Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Patrzysz na złą tabele Endriu. U mnie jest LH 2.4
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Gniazdo 2 to komp wtrysku, 6 to zapłon. 1-1-1 oznacza brak błędów.
Po pierwszym naciśnięci guzika migają błędy, nie dotykasz guzika dotąd, aż zacznie się powtarzać pierwszy. Potem możesz nie robić nic albo je skasować. Żeby to zrobić musisz odczytać wszystkie, po czym nacisnąć guzik na >5 sekund, poczekać aż się zapali dioda i znów przytrzymać guzik na >5 sekund.

Błąd 1-1-3 wg vadisa oznacza
The engine control module (ECM) receives information from the heated oxygen sensor (HO2S) that indicates if the fuel/air mixture is too rich or too lean. The control module's long-term fuel trim compensates this by making the fuel/air mixture richer or leaner. When the control module has to compensate 25 % (short-term fuel trim at maximum upper or lower compensation) for 3 minutes this is interpreted as abnormal and a diagnostic trouble code (DTC) is stored.
możliwe przyczyny określa na
Short–circuit to ground or in cables to heated oxygen sensor (HO2S). Engine running very rich or very lean.
a objawami są
High fuel consumption.
To samo dla 3-1-1, czyli opis błędu
If the engine speed (RPM) is above 2100 rpm, the load signal is in the part-load range and the control module does not receive a signal from the speedometer for 8 seconds a diagnostic trouble code (DTC) is stored.
przyczyny
-Open–circuit or short–circuit to ground in the cable from the combined instrument panel.
-Open–circuit or short–circuit to ground in cable between combined instrument panel and the sensor.
i objawy
-Idling problems.
Pierwszy błąd zapalił lampkę. Do sprawdzenia jest obwód sondy i jej grzałki, jeszcze przyjrzałbym się szczelności dolotu.
Drugi błąd to tak jak piszesz problem z prędkościomierzem, ale skutkuje wariowaniem na wolnych obrotach. Bierze się to stąd, że prędkościomierz przekazuje do kompa wtrysku informację o tym, czy samochód stoi czy jedzie. Nie jest to informacja o prędkości sensu stricte, bodaj przy 8km/h pojawia się napięcie i tyle. Polutuj ten urwany kabel, a skończą się problemy z wolnymi obrotami.
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Racja. W mojej tabeli jest kilka opcji. Niewłaściwa mieszanka, lambda, wtryski, nieszczelny dolot.
0 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

fonderal pisze:Gniazdo 2 to komp wtrysku, 6 to zapłon. 1-1-1 oznacza brak błędów.
Po pierwszym naciśnięci guzika migają błędy, nie dotykasz guzika dotąd, aż zacznie się powtarzać pierwszy. Potem możesz nie robić nic albo je skasować. Żeby to zrobić musisz odczytać wszystkie, po czym nacisnąć guzik na >5 sekund, poczekać aż się zapali dioda i znów przytrzymać guzik na >5 sekund.

Błąd 1-1-3 wg vadisa oznacza
The engine control module (ECM) receives information from the heated oxygen sensor (HO2S) that indicates if the fuel/air mixture is too rich or too lean. The control module's long-term fuel trim compensates this by making the fuel/air mixture richer or leaner. When the control module has to compensate 25 % (short-term fuel trim at maximum upper or lower compensation) for 3 minutes this is interpreted as abnormal and a diagnostic trouble code (DTC) is stored.
możliwe przyczyny określa na
Short–circuit to ground or in cables to heated oxygen sensor (HO2S). Engine running very rich or very lean.
a objawami są
High fuel consumption.
To samo dla 3-1-1, czyli opis błędu
If the engine speed (RPM) is above 2100 rpm, the load signal is in the part-load range and the control module does not receive a signal from the speedometer for 8 seconds a diagnostic trouble code (DTC) is stored.
przyczyny
-Open–circuit or short–circuit to ground in the cable from the combined instrument panel.
-Open–circuit or short–circuit to ground in cable between combined instrument panel and the sensor.
i objawy
-Idling problems.
Pierwszy błąd zapalił lampkę. Do sprawdzenia jest obwód sondy i jej grzałki, jeszcze przyjrzałbym się szczelności dolotu.
Drugi błąd to tak jak piszesz problem z prędkościomierzem, ale skutkuje wariowaniem na wolnych obrotach. Bierze się to stąd, że prędkościomierz przekazuje do kompa wtrysku informację o tym, czy samochód stoi czy jedzie. Nie jest to informacja o prędkości sensu stricte, bodaj przy 8km/h pojawia się napięcie i tyle. Polutuj ten urwany kabel, a skończą się problemy z wolnymi obrotami.
Bóg zapłać Fonderal :)

