Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
pmiczka
Posty: 75
Rejestracja: 12 marca 2020, 19:39

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: pmiczka »

Pięknie się to prezentuje :)
0 x
Pudel
Posty: 18
Rejestracja: 27 czerwca 2019, 08:55
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Pudel »

Też poproszę egzemplarz.

1. miejscenanick - 1szt - cegła 945
2. misica. - 1szt- jak wyżej
3. MacMru - 2 szt. 200 (’84 i ’90)+1 szt. 940 (’97)+1 przesyłka ;)
4. erni35 - 1 szt do 745
5. KubaWroPl - 1 szt do 240 kombi 89'.
6. MateuszM - 1szt - 240 kombi
7. Sinuspi - 2 szt 740 / 940
8. pmiczka - 1 szt - 940 91'
9. barrtek - 1szt do 940 98'
10. clarksontop 1szt - 240 92
12. Pudel - 1 szt. - 940 95'
0 x
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

Ogromnie szanuję za chęci i umiejętności, super inicjatywa, mam tylko pytanie na rozwianie moich wątpliwości.

Kupiłem jakieś dwa lata temu takie cudo: https://www.draken.com.pl/volvo/przekaz ... 0-900.html
Działa dokładnie tak jak opisany tutaj.

Cena nie jest chyba zbyt wygórowana. Czy cała akcja ma na celu zaoszczędzenie paru złotych i satysfakcję, czy niesie za sobą jeszcze inne korzyści lub przewagę nad powyższym wynalazkiem?

Pytanie drugie to kompatybilność z 240/740/940. Robisz różne wersje dla różnych modeli. U mnie pasuje i działa tak samo dobrze w 240 z 1993 jak i w 940 z 1994. Czy różnice dotyczą jakichś starszych roczników 240?

Na zdjęciach od lewej: 940, draken, 240
IMG_7929.JPG
IMG_7929.JPG (2.57 MiB) Przejrzano 7316 razy
IMG_7930.JPG
IMG_7930.JPG (2.54 MiB) Przejrzano 7316 razy
IMG_7931.JPG
IMG_7931.JPG (2.63 MiB) Przejrzano 7316 razy
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Przerywacz z drakena/skandixu i mój funkcjonalnie niczym się od siebie nie różnią, działają tak samo i są porównywalnej jakości. Tamten też nie jest oryginalny, ktoś go wymyślił oidp w Szwecji albo USA (miałem gdzieś link, ale nie mogę znaleźć) i trochę natłukł, były m.in. sprzedawane przez ipd. Ma z grubsza takie same bebechy jak mój, różnica jest w wykonaniu, moim pomysłem jest w zasadzie tylko przejściówka między przerywaczem VAGa a instalacją volvo. W sumie mógłbym przerabiać oryginalne przerywacze, ale doszedłem do wniosku, że treść jest istotniejsza od formy, a przy okazji cena pozostanie przyjazna.
Staram się robić swoje zgodnie ze sztuką i w jak najwyższej jakości, ale nie da się ukryć, że to produkcja jednostkowa, chałupnicza i przy kilkunastu sztukach zwyczajnie nie opłaca się kombinować z formą. Gdybym miał dostęp do tanich obudów, mógłbym zaproponować inną formę, ale wtedy całość mogłaby być droższa, bo byłoby sporo więcej pracy. W efekcie sens dłubania pozostawałby pod znakiem zapytania, bo przecież są gotowe. A tak każdy ma wybór, może sobie zamówić mój wynalazek za 30 zł albo ładniejszy za 115 :)

Przerywacze do 200 i 700/900 elektrycznie są identyczne, różnica leży w podłączeniu mechanicznym. W dwusetce wisi żeńska kostka na kablu, w nią się wtyka albo przerywacz, albo męską kostkę mojej przejściówki. 700/900 ma gniazdo w skrzynce przekaźników i żeby podłączyć przejściówkę, trzeba męską kostkę dociąć na wzór oryginalnego przerywacza.

