witam
Czy u Was też tak wysoko podchodzi temperatur? To norma czy powinienem wymienić termostat ?
pozdrawiam
wskażnik temperatury
wskażnik temperatury
- Załączniki
-
- 20141213_090746.jpg (104.64 KiB) Przejrzano 5467 razy
Ostatnio zmieniony 14 grudnia 2014, 22:27 przez JoeM, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Re: [2x0] wskażnik temperatury
za wysoko. Powinno być w poziomie lub deko ponad
0 x
Polecali zakup BMW, to się skusiłem
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [2x0] wskażnik temperatury
Zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury. W Haynesie jest procedura sprawdzenia, mogę Ci podrzucić.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: [2x0] wskażnik temperatury
W moim Przedlifcie z tym samym "Starszym" licznikiem. Wygląda to tak. Jadąc normalnie w okolicach 50-60km/h na jakieś trasie w okolicach miasta jest idealnie na środku. Jadąc powoli w korku czy też po mieście lub na ostatnim biegu na trasie w okolicach 100-110km/h Wskazówka temperatury jest na poziomie identycznym jak u Ciebie. Według mnie w moim wszystko jest ok. Mimo ostatniego katowania przed zmianą płynu chłodzącego i upalaniu gumy, wskaźnik nie wskoczył na czerwone pole. Był na wysokości jak u Ciebie i ani drgnął do góry, więc według mnie jest to chyba sytuacja normalna. Widziałem zdjęcia z Turbobricks przedliftów z trasy gdzie wskaźnik temperatury stał na poziomie takim jak u Ciebie i nikt nie wypytywał o to. Jeżeli nie wchodzi na czerwone pole to oznacza, że silnik ma temperaturę pracy.
Oczywiście mogę się mylić, gdyż mam pierwszą w życiu 245 i mam ją parę miesięcy, ale sytuacja u mnie jest identyczna a problemów żadnych nie widzę.
Oczywiście mogę się mylić, gdyż mam pierwszą w życiu 245 i mam ją parę miesięcy, ale sytuacja u mnie jest identyczna a problemów żadnych nie widzę.
0 x
Re: [2x0] wskażnik temperatury
podrzućdom?n pisze:Zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury. W Haynesie jest procedura sprawdzenia, mogę Ci podrzucić.
dzięki
0 x
Re: [2x0] wskażnik temperatury
Generalnie to woda nie gotuje się. wskaźnik nie podnosi się ale też nie opada. wentylator nie załącza się. muszę go trochę rozgrzać na dłuższej trasie. może po wymianie płynu czujnik zwariował.
0 x
Re: [2x0] wskażnik temperatury
Trochę poczytałem, poszukałem, bo mnie też to zainteresowało, gdyż w moim też występuję sytuacja tego typu z temperaturą. Tak więc, (sytuacja tyczy się silników na gaźniku, ale nie tylko, głównie wersji przedliftowych, oraz niektórych wyprodukowanych do 1985r) jeżeli wskazówka utrzymuję się w polu zielonym, bez względu czy jedziemy 60km/h, czy stoimy w korku, czy jedziemy 170km/h na autostradzie . Wskazówka utrzymująca się w polu zielonym oznacza prawidłową temperaturę płynu chłodzącego i wcale wskazówka ta utrzymywać w połowie się nie musi. Zielone pole w starym liczniku wskazuje na pracę prawidłową, gdyż silnik np b21A nie ma określonej temp. pracy na równe 90 stopni. Temperatura silnika przy normalnym użytkowaniu może dochodzić do temperatury wyższej niż 90 stopni i jest to normalne. Jeżeli temperatura wchodzi na pole czerwone, lub też płyn/woda się gotuje, wtedy mamy już problem. Po liftingu nie mamy na liczniku z koloru zielonego oraz czerwonego (wskaźnik przypomina obecne. Jest dół, stać powinien w połowie, a kreska oznacza za wysoką temperaturę)
P.S W zależności od modelu termostat może się otwierać przy 81-83 stopnie, lub też w innym wypadku otwiera się przy 91-93 stopniach a pełne otwarcie następuję przy 102 stopniach i jest to informacja z oryginalnego greenboka volvo dla cegieł produkowanych w 1975-1985
P.S W zależności od modelu termostat może się otwierać przy 81-83 stopnie, lub też w innym wypadku otwiera się przy 91-93 stopniach a pełne otwarcie następuję przy 102 stopniach i jest to informacja z oryginalnego greenboka volvo dla cegieł produkowanych w 1975-1985
0 x