Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1034
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

a nie sprawdziłbyś luzów zaworowych w wolnej chwili? Trudności z odpalaniem na ciepło, nierówny bieg jałowy oraz wysokie spalanie to książkowe objawy ciasnych zaworów. Kosztuje to 15 min roboty i uszczelkę pod klawiaturę.
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

To mogą być zawory ale i uwalona cewka zapłonowa (nawet gdy po zbadaniu 1-15 główny daje umiarkowane wyniki) bądź halotron tudzież świece/przewody.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fonderal »

Regulacja zaworów to po mojemu obowiązkowa pozycja zestawu startowego, cholera wie kto i kiedy wcześniej tam zaglądał i co zrobił.
Np. w moim nasi byli, jakiś miszczu powkładał wszędzie płytki 4mm i w efekcie jedne zawory były podparte, a inne się ledwo uchylały. Jeździć jeździł, ale mocy to tam nie było za wiele...
0 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Dzięki Panowie.

Obadam te zawory, cewkę i szczelność dolotu. Musze znaleźć rachunek bo wydaje mi się że zawory miałem ustawiane przy wymianie wszystkich płynów, a bynajmniej miały być ustawiane.
0 x
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 655
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

sambo pisze:a nie sprawdziłbyś luzów zaworowych w wolnej chwili? Trudności z odpalaniem na ciepło, nierówny bieg jałowy oraz wysokie spalanie to książkowe objawy ciasnych zaworów. Kosztuje to 15 min roboty i uszczelkę pod klawiaturę.
Ołnołnoł. Odpalac będzie słabo, ale na zimno. Na ciepło puchnie i jest łatwie odpalić, bo luzy zwiększaja się o około 10 - 12 setek.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
Awatar użytkownika
sambo
Posty: 1034
Rejestracja: 06 października 2014, 10:49

Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: sambo »

Ołjesołjes. Tak jest, że na ciepłym silniku luzy zaworowe są większe o 5 do 8 setek.
Mea culpa. Stary już jestem;)
0 x
Obrazek
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 655
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

sambo pisze:Ołjesołjes. Tak jest, że na ciepłym silniku luzy zaworowe są większe o 5 do 8 setek.
Mea culpa. Stary już jestem;)
Podparty zawór wydechowy (na zimno) na gorącym silniku miał luz 0,15mm, puchną i to więcej niż 10 setek. To, że gówniano odpala na 10 setkach to zupełnie inna sprawa.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

saabauto pisze:To, że gówniano odpala na 10 setkach to zupełnie inna sprawa.
Nie nazwałbym tego trudnością z odpalaniem. Łoś pali zimny na pół obrotu, na ciepło chwile po zgaszeniu potrzebuje półobrotu, gdy zgaszę ciepły i postoi kilkanaście minut to potrzebuje 2-3 obrotu. Nie odpala kiepsko tylko gorzej i tylko gdy silnik jest "letni". Tak jakby przy ostudzonym silniku dostawał za małą dawkę paliwa. Dlatego obstawiałbym że to będzie czujnik temperatury płynu chłodzącego bo to on jest chyba odpowiedzialny za dawkę rozruchową? Na mój chłopski rozum wykluczam wtryski i ewentualne zalanie bo wtedy miałbym trudności z odpalaniem i chyba trwałoby by to dłużej. Tak miałem kiedyś z innym autem i wtedy musiałem długo targać rozrusznikiem.

Saabauto, jaką ty masz teorie?
0 x
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 655
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

JoeM pisze:
saabauto pisze:To, że gówniano odpala na 10 setkach to zupełnie inna sprawa.
Nie nazwałbym tego trudnością z odpalaniem. Łoś pali zimny na pół obrotu, na ciepło chwile po zgaszeniu potrzebuje półobrotu, gdy zgaszę ciepły i postoi kilkanaście minut to potrzebuje 2-3 obrotu. Nie odpala kiepsko tylko gorzej i tylko gdy silnik jest "letni". Tak jakby przy ostudzonym silniku dostawał za małą dawkę paliwa. Dlatego obstawiałbym że to będzie czujnik temperatury płynu chłodzącego bo to on jest chyba odpowiedzialny za dawkę rozruchową? Na mój chłopski rozum wykluczam wtryski i ewentualne zalanie bo wtedy miałbym trudności z odpalaniem i chyba trwałoby by to dłużej. Tak miałem kiedyś z innym autem i wtedy musiałem długo targać rozrusznikiem.

Saabauto, jaką ty masz teorie?
Czujnik to jedno, a czy wóz ma lpg? Może go gazem podlewa? Jak w średnich temperaturach to może się paliwo cofać, może reg ciśnienia paliwa wariować... a może puszcza się regulator ciśnienia paliwa? Miałem takiego gada, który tylko na letnim silniku podlewał, na zimno i ciepło trzymał. Zaś co do odpalania redblocka - nigdy nie powinien palić z półobrotu, tylko po 3 obrotach wału.
Ostatnio zmieniony 26 stycznia 2017, 07:40 przez saabauto, łącznie zmieniany 1 raz.
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
Awatar użytkownika
saabauto
Posty: 655
Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
Kontakt:

Re: Świeci się Lambda, spadają obroty, 230FT

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: saabauto »

re5pect pisze:Któryś z wtrysków może umierać. Jakbyś szukał to mam komplet oryginałów na zbyciu.
Wtryskiwacze baaardzo rzadko umierają, zabija je zła jakość nieprzefiltrowanego paliwa i w sumie niewiele więcej. Nie tu raczej przyczyna...
0 x
--
pzdr. Mateusz Nowakowski vel George
http://www.naprawavolvo.pl
tel: 500 740 940
ODPOWIEDZ