[740 / 940] Sprężyny zawieszenia z tyłu

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3037
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

[740 / 940] Sprężyny zawieszenia z tyłu

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Czy w 740/940 kombi sprężyny na tył występowały w różnych grubościach? Jakie sprężyny dobrać do wozu typu gniotsia-nie-łamiotsia z butlą LPG z tyłu? Mam w nosie sportowy wygląd, ma stać równo z przodem i nie obcierać chlapaczami na wysokich krawężnikach.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 564
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: [740 / 940] Sprężyny zawieszenia z tyłu

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fullsize »

Stoję przed tym samym wyborem minus LPG. Generalnie masz wybó pomiędzy HD, a zwykłymi. Inne są, jak masz nivo, ale o to Cię nie podejrzewam 8-)
Z tego co internety piszą wynika, że jak nie kładziesz tynków agregatem i posadzek miksokretem, to wystarczą standardowe sprężyny do kombi, bo na hadekach jest twardo dostawczakowato. Nie wiem tylko, czy coś zmienia 50-litrowa butla LPG.
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: [740 / 940] Sprężyny zawieszenia z tyłu

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

W 940 sprężyn na tył to były oidp 4 rodzaje. Jedna do nivo, najsłabsza, bo nivomat w jakimś stopniu pełni rolę sprężyny. Taka sprężyna nie nadaje się do zwykłych amortyzatorów, tył wlókłby się po ziemi.
Pozostałe trzy rodzaje zakłada się do zwykłych amorków, różniły się od siebie wysokością, ilością zwojów i średnicą drutu. Z tego co pamiętam najwyższa była najbardziej miękka, najniższa z kolei twarda. No i jeszcze jakaś pośrodku. Miałem gdzieś rozpiskę wymiarów, ale nie mogę znaleźć... Naturalnie myślę o sprężynach OE.

Ja mam nivo, chlapacze przeważnie cierpią. Przynajmniej, dopóki się nie podniesie...
1 x
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 482
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: [740 / 940] Sprężyny zawieszenia z tyłu

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

To może żeby wam ułatwić zmierzę suwmiarką średnicę drutu i ilość zwojów .
Jeżdżę w dwie osoby ,gaz do pełna , pies 40 kg. klamotów ze 20 kg. w tym browarek oczywiście ;) auto stoi równo ale jest na nierównościach twardawo .
1 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
xjtdi
Posty: 1065
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: [740 / 940] Sprężyny zawieszenia z tyłu

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: xjtdi »

Z moich bojów z podniesieniem tyłka w 740 kombi pamiętam, że średnice drutu sprężyn były od 11 do 12,5mm i tak naprawdę dopiero te najgrubsze zrobiły robote, wada jest taka, że na pusto jest trochę taczkowato. Na 11mm z jednym pasażerem i silnikiem B234F w bagażniku przycierałem tłumikiem o koleiny na starej A2 ;-)
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: [740 / 940] Sprężyny zawieszenia z tyłu

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

dom?n pisze:Czy w 740/940 kombi sprężyny na tył występowały w różnych grubościach? Jakie sprężyny dobrać do wozu typu gniotsia-nie-łamiotsia z butlą LPG z tyłu? Mam w nosie sportowy wygląd, ma stać równo z przodem i nie obcierać chlapaczami na wysokich krawężnikach.
Ja poszukałem na allegro z że tak powiem najtańszej półki sprężyn i amorów bo jak pamiętasz u mnie wymieniałem wszystko.
Niestety nie mogę znaleźć aukcji bo chyba w końcu koleś wysłał mi to na telefon za pobraniem. Podałem mu wszystkie dane auta i po kilku dniach przyszła zgrabna paczuszka. Wyszło to bardzo tanio.
Jestem bardzo zadowolony z zakupu.
Został mi po nim jedynie numer telefonu 505 099 888. Dzwoń i się dowiaduj.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3064
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: [740 / 940] Sprężyny zawieszenia z tyłu

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

dom?n pisze:Czy w 740/940 kombi sprężyny na tył występowały w różnych grubościach? Jakie sprężyny dobrać do wozu typu gniotsia-nie-łamiotsia z butlą LPG z tyłu? Mam w nosie sportowy wygląd, ma stać równo z przodem i nie obcierać chlapaczami na wysokich krawężnikach.
Dom?n, wg mnie a i wg Twoich założeń temat zgrabnie rozkminił Mateusz na pewno w swojej 945 (na Pospringach).

Oprócz tego co napisał w poście Fondi ;) , to były sprężyny progresywne o mniejszej średnicy jako kpl do zwykłych sprężyn i to było komfortowe nawet to zwykłych olejaków i przyczepek.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 482
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: [740 / 940] Sprężyny zawieszenia z tyłu

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: gruszka2 »

Ja z mojego skromnego doświadczenia wiem jedno nigdy się nie przejechałem na tym -
https://www.autoamortyzatory.pl/sprezyn ... 3926,2844/
jak wzmocnione to auto stało wysoko tj. Nubirka 120 cegiełek SPOKO ,a jak zwykłe to zwykłe i inne nie wchodzą w grę .
Jamexa to nie chcę znać jest to oczywiście moja opinia i dotycz kombi .
0 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FB 90r.
Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 564
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: [740 / 940] Sprężyny zawieszenia z tyłu

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fullsize »

Właśnie kupiłem standardowe Lesjoforsy na tył. Obfotografuję przed i po i zdam relację.
1 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
ODPOWIEDZ