Zabezpieczenie antykorozyjne tłumników

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Zabezpieczenie antykorozyjne tłumników

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Z racji krótkiej żywotności układu wydechowego i coraz mniejszego dostępu chciałbym zabezpieczyć nowe tłumiki antykorozyjnie. Wiadomo, że od środka też korodują ale szybciej na zewnątrz. Pomyślałem o podkładzie cynkowym i na to farbę żaroodporną. Możecie coś polecić?
0 x
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 3045
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie antykorozyjne tłumników

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: dom?n »

Podjedź na Mokrą w Luboniu i pogadaj. Wszystkie wydechowe sprawy robię u nich od wielu lat i nie miałem nigdy wpadki.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą
re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D
rootolf
Posty: 71
Rejestracja: 02 października 2014, 21:37
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Re: Zabezpieczenie antykorozyjne tłumników

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: rootolf »

Cynk w podkładzie szału nie zrobi, chciałem stosować przy robieniu swojego auta, ale nijak to się nie łączyło z blachą, zrezygnowałem.
Zrób z blachy nierdzewnej i przeżyje auto.
Środek jest bardziej narażony aniżeli wierzch, spaliny, woda tworzą nieprzychylną 'atmosferę' dla blachy, szczególnie na krótkich dystansach, kiedy nie ma możliwości wygrzania.
0 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie antykorozyjne tłumników

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

dom?n pisze:Podjedź na Mokrą w Luboniu i pogadaj. Wszystkie wydechowe sprawy robię u nich od wielu lat i nie miałem nigdy wpadki.
Goszcze tam :)

Obrazek

Rozmawiałem z nimi już wcześniej. Nic mi nie polecili z wyjątkiem malowania proszkowego a ja nie wierze w to rozwiązanie. Lakier proszkowy wygrzewany jest w piecu ale w układzie wydechowym sa raczej wyższe temperatury.
0 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie antykorozyjne tłumników

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

rootolf pisze:Cynk w podkładzie szału nie zrobi, chciałem stosować przy robieniu swojego auta, ale nijak to się nie łączyło z blachą, zrezygnowałem.
Zrób z blachy nierdzewnej i przeżyje auto.
Środek jest bardziej narażony aniżeli wierzch, spaliny, woda tworzą nieprzychylną 'atmosferę' dla blachy, szczególnie na krótkich dystansach, kiedy nie ma możliwości wygrzania.
Cynk jest rekomendowany do blach cynkowanych galwanicznie, a z takich jest większość wydechów. Może miałeś zły cynk.

Nierdzewka nie wchodzi w grę bo zestaw tłumików czeka w garażu.

Może to zabezpieczenie jest zbędne. Skoro środek szybciej rdzewiej to po co zabezpieczać z zewnątrz :idea:
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Zabezpieczenie antykorozyjne tłumników

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Za siedmioma górami za siedmioma lasami kiedyś gdzieś w jakimś aucie pamiętam że przy wymianie tłumików pan posmarował/pomalował mi miejsca łączeń/zagniatania oraz spawów przy tłumikach i rurach wydechowych jakąś farbą z cynkiem. Po kilku latach było widać że powierzchnia rury czy tłumika zaczyna powierzchniowo korodować a te miejsca pomalowane są nadal zdrowe i błyszczące.
Na dzień dzisiejszy gdybym miał na to czas i ochotę chyba bym właśnie pędzlem taką gęstą farbą całość sobie pomalował.
0 x
Awatar użytkownika
JoeM
Posty: 1839
Rejestracja: 23 listopada 2014, 15:49
Lokalizacja: Poznań / Wiry
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie antykorozyjne tłumników

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: JoeM »

Pewnie gość pomalował to srebrzanką żaroodporną
0 x
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Zabezpieczenie antykorozyjne tłumników

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Być może. W każdym razie za mojej kadencji w wydechu już nic nie robiłem a to chyba 8 lat było. Średnio koło 50 zł za litr to nie drogo więc można wydech takim ustrojstwem machnąć jak zakładasz nowy bo wtedy nie będziesz musiał go z rdzy oczyszczać.
0 x
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 3078
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Zabezpieczenie antykorozyjne tłumników

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: Sinuspi »

JoeM pisze:Pewnie gość pomalował to srebrzanką żaroodporną
jak do kominków ;) ogarniesz z zewnątrz ale wewnątrz nieco słabiej z dostępem...
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 i małe naprawy :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego
Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3655
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Zabezpieczenie antykorozyjne tłumników

  • Cytuj
  • zaloguj się, by polubić ten post

Post autor: endriugto »

Wewnątrz nie zabezpieczysz. Trzeba jeździć i przepalać wydech :)
0 x
ODPOWIEDZ