Wszystko w/w jest jasne. Błędy pokasowałem i kontrolkę sondy lambdy również. Kabel od prędkościomierza zrobiłem w listopadzie, chwile po tym jak zobaczyłem że nie kręci. Z urwanym kablem jeździłem jeden dzień i wszystko było ok. Nie wpływało to na obroty.
Teraz przypomniałem sobie kiedy zaczęły się pierwsze objawy. Nie wiem czy może mieć to coś wspólnego ale łącze fakty. Byłem pod koniec listopada na wymianie tłumika. Po zakończeniu roboty odpaliłem auto i od razu miał wysokie obroty. Czy od spawania mogło być jakieś przepięcie i od tego coś powariowało? Czy mogło to sondę porobić? W czasie gdy ja miałem wymieniany układ wydechowy jeden z klientów własnie przyjechał zrobić awanturę. Oskarżyła ich o uszkodzenie sondy. Po wizycie u nich rzekomo musiał wymienić sondę. Może przypadek, a może nie. Obroty wariowały mi bardzo sporadycznie. Spalanie w normie jeśli śred 15l/100 jest normą. Mknet wspomniał o cewce. Czy można ją wiązać z tymi objawami i wykazanymi migadełkiem błędami?

Kupiłem już przepływomierz i przewody/węże dolotu bo nieszczelność też brałem pod uwagę. Dokupić muszę jeszcze sondę. Będę podmieniał po kolei części aby zlokalizować usterkę. Kupić i tak muszę wszystko aby mieć na przyszłość w razie w.
0 x
Awatar użytkownika
mknet
Posty: 54
Rejestracja: 06 września 2015, 22:55

Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: mknet »

Migadłem cewki nie ogarniesz, multimetr do łapy i sprawdzamy:

Zapłon / Pierwszy opór: zacisk 1 i 15 / Drugi Opór: zacisk 1 i wysoko napięciowy
Bosch EZK / 0.6 to 0.9 ohm / 7.0 to 8.5 k-ohm
Bendix Rex / 0.5 to 0.6 ohm / 5.0 to 7.0 k-ohm
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

A Panowie tłumikarze spawali elektryką układ może ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Tego nie wiem bo nie widziałem. Pamiętam tylko że obroty bez naciskania gazu miałem na 1200
0 x
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Jak ktoś wie jak się zabrać za spawanie na samochodzie, to nic się nie stanie. Przypadkowy Heniek nie musi, ale może uwalić to i owo.
Pokasowałeś błędy, teraz pojeździj dzień czy dwa i odczytaj jeszcze raz, będą tylko aktualne.

Generalnie na początku skupiłbym się na wyeliminowaniu błędów, a co za tym idzie przede wszystkim na sondzie. Na wymianie, na sprawdzeniu instalacji. Mz. cewka nie daje takich objawów, z przepływomierzem byłbym ostrożniejszy, bo draństwo potrafi się maskować:), czyli dawać objawy pozornie niezwiązane z przepływomierzem i przy tym nie generować błędów.
Działanie samej sondy dość łatwo sprawdzić miernikiem, najwygodniej jakimś starszym, wskazówkowym. Jeśli nie masz informacji kiedy sonda była wymieniana, to założenie nowej na pewno nie zaszkodzi, one i tak żyją 100-150 tysięcy, rzadko kiedy dłuzej. Można jeszcze zajrzeć do wtyczki sondy czy tam wszystko jest jak być powinno i ewentualnie przelutować przekaźnik wtrysków (pierwszy z lewej w drugim rzędzie, duży i biały), on odpowiada za podanie napięcia na grzałkę sondy.
Brak podgrzewania sondy jak najbardziej może być przyczyną wywalenia błędu 1-1-3 w okolicznościach, w jakich pojawił się u Ciebie. Sonda zaczyna pracować w temperaturze mniej więcej 300 stopni, a na wolnych obrotach nie osiągnie takiej temperatury, jeśli nie będzie podgrzewana. Co prawda w takiej sytuacji (nieprawidłowy sygnał z sondy po 3 minutach od osiągnięcia przez silnik temperatury 80 st.) pojawia się błąd 2-1-2, ale niezbadane są wyroki Jetronika:) Podczas jazdy będzie ok., bo nagrzeje się od spalin. Grzałka sondy ma rezystancję 5-6 omów (przynajmniej Bosch), mierzy się między białymi kablami. Poza tym sonda musi mieć dobrą masę na obudowie, jako że jest trzyprzewodowa. Masę sprawdzisz mierząc rezystancję między obudową sondy a silnikiem czy nadwoziem.

