Resistance at Ohm:Maciek4530 pisze:Ale chodzi o czujnik temperatury na zegary. On za nic innego nie odpowiada, tylko pokazuje informację na desce. Wszystko może być w jak najlepszym porządku a ten dziad jedno pinowy może walić w wujka bo jest aftermarketem/wadliwy. Nie mówię tu o tym który jest związany z ECU, @jinx tak samo. Biorę pod uwagę opcję że wszystko teraz jest okej pod kątem temperatury, danych dla ecu i ogólnie samochodu ale czujnik - osobny na zegary świruje i daje złe - mylne informację co myli mnie w jakimkolwiek rozeznaniu tematu. Skoro na zamkniętej nagrzewnicy stał na 1/3, na poprawionej 3/4 to coś jednak może być na rzeczy. Numer czujnika o którym mowa to 460191 natomiast ten który dotyczy pracy silnika to 1346030. Samochód odpala od strzała, pracuje +/- jak trzeba - w skrócie ten drugi jak na moje oko bangla.Sinuspi pisze:Chętnie pomogę ale jak ma byc istota badania? Czujnika ?Maciek4530 pisze: Hm, tylko czujnik jest nowiuśki, jak każdy inny w tym bloku. Dodatkowo przed zmianą ułożenia zaworku od nagrzewnicy pokazywał 1/3 natomiast teraz 3/4 temperatury... Muszę sprawdzić jakie powinien mieć wartości i go zmierzyć. Może jest wadliwy i leci w wiadomo co
EDIT: Greenbook do LH2.4 w ogóle nie uwzględnia czujnika - co ma sens, nie bierze on udziału w czymkolwiek istotnym. Posiada ktoś może jakiś materiał który pozwolił by na diagnozę dziada?
Czujnik jak najbardziej ma sens w układzie, chociażby sterownik do dawki paliwa.
Najczęściej jego wykonanie inne niż przez Bonsza przysparza nieoczekiwany serwis
O°C (32°F) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. 7 300
+ 20°C (68°F) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2 800
+ 40°C (104°F) . . . .. . . .. . .. . .. . . . . . . . . . ..1 200
+ 80°C (176°F) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . 300
+100°C (212°F) ............... .. .. . .. ...... 150