945 1996 2,3 turbo hamulce

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1032
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

945 1996 2,3 turbo hamulce

Postautor: sambo » 29 sierpnia 2017, 13:34

Czy w serii 9xx ze sztywnym mostem, na tylna os były montowany wyłącznie zaciski ATE a na przednia Girling?
Skandix oferuje zaciski tylne o rożnej średnicy tłoczka 36, 38 i 40 mm. Czy to ma znaczenie w praktyce? Czy średnica tłoczków jest związana z różnicami w pompie hamulcowej?
0 x
Obrazek

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 945 1996 2,3 turbo hamulce

Postautor: fonderal » 29 sierpnia 2017, 17:23

W aucie 1996 raczej nie znajdziesz innych niż Ate i Girling, o ile nikt nie powymieniał.
Z tyłu trafiały się jeszcze 34mm, ale tu znów, w kombi '96 powinny być 40mm. W sedanie regułą były 38mm, choć trafiały się również 40mm. 34 i 36mm to raczej bardzo wczesne 900 i seria 700, a może i wcześniej. W każdym razie ja 36mm w 940 nie spotkałem. Co naturalnie nie oznacza, że takich nie było:)
Średnica tylnych tłoczków nie ma związku z pompą a z rodzajem nadwozia. Rozmiar tłoczka jest wybity na nadlewie zacisku, ale w starszych i zardzewiałych może być słabo widoczny lub wręcz nieczytelny.

Obrazek
1 x

Awatar użytkownika
Mareek
Posty: 2010
Rejestracja: 01 października 2014, 13:33
Lokalizacja: Wawa/Otwock

Re: 945 1996 2,3 turbo hamulce

Postautor: Mareek » 29 sierpnia 2017, 22:29

Sorry za offtop: ładnie to kolego opisałeś. Potrafiłbyś mnie zainteresować chyba nawet przymusową lekturą szkolną :D
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem

Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 564
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: 945 1996 2,3 turbo hamulce

Postautor: fullsize » 29 sierpnia 2017, 22:59

Jarek tak zawsze :D
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86

Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1032
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: 945 1996 2,3 turbo hamulce

Postautor: sambo » 31 sierpnia 2017, 10:06

dziękuję za odpowiedz!
0 x
Obrazek

xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: 945 1996 2,3 turbo hamulce

Postautor: xjtdi » 31 sierpnia 2017, 10:27

fonderal pisze:W aucie 1996 raczej nie znajdziesz innych niż Ate i Girling, o ile nikt nie powymieniał....

Średnica tylnych tłoczków nie ma związku z pompą a z rodzajem nadwozia.

W dwóch 940 które miałem z tyłu były ATE a z przodu LUCAS z jednym dużym tłoczkiem 57mm. W 740 przejściówce były z przodu zaciski Girling z dwoma tłoczkami 40mm a z tyłu ATE 38mm.
Co do tyłu w 940 - zgadza się, tłoczki 40mm były w kombi a w sedanie 38mm, pompy były takie same, mniejsze tłoczki z tyłu były w starych rocznikach 744.
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3060
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: 945 1996 2,3 turbo hamulce

Postautor: Sinuspi » 31 sierpnia 2017, 11:28

Podpowiedzią jakie były fabryczne jest tabliczka znamionowa.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: 945 1996 2,3 turbo hamulce

Postautor: fonderal » 31 sierpnia 2017, 11:48

xjtdi pisze:W dwóch 940 które miałem z tyłu były ATE a z przodu LUCAS z jednym dużym tłoczkiem 57mm.

Ale Lucas to Girling:)
Z przednimi hamulcami było trochę zamieszania, do serii 700 i 900 jest kilka typów zacisków i klocków. ABS, bez ABS, 2 albo 4 tłoczki, DBA, Girling, Bendix itd. Np. dwutłoczkowe DBA mogły pojawić się w 940, ale tylko do MY93, Bendix tylko w 700 itd.
Natomiast sambo zapytał o 945 z 1996 roku (czyli MY96 albo 97), a tu nie spotkałem się z innym przodem, niż Girling, 57mm właśnie. Przed chwilą sprawdziłem i potwierdza to vadis, dla MY96 jest tylko jeden numer części (formalnie dwa, bo zacisk prawy i lewy są inne), a dla dajmy na to MY94 już kilka, bo np. na jakimś tam rynku można było zamówić auto bez ABSu. A w 96 już nie.
Tyle fabryka, przez 20 i więcej lat z autem mogły się dziać różne rzeczy...

Taka ciekawostka: od 1938 roku Girling to Lucas, a od 1999 Girling/Lucas = TRW.
0 x

xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: 945 1996 2,3 turbo hamulce

Postautor: xjtdi » 01 września 2017, 07:47

fonderal pisze:
xjtdi pisze:W dwóch 940 które miałem z tyłu były ATE a z przodu LUCAS z jednym dużym tłoczkiem 57mm.

Ale Lucas to Girling:)

Taka ciekawostka: od 1938 roku Girling to Lucas, a od 1999 Girling/Lucas = TRW.


Aż tak daleko tajników historii dostawców komponentów do volvo nie zgłębiałem ;) ale warto wiedzieć
0 x


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości