Cześć,
dostałem telefon od mechanika że mam problem z odpowietrzeniem skrzyni korbowej. Silnik b230ft.
Czy macie jakieś wskazówki co może być tego przyczyną? Co mogło się zepsuć/zabrudzić itp. (może jakaś wada fabryczna/częsta usterka?)?
Sprawa mocno pilna, będę wdzięczny za wszelkie wskazówki
ODMA - temat do zamknięcia
ODMA - temat do zamknięcia
Ostatnio zmieniony 17 lipca 2017, 16:06 przez re5pect, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Re: Odpowietrzenie skrzyni korbowej - problem.
Nie powiedział na czym polega problem? Tam niespecjalnie ma się co psuć. Przy bloku jest kominek, taka plastikowa puszka będąca separatorem oleju. Na wyjście jest założony krótki kawałek rurki, potem plastikowe kolanko (w FT z zaślepionym małym króćcem jeśli taki jest), potem długa rurka podłączona przez grzałkę do rury dolotu przed turbiną.
Spod kominka bardzo lubi cieknąć (uszczelnia go oring oidp 34x3mm, warto założyć silikonowy 34x3,5, bo oryginał szybko twardnieje i zaczyna przepuszczać), mogła pęknąć albo stwardnieć na kamień któraś rurka, może nie działać grzałka. Zapychać to się raczej nie zapycha, przynajmniej dość rzadko bo przekroje są spore, najmniejszy jest w samej grzałce. I na mój gust to tyle, to nie są rzeczy nie do ogarnięcia w parę minut przez kogoś, kto potrafi trzymać śrubokręt.
Spod kominka bardzo lubi cieknąć (uszczelnia go oring oidp 34x3mm, warto założyć silikonowy 34x3,5, bo oryginał szybko twardnieje i zaczyna przepuszczać), mogła pęknąć albo stwardnieć na kamień któraś rurka, może nie działać grzałka. Zapychać to się raczej nie zapycha, przynajmniej dość rzadko bo przekroje są spore, najmniejszy jest w samej grzałce. I na mój gust to tyle, to nie są rzeczy nie do ogarnięcia w parę minut przez kogoś, kto potrafi trzymać śrubokręt.
0 x
Re: Odpowietrzenie skrzyni korbowej - problem.
Dzięki za szybką odpowiedź.
Czyli odma to jedyne odpowietrzenie w redblocku? Nie ma jakichś innych zaworków/cudów itp?
Wstępny problem - zbyt duże ciśnienie oleju.
Czyli odma to jedyne odpowietrzenie w redblocku? Nie ma jakichś innych zaworków/cudów itp?
Wstępny problem - zbyt duże ciśnienie oleju.
0 x
Re: Odpowietrzenie skrzyni korbowej - problem.
Tam nie ma żadnych ekstrawagancji, zwykłe połączenie skrzyni korbowej z dolotem via separator oleju żeby nie paskudzić i grzałka, żeby wylot nie zamarzał. Kompleksowy przegląd i czyszczenie odpowietrzenia to jakieś pół godziny z przerwą na piwo. To żadna robota, można to zrobić i wtedy będzie jasność, że to nie jest jego wina
Za ograniczenie ciśnienia oleju odpowiada zawór w pompie, obrazowo mówiąc kulka na sprężynce. Ciśnienie rośnie, pokonuje opór sprężynki, kulka się podnosi, olej leci bokiem, ciśnienie spada. Zasada taka sama, jak przy DV w turbinie, tylko konstrukcja prostsza:) Jak się zaworek przytnie i nie otwiera, to ciśnienie może wzrosnąć ponad normę i zaczyna lecieć zewsząd. Tyle, że on się raczej nie psuje...
Duże ciśnienie w skrzyni korbowej (np. w zużytym silniku przy niedrożnej odmie) również powoduje wycieki oleju, ale nie z powodu podniesienia ciśnienia samego oleju, a generalnie wysokiego ciśnienia w całym silniku. Pierwszy wyskakuje bagnet.
Za ograniczenie ciśnienia oleju odpowiada zawór w pompie, obrazowo mówiąc kulka na sprężynce. Ciśnienie rośnie, pokonuje opór sprężynki, kulka się podnosi, olej leci bokiem, ciśnienie spada. Zasada taka sama, jak przy DV w turbinie, tylko konstrukcja prostsza:) Jak się zaworek przytnie i nie otwiera, to ciśnienie może wzrosnąć ponad normę i zaczyna lecieć zewsząd. Tyle, że on się raczej nie psuje...
Duże ciśnienie w skrzyni korbowej (np. w zużytym silniku przy niedrożnej odmie) również powoduje wycieki oleju, ale nie z powodu podniesienia ciśnienia samego oleju, a generalnie wysokiego ciśnienia w całym silniku. Pierwszy wyskakuje bagnet.
0 x
Re: Odpowietrzenie skrzyni korbowej - problem.
Fonderal, jeszcze raz dzięki Wychodzi na to że chłopaki mają fałszywy trop... Temat do zamknięcia.
0 x