Spalanie rzędu 15 to niemało, ale też sporo zależy od stylu jazdy. Przy normalnej jeździe mz. powinno być mniej. No ale podwyższone spalanie może być związane z sondą, to dość prawdopodobne.

Się rozpisałem, ale jednak sonda rzadko kiedy ma wpływ na obroty. Tutaj zainteresowałbym się szczelnością dolotu i TPSem, ale teraz nie pociągnę tematu tego ostatniego, bo padam z niewyspania...
0 x
re5pect
Posty: 666
Rejestracja: 20 listopada 2014, 21:39

Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: re5pect »

Któryś z wtrysków może umierać. Jakbyś szukał to mam komplet oryginałów na zbyciu.
0 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: RE: Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

fonderal pisze:Jak ktoś wie jak się zabrać za spawanie na samochodzie, to nic się nie stanie. Przypadkowy Heniek nie musi, ale może uwalić to i owo.
Pokasowałeś błędy, teraz pojeździj dzień czy dwa i odczytaj jeszcze raz, będą tylko aktualne.

Generalnie na początku skupiłbym się na wyeliminowaniu błędów, a co za tym idzie przede wszystkim na sondzie. Na wymianie, na sprawdzeniu instalacji. Mz. cewka nie daje takich objawów, z przepływomierzem byłbym ostrożniejszy, bo draństwo potrafi się maskować:), czyli dawać objawy pozornie niezwiązane z przepływomierzem i przy tym nie generować błędów.
Działanie samej sondy dość łatwo sprawdzić miernikiem, najwygodniej jakimś starszym, wskazówkowym. Jeśli nie masz informacji kiedy sonda była wymieniana, to założenie nowej na pewno nie zaszkodzi, one i tak żyją 100-150 tysięcy, rzadko kiedy dłuzej. Można jeszcze zajrzeć do wtyczki sondy czy tam wszystko jest jak być powinno i ewentualnie przelutować przekaźnik wtrysków (pierwszy z lewej w drugim rzędzie, duży i biały), on odpowiada za podanie napięcia na grzałkę sondy.
Brak podgrzewania sondy jak najbardziej może być przyczyną wywalenia błędu 1-1-3 w okolicznościach, w jakich pojawił się u Ciebie. Sonda zaczyna pracować w temperaturze mniej więcej 300 stopni, a na wolnych obrotach nie osiągnie takiej temperatury, jeśli nie będzie podgrzewana. Co prawda w takiej sytuacji (nieprawidłowy sygnał z sondy po 3 minutach od osiągnięcia przez silnik temperatury 80 st.) pojawia się błąd 2-1-2, ale niezbadane są wyroki Jetronika:) Podczas jazdy będzie ok., bo nagrzeje się od spalin. Grzałka sondy ma rezystancję 5-6 omów (przynajmniej Bosch), mierzy się między białymi kablami. Poza tym sonda musi mieć dobrą masę na obudowie, jako że jest trzyprzewodowa. Masę sprawdzisz mierząc rezystancję między obudową sondy a silnikiem czy nadwoziem.

Spalanie rzędu 15 to niemało, ale też sporo zależy od stylu jazdy. Przy normalnej jeździe mz. powinno być mniej. No ale podwyższone spalanie może być związane z sondą, to dość prawdopodobne.

Się rozpisałem, ale jednak sonda rzadko kiedy ma wpływ na obroty. Tutaj zainteresowałbym się szczelnością dolotu i TPSem, ale teraz nie pociągnę tematu tego ostatniego, bo padam z niewyspania...
Na początek wymienię sondę bo ma dziwny numer 258 003 090 (a była wkręcona w serwisie Boscha) i sprawdzę szczelność dolotu.

Spalanie podałem średnie czyli w cyklu mieszanym. Tyle mi wyszło przy jeździe w koło komina (po piwo do sklepu) i na dłuższych odcinkach (nie jechałem ekonomicznie). Jeszcze nie testowałem minimalnego spalania bo w przypadku tego auta nie umiem się opanować :)

Na pewno szwankuje coś przy wyższych temperaturach. Jak jest nagły wzrost temperatury otoczenia albo po 100 km jazdy. Tylko dwa razy wczesnej miałem spadek obrotów i zadławienie. Obydwa przypadki w takich okolicznościach. Dzisiaj wszystko ok. Na codzień zimny pali na dotyk. Jak zgasze rozgrzany i odpalam od razu, pali na dotyk. Rozgrzany tak po 5-10 minutach to pali po max 3 sekundach.
0 x
ODPOWIEDZ