745 1992 wymiana stacyjki

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 2026
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

745 1992 wymiana stacyjki

Postautor: endriugto » 29 sierpnia 2017, 14:11

Panie i Panowie,
Na własne życzenie rozwaliłem sobie stacyjkę. W skrócie złamałem kluczyk i wsadziłem wszystko do stacyjki, raz odpalił a później już się nie dało. Przyjechał szpec który twierdził że wyciągnie to w pięć sekund ale okazało się że coś w środku się zepsuło z zapadkami przez moje wtykanie resztki kluczyka i dupa zimna...
Trzeba było wypruć stacyjkę łamiąc jej obudowę bo chciałem za wszelką cenę jechać autem do chaty.
Stacyjka już zakupiona i przerobiona pod mój zapasowy kluczyk.

I tu pojawia się pytanie jak wymienić stacyjkę z całą obudową.

Wszystkie osłony mam już wiadomo pościągane.
Pewnie muszę zdjąć kierownicę ale co dalej???
0 x

Awatar użytkownika
Volvo 745 turbo
Posty: 583
Rejestracja: 04 października 2014, 19:05
Lokalizacja: Wieruszów

Re: 745 1992 wymiana stacyjki

Postautor: Volvo 745 turbo » 29 sierpnia 2017, 14:46

Powiem tak, nie jest to łatwe, robiłem to rok temu i mam nadzieję, że ostatni raz.
Wieczorem, będę miał chwilę czasu to napiszę co i jak.
0 x
Jest 745 B230FT+ USA

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 2026
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 745 1992 wymiana stacyjki

Postautor: endriugto » 30 sierpnia 2017, 07:30

Zdjąłem kierownicę, manetki, odkręciłem starą obudowę stacyjki i ją zdemontowałem z kolumny.
Nie ma miejsce żeby założyć nową stacyjkę z obudową.
Poluzowałem pod maską wszystkie przeguby układu kierowniczego żeby wycofać kolumnę żeby założyć stacyjkę z obudową ale nadal brakuje miejsca.
Czy będę musiał pruć deskę rozdzielczą czy jest jeszcze jakaś nadzieja z wycofaniem kolumny kierowniczej?
0 x

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 2026
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: 745 1992 wymiana stacyjki

Postautor: endriugto » 30 sierpnia 2017, 20:43

Aaaaaa zrobiłem to! Udało się!
Więc dzisiaj na spokojnie zajrzałem jeszcze pod mache. Zajechał mój tata na rowerze spojrzał swoim doświadczonym okiem i rozebraliśmy przegub. Kolumna się cofnęła do komory silnika i wtedy mogłem przykręcić stacyjke z obudową i wysunąć z powrotem kolumnę.
Także w ogóle nie trzeba próć cechy. Wystarczy rozebrać kierownice i wszystkie manetki i panel przy stacyjce.
Teraz z perspektywy bułka z masłem:P
0 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości