podłaczenie radia
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: podłaczenie radia
Wiązka fabryczna przewiduje montaż na dole, ale była opcjonalna przedłużka (można ją sobie równie dobrze samemu wystrugać). W zależności od radia (oryginalne/nieoryginalne) trzeba dopasować odpowiednią ramkę, bo fabryczne radia nie miały standardowego rozmiaru 1DIN.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: podłaczenie radia
"Przystosowanie" to kostka/kable do radia oraz kieszeń. Fabryczna kieszeń ma po bokach prowadnice/zagłębienie które przy użyciu oryginalnego radia mającego po bokach uchwyty do unieruchomienia radia sprawią, że po przykręceniu będzie utrzymany prawidłowy poziom radia i front/ramka radia ładnie zlicuje się z konsolą.
0 x
Re: podłaczenie radia
Dzięki za informacje.
nie kupiłem jeszcze radia ale sprawdziłem jak wygląda instalacja w moim 240.
I tak - pod deską rozdzielczą znajdują się aż 3 kostki i kabel do anteny. Kable od kostek są dość krótkie i niemożliwym będzie podłączenie ich bezpośrednio do radia - tak ma być? - wyglądają na oryginał.
1. Rozumiem, że trzeba będzie zmajstrować tą "przedłużkę" o której pisze domin?
2. Po co aż 3 kostki na zdjęciu? Moje auto miało elektryczną antenę (aktualnie brak) - która kostka jest do czego?
3. II-gie zdjęcie to instalacja anteny w bagażniku - 1 czarna kostka i 2 kable zakończone wtykami - czerwony i czarny - to jest + i -? A kostka po co?
nie kupiłem jeszcze radia ale sprawdziłem jak wygląda instalacja w moim 240.
I tak - pod deską rozdzielczą znajdują się aż 3 kostki i kabel do anteny. Kable od kostek są dość krótkie i niemożliwym będzie podłączenie ich bezpośrednio do radia - tak ma być? - wyglądają na oryginał.
1. Rozumiem, że trzeba będzie zmajstrować tą "przedłużkę" o której pisze domin?
2. Po co aż 3 kostki na zdjęciu? Moje auto miało elektryczną antenę (aktualnie brak) - która kostka jest do czego?
3. II-gie zdjęcie to instalacja anteny w bagażniku - 1 czarna kostka i 2 kable zakończone wtykami - czerwony i czarny - to jest + i -? A kostka po co?
- Załączniki
-
- 1. kostki pod deską .jpg (115.34 KiB) Przejrzano 6332 razy
-
- 2. kostka i kable w bagażniku.jpg (134.41 KiB) Przejrzano 6332 razy
0 x
Re: podłaczenie radia
Może Twoja wiązka jest jakoś cofnięta/podwiązana i da się ją wyciągnąć bardziej. Duża biała kostka i szara są na 100 % od radia. Mała kostka zapewne od anteny. U mnie nie było oryginalnych kostek bo zostały odcięte i zamontowano kostki do współczesnego radia, wiec nie mam doświadczenia. Jeśli myślisz tylko o oryginalnym radiu to nie będzie kłopotu z podłączeniem nawet dla laika. Jeśli radio ma oryginalną kostkę to tylko wpinasz. Jednak najpierw sprawdź układ kolorów kabli w kostkach. Czy niebieski połączy się z niebieskim a czarny z czarnym itd. Wtyki w kostce można przekładać odginając blaszki. Jeśli kupisz radio bez oryginalnej kostki to kupujesz okrągłe wtyki (chyba rozmiar 4) i łączysz kolory. Z kostkami w bagażniku nie pomogę.
0 x
Re: podłaczenie radia
bagry4, kiedy szukałem opisu kości w swojej 360 trafiłem na dość pomocny temat http://www.volvo300mania.com/uk/forum/v ... =57&t=9300
Opisy pokrywają się z rzeczywistością, przynajmniej w moim przypadku, ale podejrzewam, że w Twojej 2setce będzie podobnie.
4 pinowa kość to tylne głośniki:
12
34
1. lewy tylny +
2. prawy tylny +
3. lewy tył - (z paskiem)
4. prawy tył- (z paskiem)
3 pinowa kość w bagażniku to elektryczna antena
2 pinowa kość przy wiązce radia - nie wiem .
Opisy pokrywają się z rzeczywistością, przynajmniej w moim przypadku, ale podejrzewam, że w Twojej 2setce będzie podobnie.
4 pinowa kość to tylne głośniki:
12
34
1. lewy tylny +
2. prawy tylny +
3. lewy tył - (z paskiem)
4. prawy tył- (z paskiem)
3 pinowa kość w bagażniku to elektryczna antena
2 pinowa kość przy wiązce radia - nie wiem .
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: podłaczenie radia
Elektryczna antena nie ma osobnego wyprowadzenia, jest uwzględniona w tej dużej, dziewięciodziurowej wtyczce.
Ten mniejszy czteropinowy wtyk jest od tylnych głośników.
Ostatni dwupinowy mały wtyk to chyba wtyczka od equalizera, przynajmniej EQ-611 ma żeński odpowiednik podobnego kształtu:
Ten mniejszy czteropinowy wtyk jest od tylnych głośników.
Ostatni dwupinowy mały wtyk to chyba wtyczka od equalizera, przynajmniej EQ-611 ma żeński odpowiednik podobnego kształtu:
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: podłaczenie radia
Super, dzięki za konkrety, teraz już wszystko czaję.
Jak tylko zdobędę oryginalne radio i zainstaluję, to dam znać jaki efekt.
pzdr.,
Jak tylko zdobędę oryginalne radio i zainstaluję, to dam znać jaki efekt.
pzdr.,
0 x
Re: podłaczenie radia
Zgadza się, ale ja o tej trzypinowej z bagażnika. Drugie zdjęcie Bagry4. W 7/9setach dokłądnie taką wpinamy we wtyczkę anteny.dom?n pisze:Elektryczna antena nie ma osobnego wyprowadzenia, jest uwzględniona w tej dużej, dziewięciodziurowej wtyczce.
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: podłaczenie radia
Proszę bardzo, niech ktoś to przetestuje zanim przypnę w widocznym miejscu
- Załączniki
-
- 9pin-radio.png (73.49 KiB) Przejrzano 6247 razy
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW