[B200F] Problem z odpalaniem na ciepło

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: [B200F] Problem z odpalaniem na ciepło

Postautor: fonderal » 16 stycznia 2017, 17:21

Sinuspi pisze:Kuba, jeżeli chcesz postawić na błąd rezystancji czujnika, to alternatywnie Hella jest dobrą alternatywą do zakupu i ten 069.
Spr po oporności i niuanse katalogowe producenta.

Nennspannung [V]: 12
Temperaturbereich [°C]: 25 Widerstand [Ohm]: 2080
Temperaturbereich [°C]: 80 Widerstand [Ohm]: 294


Dla 032 jest tak samo, zresztą musi być, skoro wg Boscha 069 jest zamiennikiem 032

Obrazek

Rozrzut wartości jest dla ecu i ezk bez znaczenia, tam bardziej chodzi o rząd wielkości niż laboratoryjną precyzję :)
0 x

Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 564
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: [B200F] Problem z odpalaniem na ciepło

Postautor: fullsize » 16 stycznia 2017, 19:39

A, to nie znalazłem nigdzie tej informacji, że 069 zastępuje 032 i do parametrów tego 069 też się nigdzie nie dokopałem, ale skoro tak piszecie, to Wam akurat wierzę ;)
Oddam, wymienię, założę, napiszę i mam nadzieję, ze będzie to mój ostatni mój post w tym wątku ;)

Edit
Znalazłem: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=288842
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: [B200F] Problem z odpalaniem na ciepło

Postautor: fonderal » 16 stycznia 2017, 22:56

0 x

Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontaktowanie:

Re: [B200F] Problem z odpalaniem na ciepło

Postautor: JoeM » 17 stycznia 2017, 15:02

Czy te czujniki 032 i 069 też są dedykowane do 230FT?
0 x

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: [B200F] Problem z odpalaniem na ciepło

Postautor: fonderal » 17 stycznia 2017, 15:24

Generalnie do każdego redblocka z LH2.4 + EZ116K.
0 x

Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontaktowanie:

Re: [B200F] Problem z odpalaniem na ciepło

Postautor: JoeM » 17 stycznia 2017, 15:27

Fajnie. Dzięki
0 x

Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 564
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: [B200F] Problem z odpalaniem na ciepło

Postautor: fullsize » 05 lutego 2017, 18:04

No dobra, czas na ostatni odcinek tego przydługiego serialu.
Czujnik przyszedł, założyłem, dzisiaj potestowałem i auto odpala ładnie przy każdej temperaturze silnika. Problem Rozwiązany :)
Mała ciekawostka: na obudowie nowego czujnika jest wybity podwójny numer części, żeby nie było wątpliwości, że to to samo.
20170131_181303.jpg
20170131_181303.jpg (107.38 KiB) Przejrzano 6462 razy

Reasumując:
1. Zamiast zakładać zamienniki wątpliwej jakości, można bez obaw kupować czujnik Boscha o numerze 0 280 130 069 i mieć święty spokój. Koszt w iparts: 78 zł.
2. Oficjalnie dementuję teorię, że do wymiany czujnika trzeba odkręcać kolektor dolotowy. Wystarczy wyjąć silnik krokowy i podłączone do niego gumowe węże. Do odkręcenia wystarczy łamany klucz 19. Czas wymiany: 15-20 minut.
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3060
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: [B200F] Problem z odpalaniem na ciepło

Postautor: Sinuspi » 05 lutego 2017, 21:26

..... i jeździli długo i szczęśliwie
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego

Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 564
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: [B200F] Problem z odpalaniem na ciepło

Postautor: fullsize » 27 lipca 2017, 09:16

Także tego...
Jak się okazało, czujnik temperatury nie był ostatnim odcinkiem serialu i trzeba było zrobić dogrywkę.
Metodą prób i błędów, z nieocenioną pomocą Mateusza (saabauto), udało się ostatecznie wyeliminować problem, a okazał się nim być zawór biegu jałowego, popularnie zwany krokowcem. Wcześniej nie przyszło mi do głowy podejrzewanie tego elementu, bo nie sądziłem, że temperatura silnika może mieć jakikolwiek wpływ na jego pracę i do tej pory nie bardzo kumam jaki jedno z drugim ma związek. Fakt jest jednak taki, że po wymianie krokowca problem zniknął i się już nie pojawia.
Mateusz, jeszcze raz bardzo dziękuję! :)
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86

Awatar użytkownika
zzjacek
Posty: 45
Rejestracja: 13 czerwca 2017, 23:10
Lokalizacja: Szczecin

Re: [B200F] Problem z odpalaniem na ciepło

Postautor: zzjacek » 27 lipca 2017, 10:44

Jakiej firmy krokowca założyłeś?
0 x
Obrazek S80 Executive 2004 D5244T
ex V40 2.0LPT / 945 2.4TD / V70 I 2.5TDI / 764 2.4TD / V70 III 2.0D / 945 2.3Ti


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości