Jarek, na niebieskim forum temat VG I i VG II był rozłożony na czynniki łopatologiczne więc krótko: VG I jeżeli sprawy potrzebuje pilotów ze stałym kodem 433,92 MHz i chińczyk jest praktyczniejszy bo może zaprogramować jeden przycisk na ON a drugi na OFF i klikać nimi dowolnie.fonderal pisze:To na słupku to tylko guziczki i kontrolki, przy podczerwieni siedzi tam jeszcze czujnik/odbiornik. Natomiast centralka jako taka siedzi pod schowkiem po prawej, trzeba wyciągać schowek. Żeby dowiedzieć się czy masz wersję IR czy radiową w zasadzie powinieneś zerknąć za schowek. Możesz próbować dobrać się do tych guzików na słupku i rozejrzeć się za odbiornikiem IR, ale chyba jednak łatwiej pójdzie ze schowkiem. Sterowanie radiowe i IR występowało równolegle na różnych rynkach, ale generalnie jakie by nie było, to te piloty są towarem dość deficytowym. Poza serią 900 trafiały się jeszcze w serii 400 i w 850, o siedemsetkach nie wiem. O ile do centralki trzeba się dobierać, o tyle rodzaj pilota widać z daleka. Na podczerwień są czarne, radiowe jasnoszare z kolorowym paskiem wskazującym częstotliwość. Poszukiwań nie ułatwi to, że częstotliwość pilota musi pasować do centralki i wszystkie piloty powinny mieć taki sam kolor paska.
Jeśli okaże się, że centralka jest sterowana radiem i da się podpasować coś uniwersalnego, to jesteś w domu. A jak nie, to znalezienie oryginalnych pilotów może nie być ani łatwe, ani tanie...
Tutaj masz screen z vadisa, może się przyda. Co prawda do 850, ale sam alarm jest taki sam.
No chyba że chce mieć pilota OEM .....
lub go kupić za 50 fujtóf
http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-VOLVO ... 2353267212
Jak nie czuje się na siłach samodzielnie zakodować, niech podjedzie to Mu zaprogramuje.