Dobra, na razie zamówiłem czujnik temperatury płynu i będę próbował go zmienić od dołu, bez zdejmowania kolektora. Swoją drogą znalazłem fajny tutorialik i miałem mnóstwo frajdy ze słuchania o naprawianiu Volvo w slangu raperskim
Gość opisuje też na początku bardzo podobne objawy, które są u mnie, więc jest nadzieja. Sinuspi mówi że to nie czujnik, więc już się nawet zalożyliśmy
[B200F] Problem z odpalaniem na ciepło
Re: [B200F] Problem z odpalaniem na ciepło
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
Re: [B200F] Problem z odpalaniem na ciepło
Volvo 940 (LH2.4, B230F)
Dates: 06/1991 to 08/1995
Name Bosch P/N Notes
Oxygen Sensor 0 258 003 034 Before 08/1993
Oxygen Sensor 0 258 003 380 After 09/1993
Injector Valve 0 280 150 762
Fuel Pump 0 580 464 068 After 08/1994
Air Flow/Mass Sensor 0 280 212 016
Pressure Regulator 0 280 160 294
Control Unit 0 280 000 935
Fuel Filter F5601
Coolant Temp. Sensor 0 280 130 032
Cold Start Valve 0 280 170 446 After 08/1992
Throttle Valve Sensor 0 280 120 325
Idle Speed Actuator 0 280 140 516
Knock Sensor 0 261 231 046
No jasne.
To nie ten trop
1. Luz zaworowy
2. spr ciśnienia paliwa
3. Hallotron i od niego bym zaczął
4. MAF [oporność na 2,5 - 4 Ohm]
5. kopułka i finger
6. no może i biały przekaźnik
Dates: 06/1991 to 08/1995
Name Bosch P/N Notes
Oxygen Sensor 0 258 003 034 Before 08/1993
Oxygen Sensor 0 258 003 380 After 09/1993
Injector Valve 0 280 150 762
Fuel Pump 0 580 464 068 After 08/1994
Air Flow/Mass Sensor 0 280 212 016
Pressure Regulator 0 280 160 294
Control Unit 0 280 000 935
Fuel Filter F5601
Coolant Temp. Sensor 0 280 130 032
Cold Start Valve 0 280 170 446 After 08/1992
Throttle Valve Sensor 0 280 120 325
Idle Speed Actuator 0 280 140 516
Knock Sensor 0 261 231 046
No jasne.
To nie ten trop
1. Luz zaworowy
2. spr ciśnienia paliwa
3. Hallotron i od niego bym zaczął
4. MAF [oporność na 2,5 - 4 Ohm]
5. kopułka i finger
6. no może i biały przekaźnik
Ostatnio zmieniony 06 stycznia 2017, 02:09 przez Sinuspi, łącznie zmieniany 2 razy.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: [B200F] Problem z odpalaniem na ciepło
No dobra, czas na następny odcinek, w którym nastąpił nagły zwrot akcji.
Wczoraj wymieniłem kopułkę (Facet) i palec (Bosch). Styki w kopułce były już nieco przypalone, więc myślę, że to nie zaszkodziło. Dzisiaj natomiast udało mi się wymienić czujnik temperatury (miał być Facet, dostał mi się EPS). W trakcie wymiany odłączony był aku, więc po odpaleniu na zimno, zanim wczytały się mapy miotał się jak dziwka w kościele, ale po minucie się uspokoiło, a mrygadełko pokazało 1-1-1. Przejechałem się kawałek,silnik złapał temperaturę, pracował już ładnie, alei zaświecił się check. Obroty były cały czas w normie, ale ku mojemu wielkiemu zdziwieniu, wymrugało mi kod 1-2-3, czyli...błąd czujnika temperatury płynu. Wróciłem do garażu, wyłączyłem silnik, odpaliłem znowu (już ciepły) i przygasania ani śladu. Powtórzyłem jeszcze dwa razy, odpala teraz normalnie, ale świeci się check i wywala błąd 1-2-3... Ki czort? Gówniany nowy czujnik, czy jak?
Wczoraj wymieniłem kopułkę (Facet) i palec (Bosch). Styki w kopułce były już nieco przypalone, więc myślę, że to nie zaszkodziło. Dzisiaj natomiast udało mi się wymienić czujnik temperatury (miał być Facet, dostał mi się EPS). W trakcie wymiany odłączony był aku, więc po odpaleniu na zimno, zanim wczytały się mapy miotał się jak dziwka w kościele, ale po minucie się uspokoiło, a mrygadełko pokazało 1-1-1. Przejechałem się kawałek,silnik złapał temperaturę, pracował już ładnie, alei zaświecił się check. Obroty były cały czas w normie, ale ku mojemu wielkiemu zdziwieniu, wymrugało mi kod 1-2-3, czyli...błąd czujnika temperatury płynu. Wróciłem do garażu, wyłączyłem silnik, odpaliłem znowu (już ciepły) i przygasania ani śladu. Powtórzyłem jeszcze dwa razy, odpala teraz normalnie, ale świeci się check i wywala błąd 1-2-3... Ki czort? Gówniany nowy czujnik, czy jak?
