podłaczenie radia

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

podłaczenie radia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Cześć

Nabyłem oryginalne radio volvo. Zabrałem się za podłączenie. Instalacja nie jest skomplikowana jednak jest mały problem. Oryginalna kostka miała 7 kabli tj. czarny, czerwony, niebieski (z bezpiecznikiem), biały, błękitny, niebieski z białym paskiem i biały z niebieskim paskiem. I tak:

czarny to minus połączony był z białym i błękitnym, więc biały i niebieski poszedł na masę głośników.
biały z paskiem i niebieski z paskiem poszedł na plus głośników.
czerwony połączyłem z czerwony (to minus) z wcześniej przygotowanej instalacji.
Pozostał mi niebieski (z bezpiecznikiem) z kostki radia i niebieski z instalacji wcześniej przygotowanej (oba są plusami).

Minus idzie od masy (z blaszanej części karoserii). Tak było. Czerwony i niebieski nie wiem skąd idzie.
Połączyłem czerwony z czerwonym, a niebieski z niebieskim. Przy takim połączeniu radio się nie wyłącza. Po wyłączeniu pokrętłem radio nie gaśnie światło, i słychać bardzo cicho radio. Problem znika gdy do niebieskiego od radia podłącze czerwony albo niebieski z instalacji samochodu. Pozostaje mi w tym momencie wolny czerwony od radia. Od czego on jest ? Od anteny elektrycznej ? Pod który przewód z instalacji samochodu, czerwony czy niebieski podłączyć niebieski z radia ? Pod którykolwiek podłącze z tych dwóch jest ok jednak może wiecie co z pozostałymi kablami które zostaną (czerwony od radia i jeden z dwóch z instalacji samochodu) ?
Załączniki
2.jpg
2.jpg (99.02 KiB) Przejrzano 7395 razy
1.jpg
1.jpg (148.62 KiB) Przejrzano 7395 razy
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3040
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: podłaczenie radia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Z objawów rozumiem tyle, że pochrzaniłeś zasilanie do radia; osobno jest 12V od akumulatora i 12V od stacyjki (np. do podtrzymania zaprogramowanej pamięci, ale w tym radiu to chyba jeszcze nie występowało). Podpiąłeś odwrotnie, przez co po odłączeniu prądu radio i tak ciągnie 12V z aku (i może go rozładuje przez noc).

Podejrzewam, że czerwony w wiązce radia to elektryczna antena, a drugi może być wyprowadzeniem do nożnego wyszukiwania kolejnej stacji (było coś takiego, montowane obok pedału sprzęgła w podłodze) - ale to tylko jeśli Twoje radio ma opcję SEEK i jest chociaż trochę elektroniczne.

Na zdjęciu widzę kable od radia do wtyczki, ale te od strony auta mają dziwne kolory i chyba nie rozumiem do końca: czy z obu stron masz po 7 kabelków? :)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: podłaczenie radia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Podtrzymanie pamięci tego radia raczej nie dotyczy. Ma pamięć stacji ale manualną/mechaniczną. Kable zielone i fioletowe są od głośników (nieorginalnych). Tu wszystko jest ok. Iloś kabli również. Problem jest tylko wtedy gdy użyje czerwonego kabla od radia łącząc go z czerwonym z instalacji auta albo z niebieskim z instalacji samochodu. Te same objawy dla obu kolorów (radio całkowicie się nie wyłączy). Dlatego tego kabla nie będę używał ale ciekawi mnie do czego jest.
dom?n pisze:Z objawów rozumiem tyle, że pochrzaniłeś zasilanie do radia; osobno jest 12V od akumulatora i 12V od stacyjki (np. do podtrzymania zaprogramowanej pamięci, ale w tym radiu to chyba jeszcze nie występowało). Podpiąłeś odwrotnie, przez co po odłączeniu prądu radio i tak ciągnie 12V z aku (i może go rozładuje przez noc).
Nieważne jak te kable użyje. Te kable tj. czerwony i niebieski z instalacji samochodu nie stwarzają problemu o którym pisałem. Prąd będzie pobierany jak tylko użyje czerwonego kabla z radia który rzekomo jest od anteny. Jeśli osobno jest 12V od akumulatora i 12V od stacyjki to który kolor czerwony/niebieski od aku a który od stacyjki :?:
Załączniki
3.jpg
3.jpg (129.67 KiB) Przejrzano 7379 razy
0 x
Awatar użytkownika
heski997
Posty: 201
Rejestracja: 02 października 2014, 18:55
Lokalizacja: Gdańsk

Re: podłaczenie radia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: heski997 »

Najpierw sprawdziłbym kostkę przy radiu, czy jest ona dobrze na pewno zrobiona. Masz symbol radia (doczytać się nie mogę) na pewno po nim jest gdzieś informacja na temat opisu pinów.
Jeżeli podtrzymania do stacyjki nie ma. To łącząc "+" z "+" i "-" z "-" powinno zaskoczyć. Oczywiście wszystko sprawdzić na zapłonie! (Tak profilaktycznie) Masa do głośników nie może iść z masą radia,bo to nie zadziała (Może źle zinterpretowałem to co napisałeś) Tam gdzie masz niebieski z bezpiecznikiem będzie to plus zapewne do radia)

Z boku z prawej jest plastik który jest przykręcony na śrubę. Weź stamtąd masę (również profilaktycznie). Biorąc stamtąd masę wrzuć plusa do radia i sprawdź czy działa. Jutro mogę bardziej się przyjrzeć temu u siebie i pokazać na zdjęciach w razie co o co mi chodzi.
No i po kablach sprawdź, który z nich (plusowy) idzie do skrzynki bezpieczników
0 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: podłaczenie radia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Radio cr-306x

Z czarnym kablem z radia idą biały i błękitny (możliwe że jest tylko to wspólny czarny wężyk). Głośniki są dobrze podłączone. Grają w stereo i można gałką zmieniać na prawy i lewy.
Załączniki
4.jpg
4.jpg (93.11 KiB) Przejrzano 7370 razy
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3040
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: podłaczenie radia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

A czy gdzieś tam głębiej nie ma oryginalnej kostki wchodzącej do wiązki przewodów deski rozdzielczej? ;)
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: podłaczenie radia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Radyjko podłączone. Dzięki za pomoc
0 x
bagry4
Posty: 16
Rejestracja: 09 grudnia 2014, 23:42

Re: podłaczenie radia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bagry4 »

hej,
ile kosztuje takie radio?
też poszukuję oryginalnego do 240 - może podrzucisz mi jakiś namiar gdzie takie zdobyć?
pzdr.,
0 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: podłaczenie radia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

hej
radio kosztuje tyle za ile ktoś chce je oddać :) mnie moje kosztowało 20 zł ale to był bonus do większych zakupów i ma klika wad. miało pękniętą ramkę którą posklejałem i do wymiany są dwie diody.

Na moje to za w pełni sprawne trzeba liczyć min. 100 zł i będzie to okazja. Kwestia gdzie chcesz je montować ? Masz do tego przystosowaną górę nad nawiewami czy przy lewarku? Jeśli na dole to szukasz radia z ramką trapezową. W przypadku góry prostokątnego.
0 x
bagry4
Posty: 16
Rejestracja: 09 grudnia 2014, 23:42

Re: podłaczenie radia

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: bagry4 »

Dzięki za info,
kupię takie jakie trafię ale kable mam chyba na dole - górę już sprawdzałem i tam instalacji do radia brak. "Przystosowana góra" to jeszcze jest jakaś konstrukcja oprócz kabli?
Muszę poczekać i coś namierzyć.
0 x
ODPOWIEDZ