M47 , brak piątego biegu

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
knefel
Posty: 334
Rejestracja: 21 marca 2016, 19:06
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

M47 , brak piątego biegu

Postautor: knefel » 16 sierpnia 2017, 09:23

Cześć
Wyprzedzam sobie w drodze do roboty , nagle w skrzyni coś chrupło i zamiast piątki mam dźwięk jak bym kątówke odpalił , miele po zębach , pozostałe biegi chodzą w porządku razem ze wstecznym , olej elfa świeży specyfikacja zgodna z fabryczną
teraz pytanie , jest sens ratować skrzynie ? dwójka standardowo zgrzyta , piątki nie ma a to pewno nie bedzie jak w renówkach czy starych vw że piątke sobie zdejme jak sciągne kawałek obudowy bez ingerencji w reszte
drugie pytanie , okres mam taki że auto musi polatać z przyczepą i nie mam jak sie nim zająć , czy na tych czterech biegach moge targać przyczepe bez obaw że zostane bez napedu ? czy skrzynia out bo to jej koniec ?
0 x

xjtdi
Posty: 342
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: M47 , brak piątego biegu

Postautor: xjtdi » 16 sierpnia 2017, 10:47

Po opisie podejrzewam, że ścięło Ci kliny w kole/ na wałku od 5 biegu. Żeby spokojnie latać dalej trzeba by tę skrzynię zdjąć, otworzyć i wysypać to co lata tam luzem razem z olejem, jak bedziesz jeździł tak jak jest może się zdarzyć zgrzyt jeszcze większy i unieruchomienie auta.
Czy warto ratować skrzynię odpowiedz sobie sam, na forum M47 chodziły po 150-200zł a na alledrogo jest kilka sztuka od 300zł, możesz brać od diesla, kielich jest łatwo przełożyć.
0 x

Awatar użytkownika
knefel
Posty: 334
Rejestracja: 21 marca 2016, 19:06
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Re: M47 , brak piątego biegu

Postautor: knefel » 16 sierpnia 2017, 11:18

skrzynia do zwalenia , tak myślałem
powiedzmy że w okolicy mam chyba skrzynie m46 do wziecia ale kolo nie ma nic z osprzętu
zamienne toto jest ?
0 x

xjtdi
Posty: 342
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: M47 , brak piątego biegu

Postautor: xjtdi » 16 sierpnia 2017, 11:45

skrzynie jak najbardziej zamienne są ale jest kilka różnic:
- inna długość wału napędowego;
- inne mocowanie wybieraka biegów;
- do M46 powinna być dzwignia z guzikiem do włączania overdrive, można to obejść stosując dodatkowy przycisk w desce;
- inna poduszka pod skrzynią, nie wiem czy łapa też nie jest inna?
1 x

Staszku
Posty: 183
Rejestracja: 26 listopada 2014, 23:14
Lokalizacja: Hishult

Re: M47 , brak piątego biegu

Postautor: Staszku » 16 sierpnia 2017, 11:58

Łapa inna bo idzie ją wyjąć bez ruszania skrzyni, czego się nie da zrobić w m47.( tak mówią internety, m47 nie rozbierałem więc nie potwierdzę osobiście)

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
0 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: MacMru i 1 gość