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
Re: [B200F] Problem z odpalaniem na ciepło
sterownik, połączenia i on sam
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: [B200F] Problem z odpalaniem na ciepło
Numer czujnika oryginalnego i numer czujnika EPS poproszę. Nie wykluczam też, że nowy czujnik może (nie musi) byc uszkodzony.fullsize pisze:No dobra, czas na następny odcinek, w którym nastąpił nagły zwrot akcji.
Wczoraj wymieniłem kopułkę (Facet) i palec (Bosch). Styki w kopułce były już nieco przypalone, więc myślę, że to nie zaszkodziło. Dzisiaj natomiast udało mi się wymienić czujnik temperatury (miał być Facet, dostał mi się EPS). W trakcie wymiany odłączony był aku, więc po odpaleniu na zimno, zanim wczytały się mapy miotał się jak dziwka w kościele, ale po minucie się uspokoiło, a mrygadełko pokazało 1-1-1. Przejechałem się kawałek,silnik złapał temperaturę, pracował już ładnie, alei zaświecił się check. Obroty były cały czas w normie, ale ku mojemu wielkiemu zdziwieniu, wymrugało mi kod 1-2-3, czyli...błąd czujnika temperatury płynu. Wróciłem do garażu, wyłączyłem silnik, odpaliłem znowu (już ciepły) i przygasania ani śladu. Powtórzyłem jeszcze dwa razy, odpala teraz normalnie, ale świeci się check i wywala błąd 1-2-3... Ki czort? Gówniany nowy czujnik, czy jak?
0 x
Re: [B200F] Problem z odpalaniem na ciepło
Będę w niedzielę, to sprawdzę czy na czujniku jest numer. Wg Skandixa to taki: http://www.skandix.de/a/1037368
Nr EPS: 1830192
Nr EPS: 1830192
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: [B200F] Problem z odpalaniem na ciepło
Cztery strony bicia pały o słabe odpalanie, czujniki i inne pierdoły. Filmiki, katalogi, szukanie nie tam, gdzie trzeba...fullsize pisze:Będę w niedzielę, to sprawdzę czy na czujniku jest numer. Wg Skandixa to taki: http://www.skandix.de/a/1037368
Nr EPS: 1830192
Jeśli masz włożonego EPSa o tym numerze, który podałeś, to nie jest właściwy do Twojego wozu.
Obstawiam, że z wozu wyjąłeś Boscha o takim numerze: 0280130026 co krosuje się na EPSa 1.830.128
Zaś przyczyną przygasania niekoniecznie był czujnik.
0 x
Re: [B200F] Problem z odpalaniem na ciepło
Czujnik dla B200F '94 to zdecydowanie 0 280 130 032, bo to LH2.4. Zatem ten EPS 1830192 jest ok.saabauto pisze: Cztery strony bicia pały o słabe odpalanie, czujniki i inne pierdoły. Filmiki, katalogi, szukanie nie tam, gdzie trzeba...
Jeśli masz włożonego EPSa o tym numerze, który podałeś, to nie jest właściwy do Twojego wozu.
Obstawiam, że z wozu wyjąłeś Boscha o takim numerze: 0280130026 co krosuje się na EPSa 1.830.128
Niebieski czujnik 026 jest przeznaczony do LH2.2.
Btw do LH2.2 można założyć czujnik od LH2.4 i wszystko będzie dobrze, ale odwrotnie to już nie zadziała.
fullsize, uwalony czujnik powoduje problemy z odpalaniem na zimno.
Błąd 1-2-3 pojawia się, jeżeli sterownik otrzyma sygnał o temperaturze poza zakresem -40 (np. przerwa) - 120 (np. zwarcie) stopni. Wtedy sterownik wywala błąd, zapala check i zakłada, że silnik ma temperaturę 90 stopni, żeby można było normalnie jechać. Czyli na ciepło silnik zapali normalnie, z zimnym będa problemy.
Przy sprawnym czujniku i błędzie 1-2-3 usterki szukałbym w kablach (szczególnie przy samej kostce czujnika), masach (głowica musi mieć dobrą masę) albo w samym sterowniku.
