Problemy z licznikiem - prędkościomierz i wskaźnik paliwa

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontaktowanie:

Re: Problemy z licznikiem - prędkościomierz i wskaźnik paliwa

Postautor: JoeM » 02 stycznia 2017, 12:48

Czy lutownica kolbowa o minimalnej mocy 100W nada się do tego przelutowania?
0 x

Plati
Posty: 237
Rejestracja: 12 kwietnia 2016, 20:07
Lokalizacja: Gliwice

Re: Problemy z licznikiem - prędkościomierz i wskaźnik paliwa

Postautor: Plati » 02 stycznia 2017, 21:53

JoeM pisze:Czy lutownica kolbowa o minimalnej mocy 100W nada się do tego przelutowania?


To jakaś do rynien? :D

fonderal pisze:Może być, że nawala ściemniacz.


Całkiem możliwe, ale już prawdopodobnie naprawiłem :)

fonderal pisze:A tutaj przyczyna może leżeć na drugim końcu samochodu.
https://www.volvoclub.org.uk/faq/FuelSy ... nderRepair

Też biorę to pod uwagę, na razie sprawdziłem licznik bo i tak miałem wyciągnięty
0 x

Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontaktowanie:

Re: Problemy z licznikiem - prędkościomierz i wskaźnik paliwa

Postautor: JoeM » 02 stycznia 2017, 22:54

Plati pisze:
JoeM pisze:Czy lutownica kolbowa o minimalnej mocy 100W nada się do tego przelutowania?


To jakaś do rynien? :D

nie, do kukurydzy ;)
1 x

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1280
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Problemy z licznikiem - prędkościomierz i wskaźnik paliwa

Postautor: fonderal » 02 stycznia 2017, 23:10

Do rynien to ja gdzieś mam 400W, można nią pokój ogrzewać :)
100W to trochę sporo do elektroniki i folii, ja do takich rzeczy używam 25W.
Nie żeby się stuwatową nie dało, ale trzeba mocno uważać. Od biedy można na grot nawinąć miedziany drut, końcówkę wyprowadzić poza grot i tym lutować. Temperaturę reguluje się przycinaniem tego wystającego końca drutu.
0 x

Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontaktowanie:

Re: Problemy z licznikiem - prędkościomierz i wskaźnik paliwa

Postautor: JoeM » 02 stycznia 2017, 23:40

Spoko. Dzięki. Nigdy nie miałem okazji do elektroniki usiąść ale kiedyś w końcu trzeba. Nie działa mi tylko wskaźnik paliwa i mam nadzieję że dodatkowo czegoś nie spierdziele.
0 x

Plati
Posty: 237
Rejestracja: 12 kwietnia 2016, 20:07
Lokalizacja: Gliwice

Re: Problemy z licznikiem - prędkościomierz i wskaźnik paliwa

Postautor: Plati » 02 stycznia 2017, 23:43

JoeM pisze:
Plati pisze:
JoeM pisze:Czy lutownica kolbowa o minimalnej mocy 100W nada się do tego przelutowania?


To jakaś do rynien? :D

nie, do kukurydzy ;)


Generalnie tak jak fonderal napisał, da się ale trzeba uważać. Wydaje mi się że dla pewności mógł byś kupić jakaś lutownicę za kilkanaście zł nawet. Koszta niewielkie, a czasami warto mieć. Przynajmniej nie narobisz strat (tzn nie powinieneś).
0 x

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3653
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Problemy z licznikiem - prędkościomierz i wskaźnik paliwa

Postautor: endriugto » 18 stycznia 2017, 09:16

endriugto pisze:Nieśmiało podłączę się do tematu. Licznik yazaki 745 1992 w milach.
Wskazówka prędkościomierza tańczy i czasami opada do zera. Nie działa wskaźnik temperatury silnika...

Zapomniałem wcześniej dodać że nie liczy mil ani dziennych ani przebiegu.
Znalazłem instrukcję w necie co może być przyczyną i zamówiłem kondensatory.
https://www.volvoclub.org.uk/faq/Electr ... Repair.htm
Z rozbiórką nie było problemów bo już kiedyś wymieniałem zębatki i poszło sprawnie.
Kondensatory przelutowane licznik złożony i wsadzony do auta.
Wskazówka prędkościomierza się uspokoiła.
Licznik zliczył 2,3 mili i znów stanął...
Wskażnik temperatury zadziałał po wymianie czujników...
Chyba się poddaję i poszukam sprawnego licznika...
Nie wiem tylko czy przelutuję samą płytkę licznika czy wymienię cały licznik...
0 x

Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3035
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Problemy z licznikiem - prędkościomierz i wskaźnik paliwa

Postautor: dom?n » 18 stycznia 2017, 09:34

Nie zaglądałem do swojego, ale działa. Możemy podmienić nasze liczniki i sprawdzić czy to stąd biorą się babole.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą

re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3653
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Problemy z licznikiem - prędkościomierz i wskaźnik paliwa

Postautor: endriugto » 18 stycznia 2017, 12:41

dom?n pisze:Nie zaglądałem do swojego, ale działa. Możemy podmienić nasze liczniki i sprawdzić czy to stąd biorą się babole.

Chyba wolałbym tak nie ryzykować bo nie wiadomo co u mnie sieje żebym Tobie kondensatorów nie przepalił...
0 x

Plati
Posty: 237
Rejestracja: 12 kwietnia 2016, 20:07
Lokalizacja: Gliwice

Re: Problemy z licznikiem - prędkościomierz i wskaźnik paliwa

Postautor: Plati » 18 stycznia 2017, 21:51

Kondensatory siadają z powodu starości :) Po prostu elektrolit wysycha i traci właściwości, sporadycznie potrafią się wylać.
Też nie mogę sobie poradzić z licznikiem. Ciągle walczę z podświetleniem, do tego wskaźnik paliwa - ale to muszę jeszcze zweryfikować drugi koniec układu - sam pływak i przewody.
0 x


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości