Dzięki.
Taki przekaźnik się nada?
http://allegro.pl/zestaw-przekaznik-bez ... 25374.html
Podłączenie dodatkowych reflektorów drogowych
Re: Podłączenie dodatkowych reflektorów drogowych
Co do zasady tak, chociaż ja bym celował w coś markowego. Kilka razy przejechałem się na nowych ale tanich przekaźnikach, jedne się paliły, w innych sklejały się styki albo w ogóle się rozsypywały. Teraz kupuję porządne, np. używane z jakiegoś volvo:)
https://allegro.pl/uklad-elektryczny-za ... t-1-1-0222
85 to masa a 86 zasilanie cewki przekaźnika z bezpiecznika pozycyjnych via jakiś wyłącznik, do 30 podłączasz kabel z plusa akumulatora przez bezpiecznik 15A, 87 jest wyjściem do halogenów. 87a jest niepotrzebne.
Tak jest elegancko i zgodnie z zasadami, ale w razie czego 30 można zamienić z 87, podobnie 85 z 86 (przy zwykłym przekaźniku, bez diody rozładowującej).
Przewody do 85 i 86 wystarczy jak będą miały przekrój 0,75mm2, cewka przekaźnika pobiera bardzo mały prąd. Do 30 i 87 ja w przypadku halogenów używam może trochę na wyrost 4m2, chociaż 2,5mm2 też wystarcza. Przekaźnik korzystnie jest ulokować możliwie najbliżej akumulatora i przodu auta, żeby przewody zasilające halogeny były jak najkrótsze, wtedy będą najmniejsze spadki napięć. Długość cienkiego przewodu do sterowania przekaźnikiem nie ma znaczenia.
Masę do 85 przekaźnika bierzesz skądkolwiek, natomiast masę do reflektora najlepiej z klemy akumulatora. Przekroje przewodów masowych takie jak zasilających, cieńszy do 85 przekaźnika, 2,5 albo 4mm2 do żarówki halogenu.
https://allegro.pl/uklad-elektryczny-za ... t-1-1-0222
85 to masa a 86 zasilanie cewki przekaźnika z bezpiecznika pozycyjnych via jakiś wyłącznik, do 30 podłączasz kabel z plusa akumulatora przez bezpiecznik 15A, 87 jest wyjściem do halogenów. 87a jest niepotrzebne.
Tak jest elegancko i zgodnie z zasadami, ale w razie czego 30 można zamienić z 87, podobnie 85 z 86 (przy zwykłym przekaźniku, bez diody rozładowującej).
Przewody do 85 i 86 wystarczy jak będą miały przekrój 0,75mm2, cewka przekaźnika pobiera bardzo mały prąd. Do 30 i 87 ja w przypadku halogenów używam może trochę na wyrost 4m2, chociaż 2,5mm2 też wystarcza. Przekaźnik korzystnie jest ulokować możliwie najbliżej akumulatora i przodu auta, żeby przewody zasilające halogeny były jak najkrótsze, wtedy będą najmniejsze spadki napięć. Długość cienkiego przewodu do sterowania przekaźnikiem nie ma znaczenia.
Masę do 85 przekaźnika bierzesz skądkolwiek, natomiast masę do reflektora najlepiej z klemy akumulatora. Przekroje przewodów masowych takie jak zasilających, cieńszy do 85 przekaźnika, 2,5 albo 4mm2 do żarówki halogenu.
2 x