Auto nie ma LPG. Też myślałem o cofaniu paliwa. Ja słyszę niepełen obrót w stosunku do kręcenia na letnim silniku. No ale mój słuch podobno jest kiepski, więc może wcześniejszy opis w sekundach jest bardziej trafny. Jakby tego nie opisywać letni silnik trzeba kręcić 3 x dłużej.saabauto pisze:Czujnik to jedno, a czy wóz ma lpg? Może go gazem podlewa? Jak w średnich temperaturach to może się paliwo cofać, może reg ciśnienia paliwa wariować... a może puszcza się regulator ciśnienia paliwa? Miałem takiego gada, który tylko na letnim silniku podlewał, na zimno i ciepło trzymał. Zaś co do odpalania redblocka - nigdy nie powinien palić z półobrotu, tylko po 3 obrotach wału.JoeM pisze:Nie nazwałbym tego trudnością z odpalaniem. Łoś pali zimny na pół obrotu, na ciepło chwile po zgaszeniu potrzebuje półobrotu, gdy zgaszę ciepły i postoi kilkanaście minut to potrzebuje 2-3 obrotu. Nie odpala kiepsko tylko gorzej i tylko gdy silnik jest "letni". Tak jakby przy ostudzonym silniku dostawał za małą dawkę paliwa. Dlatego obstawiałbym że to będzie czujnik temperatury płynu chłodzącego bo to on jest chyba odpowiedzialny za dawkę rozruchową? Na mój chłopski rozum wykluczam wtryski i ewentualne zalanie bo wtedy miałbym trudności z odpalaniem i chyba trwałoby by to dłużej. Tak miałem kiedyś z innym autem i wtedy musiałem długo targać rozrusznikiem.saabauto pisze:To, że gówniano odpala na 10 setkach to zupełnie inna sprawa.
Saabauto, jaką ty masz teorie?
Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT
Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT
0 x
Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT
JoeM
pompa tłoczy tak samo bez względu na temp otoczenia. Gdyby zawór zwrotny sie nie domykał, to cegłówka by zamulała przy większych obrotach w szczególności.
Ile jest punktów do zaczytywania parametrów i elementów zapłonu tyle min. może być usterek. Tyle z teorii
A nalot na elektrodach świec po regulacji luzu zaworowego jaki jest ? i jakiej marki i ciepłoty masz wkręcone ?
pompa tłoczy tak samo bez względu na temp otoczenia. Gdyby zawór zwrotny sie nie domykał, to cegłówka by zamulała przy większych obrotach w szczególności.
Ile jest punktów do zaczytywania parametrów i elementów zapłonu tyle min. może być usterek. Tyle z teorii
A nalot na elektrodach świec po regulacji luzu zaworowego jaki jest ? i jakiej marki i ciepłoty masz wkręcone ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT
Na fotce nie wygląda aby całkiem dobrze świeca pracowała.
Wg katalogowych danych to by się zgadzało, ale jest w NGK made in France małe ALE - bardzo słaba jakość.
Proponuje Ci co mnie zaproponowano i co się znakomicie sprawdza i od tego bym zaczął http://www.denso-am.com/e-catalogue/ i prawdopodobnie na tym temat skończył
Wg katalogowych danych to by się zgadzało, ale jest w NGK made in France małe ALE - bardzo słaba jakość.
Proponuje Ci co mnie zaproponowano i co się znakomicie sprawdza i od tego bym zaczął http://www.denso-am.com/e-catalogue/ i prawdopodobnie na tym temat skończył
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT
Za ubogo masz. Izolator świecy bielusieńki, świeca powinna być w kolorze kawy z mlekiem, równomiernie wypalona, tu izolator wygląda jak nowy.
Jak już kiedyś będziesz je zmieniał (jak nie wypadają zapłony i pracuje równo, to nie musisz) to załóż Denso W20EPR-U, nie W20TT, choć katalog je podpowiada.
0 x
Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT
Świece ma 1,5 miesiąca. No ale to żadne pieniądze więc kupiłem Denso W20EPR-U. Zobaczymy czy to coś zmieni w odpalaniu. Dzięki za radę Panowie.
Póki co wymieniłem przepływkę. Mam wrażenie że trochę inaczej pompuje turbo. Z dołu też lepiej ciągnie. Trochę się rozpędziłem i poczyściłem wcześniej wtyczki od czujników i teraz nie wiem czy błąd był po stronie przepływomierza. Nie wiele jeździłem i dobrze go nie zmęczyłem. Przejechałem tylko 30 km i żadnych wcześniejsze spadków obrotów i dławienie nie było. Musze dłużej pojeździć bo przed zmianą przepływomierza to kilka razy miałem te anomalie. Jeśli wszystko będzie ok to znowu zamienię przepływomierz aby mieć pewność ze ton za to odpowiadał.
Póki co wymieniłem przepływkę. Mam wrażenie że trochę inaczej pompuje turbo. Z dołu też lepiej ciągnie. Trochę się rozpędziłem i poczyściłem wcześniej wtyczki od czujników i teraz nie wiem czy błąd był po stronie przepływomierza. Nie wiele jeździłem i dobrze go nie zmęczyłem. Przejechałem tylko 30 km i żadnych wcześniejsze spadków obrotów i dławienie nie było. Musze dłużej pojeździć bo przed zmianą przepływomierza to kilka razy miałem te anomalie. Jeśli wszystko będzie ok to znowu zamienię przepływomierz aby mieć pewność ze ton za to odpowiadał.
0 x
- grzesiek-s
- Posty: 118
- Rejestracja: 31 maja 2015, 01:43
- Lokalizacja: Warszawa GS-AUTO
- Kontakt:
Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT
Paczpan, a ja przeszło 40 kkm przejeździłem na W20TT, zmieniane co 15kkm i nie zauważyłem najmniejszych problemów w pracy silnika.
0 x
www.facebook.com/gsauto <--- co nowego na warsztacie
- grzesiek-s
- Posty: 118
- Rejestracja: 31 maja 2015, 01:43
- Lokalizacja: Warszawa GS-AUTO
- Kontakt:
Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT
Poza tym od kiedy czarny nagar na izolatorze jest wskaźnikiem ubogiej mieszanki?
0 x
www.facebook.com/gsauto <--- co nowego na warsztacie
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT
Ależ możesz nie zobaczyć, drogi Watsonie, poczytaj o W20 EPR-U a poczytaj o W200TT. Twin tip to takie NGK - uniwesralne, o uśrednionych parametrach pracy (w tym rezystancja wewn), poza tym epr-y są tańsze a dobierając po nr oryginału jako pierwsze pasujące do oryginału wychodzą epr-y. Masz tu nr oryginału, sprawdź sobie : 270746grzesiek-s pisze:Paczpan, a ja przeszło 40 kkm przejeździłem na W20TT, zmieniane co 15kkm i nie zauważyłem najmniejszych problemów w pracy silnika.
0 x
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT
Grzesiek, kpisz czy o drogę pytasz? Gdzie Ty widzisz czarny nagar na izolatorze???grzesiek-s pisze:Poza tym od kiedy czarny nagar na izolatorze jest wskaźnikiem ubogiej mieszanki?
Zaczerniona jest górna obsada świecy przy elektrodzie ujemnej, od chwilowo bogatej na zimnym silniku mieszanki, izolator jest bielusieńki, a powinien mieć inny kolor. Ma minimalny czarny nalot od dużej ilości benzyny, ale kolor izolatora świadczy o ubogości ogólnego składu mieszanki.
Tu masz opisane na drewnianym modelu.
0 x