0 x
- saabauto
- Posty: 655
- Rejestracja: 02 listopada 2014, 12:16
- Lokalizacja: www.naprawavolvo.pl
- Kontakt:
Re: [B200F] Problem z odpalaniem na ciepło
Otóż nie masz racji z poprawnym działaniem starszego sterownika na nowszym czujniku, chociażby ze względu na budowę czujnika i rezystorów weń wpakowanych, to primo, secundo - 94r. był złośliwy i przełomowy, ponieważ występowały dwa rodzaje komputerów sterujących, na krótką i długą wtyczkę co je różniło - ano sposób chłodzenia silnika. Krótka wtyczka - wiskoza, długa wtyczka - wiatrak elektryczny. Odpowiednio do wtyczek i wiatraków - czujniki choć bywał też (i to nie do reginy) trzeci rodzaj czujnika - do silnika z wiskozą ale dwurezystorowy, tak więc nie byłbym taki pewien, pisząc o B200F te słowa poza tym z czujnikami EPS sporadycznie miałem problemy, stąd zakładam FAE lub Boscha.fonderal pisze:Czujnik dla B200F '94 to zdecydowanie 0 280 130 032, bo to LH2.4. Zatem ten EPS 1830192 jest ok.saabauto pisze: Cztery strony bicia pały o słabe odpalanie, czujniki i inne pierdoły. Filmiki, katalogi, szukanie nie tam, gdzie trzeba...
Jeśli masz włożonego EPSa o tym numerze, który podałeś, to nie jest właściwy do Twojego wozu.
Obstawiam, że z wozu wyjąłeś Boscha o takim numerze: 0280130026 co krosuje się na EPSa 1.830.128
Niebieski czujnik 026 jest przeznaczony do LH2.2.
Btw do LH2.2 można założyć czujnik od LH2.4 i wszystko będzie dobrze, ale odwrotnie to już nie zadziała.
Przy sprawnym czujniku i błędzie 1-2-3 usterki szukałbym w kablach (szczególnie przy samej kostce czujnika), masach (głowica musi mieć dobrą masę) albo w samym sterowniku.
0 x
Re: [B200F] Problem z odpalaniem na ciepło
A zakład?saabauto pisze:Otóż nie masz racji z poprawnym działaniem starszego sterownika na nowszym czujniku, chociażby ze względu na budowę czujnika i rezystorów weń wpakowanych, to primo,
Sterowniki mogły być różne, bo to sterownik uruchamia przekaźnik wentylatora a nie sam czujnik. Pomijam klimę, bo to jeszcze inny temat i tutaj nieistotny.saabauto pisze:secundo - 94r. był złośliwy i przełomowy, ponieważ występowały dwa rodzaje komputerów sterujących, na krótką i długą wtyczkę co je różniło - ano sposób chłodzenia silnika. Krótka wtyczka - wiskoza, długa wtyczka - wiatrak elektryczny. Odpowiednio do wtyczek i wiatraków - czujniki choć bywał też (i to nie do reginy) trzeci rodzaj czujnika - do silnika z wiskozą ale dwurezystorowy, tak więc nie byłbym taki pewien, pisząc o B200F te słowa poza tym z czujnikami EPS sporadycznie miałem problemy, stąd zakładam FAE lub Boscha.
Dla LH2.4 czujnik temperatury jest ten sam w każdym przypadku, czy to wiatrak z wiskozą czy silnikiem elektrycznym. OE 1346030, BOSCH 0 280 130 032, FAE 33090 itd. To jest czujnik z dwoma takimi samymi termistorami NTC w jednej obudowie. Jeden obsługuje sterownik silnika, drugi ezk, bez względu na rodzaj napędu wentylatora. Czujnik potrzebuje zewnętrznej masy, bo termistory są włączone między obudowę i piny, każdy ze swoim. Właśnie dlatego dobra masa na głowicy ma tu znaczenie. Od jednego pinu kabel prowadzi do ecu, od drugiego do ezk.
Zaś czujnik 026 to tylko jeden termistor. Wystarcza, bo przy LH2.2 ezk nie uwzględnia temperatury silnika. Nie potrzebuje masy na obudowie, bo termistor jest podłączony tylko między piny. Do jednego pinu doprowadzona jest masa, drugi jest wyjściem do ecu.
W obydwu czujnikach siedzą identyczne termistory NTC, ale sprawdza się je inaczej. W 026 rezystancję mierzy się między pinami, w 032 osobno między każdym pinem a obudową.
Teraz o zakładzie
Montując czujnik 026 do LH2.4 łączysz ezk z ecu przez termistor i wszystko głupieje.
Natomiast założenie czujnika 032 do LH2.2 nie spowoduje żadnych kłopotów, bo jeden termistor będzie podłączony między masę obudowy a pin z kablem masowym i siłą rzeczy nie będzie wykorzystywany. Drugi termistor będzie podłączony między masę obudowy a pin z przewodem prowadzącym do ecu. Tym samym ecu LH2.2 otrzyma identyczny sygnał, jak z czujnika 026.
CBDU.
0 x