Obrazek
2 x
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

Wszystko jasne ;) Z wyjątkiem tego:
fonderal pisze:Przerywacze do 200 i 700/900 elektrycznie są identyczne, różnica leży w podłączeniu mechanicznym. W dwusetce wisi żeńska kostka na kablu, w nią się wtyka albo przerywacz, albo męską kostkę mojej przejściówki. 700/900 ma gniazdo w skrzynce przekaźników i żeby podłączyć przejściówkę, trzeba męską kostkę dociąć na wzór oryginalnego przerywacza.

Obrazek
Dlaczego w mojej 240 mam wtyczkę "żeńską" a przerywacz "męski" i zamienny z 940. Nie znalazłem w temacie informacji o tym że istnieje taki wariant, kiedy mogła nastąpić zmiana w instalacji? 86+?
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Wiem tylko o wiszącej żeńskiej, sześciopinowej wtyczce w 240, do której pasuje albo przerywacz taki jak w 940, albo wtyczka jak na zdjęciu. Czyli jak na filmie parę stron wcześniej.
0 x
Awatar użytkownika
czk
Posty: 171
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: czk »

fonderal pisze:Wiem tylko o wiszącej żeńskiej, sześciopinowej wtyczce w 240, do której pasuje albo przerywacz taki jak w 940, albo wtyczka jak na zdjęciu. Czyli jak na filmie parę stron wcześniej.
W '93 przekaznik był schowany pod podpórką lewej stopy (dead pedal) przykręconą na dwie śruby t25. Sprawdzę jutro w '85 i pewnie będę chętny na jeden jeżeli jeszcze można, a co :) Za parę lat mogą być dużo warte!

Edit: mózg mi się przywiesił, już wszystko kumam, wybaczcie zaśmiecenie tematu! Próbuję zatem dołączyć się do zamówienia, nieco po czasie.

1. miejscenanick - 1szt - cegła 945
2. misica. - 1szt- jak wyżej
3. MacMru - 2 szt. 200 (’84 i ’90)+1 szt. 940 (’97)+1 przesyłka ;)
4. erni35 - 1 szt do 745
5. KubaWroPl - 1 szt do 240 kombi 89'.
6. MateuszM - 1szt - 240 kombi
7. Sinuspi - 2 szt 740 / 940
8. pmiczka - 1 szt - 940 91'
9. barrtek - 1szt do 940 98'
10. clarksontop 1szt - 240 92
12. Pudel - 1 szt. - 940 95'
13. czk - 2 szt. - 940 '94
0 x
240 '93,'85 / 940 '94,'94,'95 / Kia Sorento '04 / Citroën XM '95
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Minuta po czasie :D, ale nie ma sprawy. Może się zdarzyć, że będziesz musiał poczekać te 2 dni dłużej, bo muszę zamówić przerywacze i kostki, a cholera wie kiedy dojadą.

W każdym razie od teraz lista jest zamknięta.

Koszt jednej sztuki 27,54, przesyłka 13, wysyłka tylko przez paczkomat.
Jak wszystkie poskładam i posprawdzam (wtorek?), wyślę PW ze szczegółami.
0 x
erni35
Posty: 196
Rejestracja: 13 marca 2017, 00:17

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: erni35 »

fonderal pisze:Minuta po czasie :D, ale nie ma sprawy. Może się zdarzyć, że będziesz musiał poczekać te 2 dni dłużej, bo muszę zamówić przerywacze i kostki, a cholera wie kiedy dojadą.

W każdym razie od teraz lista jest zamknięta.

Koszt jednej sztuki 27,54, przesyłka 13, wysyłka tylko przez paczkomat.
Jak wszystkie poskładam i posprawdzam (wtorek?), wyślę PW ze szczegółami.
Jestem pełen podziwu dla twoich zdolności elektronicznych i okołovolvowych. Szacun też dla ciebie za takie akcje - oby więcej takich wynalazków. ;)
3 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Regulacja przerywacza wycieraczek 200/700/900

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

erni35 pisze: Szacun
Ojtam ojtam:)

W każdym razie poskładane, posprawdzane i gotowe do wysyłki.
Przed północą przysiądę do pisania PW.

Obrazek
0 x
ODPOWIEDZ