Zabezpieczenie antykorozyjne tłumników
Zabezpieczenie antykorozyjne tłumników
Z racji krótkiej żywotności układu wydechowego i coraz mniejszego dostępu chciałbym zabezpieczyć nowe tłumiki antykorozyjnie. Wiadomo, że od środka też korodują ale szybciej na zewnątrz. Pomyślałem o podkładzie cynkowym i na to farbę żaroodporną. Możecie coś polecić?
0 x
- dom?n
- Administrator
- Posty: 3045
- Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zabezpieczenie antykorozyjne tłumników
Podjedź na Mokrą w Luboniu i pogadaj. Wszystkie wydechowe sprawy robię u nich od wielu lat i nie miałem nigdy wpadki.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW
Re: Zabezpieczenie antykorozyjne tłumników
Cynk w podkładzie szału nie zrobi, chciałem stosować przy robieniu swojego auta, ale nijak to się nie łączyło z blachą, zrezygnowałem.
Zrób z blachy nierdzewnej i przeżyje auto.
Środek jest bardziej narażony aniżeli wierzch, spaliny, woda tworzą nieprzychylną 'atmosferę' dla blachy, szczególnie na krótkich dystansach, kiedy nie ma możliwości wygrzania.
Zrób z blachy nierdzewnej i przeżyje auto.
Środek jest bardziej narażony aniżeli wierzch, spaliny, woda tworzą nieprzychylną 'atmosferę' dla blachy, szczególnie na krótkich dystansach, kiedy nie ma możliwości wygrzania.
0 x
Re: Zabezpieczenie antykorozyjne tłumników
Goszcze tamdom?n pisze:Podjedź na Mokrą w Luboniu i pogadaj. Wszystkie wydechowe sprawy robię u nich od wielu lat i nie miałem nigdy wpadki.
Rozmawiałem z nimi już wcześniej. Nic mi nie polecili z wyjątkiem malowania proszkowego a ja nie wierze w to rozwiązanie. Lakier proszkowy wygrzewany jest w piecu ale w układzie wydechowym sa raczej wyższe temperatury.
0 x
Re: Zabezpieczenie antykorozyjne tłumników
Cynk jest rekomendowany do blach cynkowanych galwanicznie, a z takich jest większość wydechów. Może miałeś zły cynk.rootolf pisze:Cynk w podkładzie szału nie zrobi, chciałem stosować przy robieniu swojego auta, ale nijak to się nie łączyło z blachą, zrezygnowałem.
Zrób z blachy nierdzewnej i przeżyje auto.
Środek jest bardziej narażony aniżeli wierzch, spaliny, woda tworzą nieprzychylną 'atmosferę' dla blachy, szczególnie na krótkich dystansach, kiedy nie ma możliwości wygrzania.
Nierdzewka nie wchodzi w grę bo zestaw tłumików czeka w garażu.
Może to zabezpieczenie jest zbędne. Skoro środek szybciej rdzewiej to po co zabezpieczać z zewnątrz
0 x
Re: Zabezpieczenie antykorozyjne tłumników
Za siedmioma górami za siedmioma lasami kiedyś gdzieś w jakimś aucie pamiętam że przy wymianie tłumików pan posmarował/pomalował mi miejsca łączeń/zagniatania oraz spawów przy tłumikach i rurach wydechowych jakąś farbą z cynkiem. Po kilku latach było widać że powierzchnia rury czy tłumika zaczyna powierzchniowo korodować a te miejsca pomalowane są nadal zdrowe i błyszczące.
Na dzień dzisiejszy gdybym miał na to czas i ochotę chyba bym właśnie pędzlem taką gęstą farbą całość sobie pomalował.
Na dzień dzisiejszy gdybym miał na to czas i ochotę chyba bym właśnie pędzlem taką gęstą farbą całość sobie pomalował.
0 x
Re: Zabezpieczenie antykorozyjne tłumników
Być może. W każdym razie za mojej kadencji w wydechu już nic nie robiłem a to chyba 8 lat było. Średnio koło 50 zł za litr to nie drogo więc można wydech takim ustrojstwem machnąć jak zakładasz nowy bo wtedy nie będziesz musiał go z rdzy oczyszczać.
0 x
Re: Zabezpieczenie antykorozyjne tłumników
jak do kominków ogarniesz z zewnątrz ale wewnątrz nieco słabiej z dostępem...JoeM pisze:Pewnie gość pomalował to srebrzanką żaroodporną
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
K-Jetronic to mój konik tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy
Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Re: Zabezpieczenie antykorozyjne tłumników
Wewnątrz nie zabezpieczysz. Trzeba jeździć i przepalać wydech
0 x