Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 2273
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Sinuspi » 06 września 2021, 21:20

Iwan pisze:A moje obecne 940 ale kombi, tak jak poprzednie, kupiłem na nivomatach i z regulacją wysokości światła reflektorów.
Także dwa identyczne przypadki z mojego podwórka.

A wskazanie obrotomierza idzie z alternatora, więc wcale nie musi odzwierciedlać pracy silnika. Może być poślizg paska ewent jakiś problem natury elektrycznej. W moim zdarzyło mi się zaobserwować powiedzmy nieznaczne, chwilowe wahania wskazówki, ale wychylenie nieduże na pewno nie 500 obr na skali ale może góra 100.


"Wskazanie" i czy aby na pewno z alternatora ? Mam mega wątpliwości Iwan.....
Słyszałem o alternatorze, ale nigdy się nie spotkałem in live i na schemacie. Ale jak masz takie info to proszę się podziel

Posiadanie lub nie posiadanie pstryczka elektryczka do "poziomowania / regulacji reflektorów" nie jest wykładnią w zakresie, czy cegła miała nivomaty, czy tez je mogła mieć.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.

K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego

Iwan
Posty: 62
Rejestracja: 16 kwietnia 2021, 10:25
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Iwan » 06 września 2021, 22:05

Choroba... Tak gdzieś słyszałem/ czytałem. Może na "niebieskim" forum. Niestety nie jestem w stanie przypomnieć sobie źródła tej informacji, która wlazła mi w głowę.
Ale faktycznie jak miałem w klekocie problemy z alternatorem i ładowaniem, to obrotomierz sfiksował wtedy też.
Po naprawie - wymiana komutatora i szczotek, wszystko wróciło do normy. No i łożyska były wymieniane, ale to już nie ma nic do sygnału dla obrotomierza.
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 2273
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Sinuspi » 06 września 2021, 22:15

Iwan pisze:Choroba... Tak gdzieś słyszałem/ czytałem. Może na "niebieskim" forum. Niestety nie jestem w stanie przypomnieć sobie źródła tej informacji, która wlazła mi w głowę.
Ale faktycznie jak miałem w klekocie problemy z alternatorem i ładowaniem, to obrotomierz sfiksował wtedy też.
Po naprawie - wymiana komutatora i szczotek, wszystko wróciło do normy. No i łożyska były wymieniane, ale to już nie ma nic do sygnału dla obrotomierza.


Iwan w klekocie cewkę miałeś tylko Ty :)

(taki medyczny żarcik)

Jak pamiętam sygnał do obrotomierza idzie z cewki w 'benzynie'.

Choinka na liczniku to tez wina zużytych szczotek / komutatora.
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.

K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 :idea:

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego

Mitek91
Posty: 100
Rejestracja: 17 stycznia 2021, 16:35

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Mitek91 » 06 września 2021, 22:36

W takim układzie podrzucę alternator do zaufanych, najprostsza sprawa ;) a jeśli chodzi o sygnał z cewki to jest stabilnie, mierzyłem mutimetrem z rpm przy okazji walki z popiardywaniem na wolnych obrotach, na rozgrzagnym 850rpm, książkowo dla b234f.
A Wy mierzyliście kiedyś rozbieżność wskazania obrotomierza a rzeczywistością? Zobaczę jak wyjdzie po regeneracji alternatora, póki co wychodzi mi że wskazówka pokazuje o ok 100obrotów mniej niż multimetr. Za to z prędkościomierzem można gps kalibrować, praktycznie brak rozbieżności.
0 x

Iwan
Posty: 62
Rejestracja: 16 kwietnia 2021, 10:25
Lokalizacja: Kraków

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Iwan » 06 września 2021, 23:19

Tak w sumie jak popatrzeć na klekota, który miał tylko czujnik temperatury i kontrolki ciśnienia oleju... to chyba nie bardzo z czego miał brać sygnał obrotomierz i moje gdzieś nabyta informacja, że z alternatora + doświadczenie własne z jego awarią i fiksowaniem przy tym obrotomierza, zdają się jakimiś poszlakami, że coś jest na rzeczy z tym.
W benzynie nie wiem, póki co problemów żadnych z obrotomierzem, to i człowiek mniej, a nawet wcale nie docieka co i z czego się bierze :)
0 x

Mitek91
Posty: 100
Rejestracja: 17 stycznia 2021, 16:35

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Mitek91 » 08 września 2021, 19:57

Alternator po diagnozie- wszystko ok, nie ma sensu nic wymieniać, w dodatku podobno nie ma z niego wyjścia sygnału na obrotomierz, tak powiedział mechanik. Wyjałem sobie zegary- ktoś już tu był ;) ciekawe czy te 192570 to stan wyjściowy licznika czy o ile skręcony :D
Załączniki
20210908_124859.jpg
20210908_124859.jpg (713.67 KiB) Przejrzano 489 razy
0 x

michlacz231
Posty: 25
Rejestracja: 14 października 2018, 15:49

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: michlacz231 » 14 września 2021, 17:28

Prawdopodobnie padła mi turbina w d24t ( podczas przyśpieszania turbina wydaje metaliczny dźwięk ) a co za tym idzie będę chciał oddać ją do regeneracji, ktoś może już to robił i wie jaki to koszt?
0 x

Awatar użytkownika
bnw
Posty: 872
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: bnw » 14 września 2021, 20:56

Robiłem turbo od benzyny w Krymarze, wyszło koło 1000 z kurierem i podobnymi.
0 x
Jest:
'91 965 B204FT, 89 765 D24TIC, '87 764 B280F
'02 A2 1.4 TDi, '01 Grand Cherokee 4.7 PT, '00 A8 2.8 quattro, '92 Passat 1.8, '92 Discovery 3.5 V8i, '87 Grand Marquis LS Colony Park 5.0 V8 EFI
Było:
'91 964 3.0, '90 100 C3 2.3, '88 Terrano 2.4

marten
Posty: 37
Rejestracja: 03 marca 2015, 16:45

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: marten » 15 września 2021, 12:44

Cześć,
szybkie pytanie - jaki regulator napięcia do V940 D24TIC? (alternator który mam to: 0 120 469 997 - 14V 31/80A)?
obecni mam jakiś Magenti Marelli i nie jest zachwycający...
0 x

witteg
Posty: 12
Rejestracja: 13 listopada 2015, 11:40
Lokalizacja: Rz-ów

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: witteg » 16 września 2021, 09:33

Panowie, czy gałki zmiany biegów automatycznej skrzyni są zamienne 940 mkII i 960 mkII ?
Albo czy gałka z 850-ki podejdzie do 940 mkII ?
0 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości