re: [B230FK 98'] Wyrypana dwumasa. Co dalej?

Postautor: volvnietybombel » 01 września 2017, 06:07

"Temat znany i przerabiany wielokrotnie" dokładnie, wystarczy poszukać nawet na naszym forum, są podane gdzieś chyba nawet nr tarcz
Michał z Piask pisze, że ma wszystko, łącznie z adapterem (z tego co wiem) więc po co się rozpisywać po raz kolejny -jesteś zainteresowany przeróbką to dzwoń do niego, wszystko ci powie
pozdrawiam
0 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości