Centralny zamek

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Jacenty940
Posty: 26
Rejestracja: 13 stycznia 2016, 10:46

Centralny zamek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Jacenty940 »

Witam.Czy ktoś z Szanownego grona może mi napisać gdzie umiejscowiony jest nadajnik i odbiornik centralnego zamka w Volvo 940 gdzie był oryginalnie założony razem z autoalarmem?Czy może to wszystko jest w przekaźniki,chociaż wątpię...Proszę o jakieś zdjęcie.Chodzi mi o centralny zamek z pilotem.Pozdrawiam Jacek z Torunia ;););)
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Centralny zamek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

W moim (MY1996 + Volvo Guard Alarm System 2.1) wygląda to tak, że centralnym zamkiem steruje przekaźnik, natomiast przekaźnikiem steruje albo kluczyk w drzwiach kierowcy, albo - z pilota - centralka alarmu siedząca za schowkiem po prawej stronie. To ta z napisem 211:

Obrazek

Anteną jest kabel między centralką a wyłącznikiem przy tylnej klapie, ale było tak tylko w VGAS2, w innych nie wiem.
0 x
Jacenty940
Posty: 26
Rejestracja: 13 stycznia 2016, 10:46

Re: Centralny zamek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Jacenty940 »

Witaj!Dzięki za odpowiedz!Mam tylko prośbę czy możesz wysłać mi zdjęcie samej centralki od alarmu?Zapomniałem dodać że moje V945 jest z roku pańskiego 1992...Ale i tak jestem wdzięczny za odzew!!Pozdrawiam Jacek z Torunia!
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Centralny zamek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Moja wygląda podobnie

Obrazek

Ale w 1992 jeszcze nie było tego alarmu, centralka może wyglądać inaczej. W ogóle nie znalazłem informacji o fabrycznych alarmach w 940 przed 1993 rokiem, nawet w vadisie. Co nie oznacza, że ich nie było...
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Centralny zamek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

Były fabryczne VG I (w 850 też) czyli jedno-przyciskowe (z białym pilotami) + "coś" z diodami montowane na lewym słupku A.

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 27 lutego 2017, 16:50 przez Sinuspi, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Jacenty940
Posty: 26
Rejestracja: 13 stycznia 2016, 10:46

Re: Centralny zamek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Jacenty940 »

Dzięki raz jeszcze!Powiedz mi tylko gdzie to jest podłączone.Jeśli masz zdjęcia to poproszę...Z góry dziękuje pozdrawiam Jacek z Torunia ;););)
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Centralny zamek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Sinus, problem w tym, że katalog w vadisie widzi jakiekolwiek alarmy w 940 dopiero od 1994 roku :)
VGAS II pojawił się w 1993 roku, ale VGAS I niby był obecny do końca 940 w 1998 roku. Ale od kiedy? Tajemnica :P
Btw takiego z naroślą na słupku i białym pilotem miałem w 460@93. Nie działał...

Jacek, mam uwaloną opcję drukowania w vadisie, nie porobię pdfów. Chociaż schematów tam nie ma...
A w ogóle że się tak zapytam: dlaczego pytasz o ten alarm?
Ktoś już zrobił zrzut z vadisa jak VGAS I w nowszej wersji działa i jak go obsługiwać. Co prawda dla 850, ale w 940 działa tak samo, może się przyda. Schematów też tam nie ma...
https://www.matthewsvolvosite.com/forum ... hp?id=3840
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Centralny zamek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

fonderal

Pewności nie mam od kiedy jest VADIS a kiedy przestano rozsyłać fiszki do Dealerów, lecz powstanie VG I przypisuje właśnie na ten rocznik co podajesz, kiedy 940 MKI i 850 zaczęto robić równolegle.
Jak masz graty do alarmu i możesz sprzedać, odkupię od Ciebie, będę się starał reanimować go we Mchu.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Centralny zamek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Katalog części w vadisie zaczyna się od serii 200 z 1975 roku:) Im młodsze auto tym więcej informacji, ale sam katalog jest dostępny od 1975.
Dla 940 do 1993 alarm w katalogu części nie istnieje, pojawia się od 1994. Ale ciekawostka: dla roczników do 91-93 opis alarmów można znaleźć w sekcji "General Information", do roku 92 VGAS I (taki, jak podrzuciłeś), a w 1993 dodatkowo VGAS II. I tak już do 1998. VGAS II miał dwie wersje: 940 4DRS CH-223952, 5DRS CH-171580. 960 4DRS CH-85159, 5DRS CH-31387, potem nowsza.
Było jeszcze coś takiego, jak Basic Alarm System, montowany w 960 i 850 od 1995 zamiennie z VGAS II. Wyglądał jak VGAS II, ale pilot był inny.

Jakieś dokładniejsze info o starych alarmach to raczej w greenbooku jakimś, w necie posucha. Tylko skąd wytrzasnąć greenbooka;)?

Tutaj jest coś tam jeszcze o alarmach i czym się różnią. Niby 850, ale nie tylko.
https://www.volvoclub.org.uk/tech/servi ... System.pdf

Nie mam alarmu luzem, tylko ten w aucie:) VGAS II.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3065
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Centralny zamek

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

To raczej bloubooki były.
Jakiego szukasz greena ? ;) :)

Coś VADIS pokręcił, bo OEM alarm w 740 był taki
Obrazek Obrazek
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