Szyberdach - konserwacja, regulacja itp.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Miś
Posty: 758
Rejestracja: 11 lipca 2016, 20:40
Lokalizacja: Kalisz, UK

Re: Szyberdach - konserwacja, regulacja itp.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Miś »

Dzięki Panowie za namiary na faceta.

Napisze ktoś jak się te kanaliki odpływowe czyści?
Jakieś sprężone powietrze czy trzeba jakoś inaczej do tego podejść? Mam sedana bo to może być różnica.
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Szyberdach - konserwacja, regulacja itp.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Też mam sedana. W bagażniku masz odpływy w które ładujesz sprężone powietrze w gorę i w dół. Zaklej dziurę w dachu jakimś papierem czy folią i porządnie przyklej taśmą żeby syf do środka nie poleciał. Z przodem tak samo. Zlokalizuj odpływ i atakuj sprężonym powietrzem od dołu.
0 x
Awatar użytkownika
Miś
Posty: 758
Rejestracja: 11 lipca 2016, 20:40
Lokalizacja: Kalisz, UK

Re: Szyberdach - konserwacja, regulacja itp.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Miś »

Tak chciałem zrobić ale pewnie bym nie pomyślał o zaklejaniu dziury. Dzięki
0 x
Awatar użytkownika
fullsize
Posty: 564
Rejestracja: 08 października 2014, 20:21
Lokalizacja: Warszawa (WK)

Re: Szyberdach - konserwacja, regulacja itp.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: fullsize »

To ja może coś od siebie: rozebrałem, nasmarowałem punkty obrotu mechanizmu uchylającego (ale też nie przesadzałem ze smarem) i próbowałem przetkać odpływy. Jako że nie mam ani warunków, ani dostępu do kompresora, użyłem linki od przerzutki rowerowej. Niestety linka tylko częściowo spełnia zadanie, bo w zasadzie pozwala tylko zdiagnozować czy odpływ jest drożny, czy nie i też tylko z przodu, bo na tylne jest za krótka, a ogólnie jak napotka jakiś opór, to jest po prostu za mało sztywna, żeby cokolwiek przepchnąć. I tutaj pytanie: macie jakiś pomysł, czym mechanicznie można byłoby spróbować przetkać odpływy, żeby nic przy okazji nie uszkodzić?
Drugie pytanie: gdzie na dole są ujścia odpływów w 940 kombi? Coś nie mogłem ich zlokalizować.
No i tak na marginesie: nie byłbym sobą, jakbym przy okazji czegoś nie popieprzył tak więc przy składaniu zgubiłem jakimś cudem prawy ślizg tego mechanizmu unoszenia szybra (o TO). Miałby ktoś moze na zbyciu?

P.S.
Jak przy zamykaniu szybra (z pozycji odsuwanej szyber idzie do przodu) zaczepia Wam on dołem o owiewkę, tomożna to skorygować przednimi śrubami trzymającymi płytę szybra.
0 x
Chevy Caprice Wagon '88
_______________________
Ex: Volvo 945 B230FK '98
Ex: Volvo 945 B200F '94
Ex: Volvo 945 B230FK '97
Ex: Volvo 945 B200F '93
Ex: MB W123 240D '78
Ex: Oldsmobile Delta 88 Royale '84
Ex: MB W123 240D '84
Ex: Chevy Caprice Wagon '86
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3080
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Szyberdach - konserwacja, regulacja itp.

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

fullsize

Jak kiedyś pisałem może to być sztywniejszy sznurek albo insza dłuższa linka + wiertarka z reg. prędkości. Sprężarka to już chyba tylko dla placebo.
Linka o średnicy połowy otworu. Kręcona spełnia swoje zadanie niczym spirala do ruł
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
ODPOWIEDZ