Silnik na cieplym nie kręci powyżej 2 tys RPM / 940 B230FD

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
freecancer
Posty: 9
Rejestracja: 11 lutego 2020, 14:33

Silnik na cieplym nie kręci powyżej 2 tys RPM / 940 B230FD

Postautor: freecancer » 12 stycznia 2021, 21:16

Witajcie,

Przychodze do Was z problemem i szukam porady oraz wskazówek. Cala sprawa ma swoj poczatek jakos tydzien temu. Paliła mi sie od jakiego czasu kontrolka lambdy. Postanowiłem w koncu po prawie roku sprawdzic jak dziala migadelko i co mi pokaze. Poza błędem czujnika ABS wymigalo mi na 2 gnieździe bledy 113 232 (oba dotyczą zbyt ubogiej lub za bogatej mieszanki) oraz 121 (wadliwy sygnał z przeplywki). Postanowiłem testowo zakupic z Allegro przeplywke ze Scantech. Przyjechala, przeczyscilem ją sprayem do czyszczenia przepływomierzy. Odczekałem, zamontowałem, odpialem masę z aku aby bledy wykasować i w droge. Na poczatku bylo dobrze poki silnik sie nie nagrzał. Pojawil sie straszny brak mocy, silnik przerywał, nie wkręcał sie wyzej niz 2 tys obrotow. Na dohamowaniu do skrzyżowania auto gasło bo obroty spadały ku 0. Dawanie biegu w gore pogarszało sytuacje bo obroty spadały i auto nie jechalo wiecej niz 30 km/h. Stwierdziłem ze to tani szajs i odsyłam. Przeczyscilem swoja stara przeplywke i zamontowałem. Problem caly czas trwał - na cieplym muł straszny. Dodam ze mam gaz i na benzynie czy gazie auto ma ten sam problem. Samo odpalanie na zimnym i początkowa jazda jest bezproblemowa.
Dzis jeszcze raz sprobowalem sie przyjechac i moze bym sie czegos nowego dowiedział o usterce. I tak wlasnie bylo. Gdy trzymałem gaz w podłodze a silnik „krztusił” sie to po kilkunastu sekundach tak jak by sie sam odwieszal i jechał normalnie. Poki go nie zgasiłem to bylo okej. Potem ta sama akcja w kolko. Jeszcze sprawdziłem jedna rzecz. Jak trzymam wciśnięte sprzeglo to silnik wkreca sie do odcięcia obrotow. Ale jak chce ruszyc to juz tak kolorowo nie jest bo nie kreci sie wiecej niz te 2 tys obrotow. Dolot sprawdzałem i jest szczelny, filtr paliwa jest nowy założony, zaplon plus kable są roczne. Lambdy nie mam jak sprawdzic pod domem. Co myslicie ? Co moze tutaj byc nie tak ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x

Awatar użytkownika
endriugto
Posty: 3235
Rejestracja: 28 października 2015, 15:26
Lokalizacja: Skórzewo 509 315 886

Re: Silnik na cieplym nie kręci powyżej 2 tys RPM / 940 B230FD

Postautor: endriugto » 13 stycznia 2021, 12:36

Krokowiec?
0 x

Awatar użytkownika
freecancer
Posty: 9
Rejestracja: 11 lutego 2020, 14:33

Re: Silnik na cieplym nie kręci powyżej 2 tys RPM / 940 B230FD

Postautor: freecancer » 13 stycznia 2021, 12:39

[mention]endriugto [/mention] przeczytalem post innego użytkownika ktory mial podobny problem i doczytałem, ze wlasnie silnik krokowy moze byc problem
Zamowilem pierwszy z brzegu na Allegro i jutro bede dzialac


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x

xjtdi
Posty: 743
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Silnik na cieplym nie kręci powyżej 2 tys RPM / 940 B230FD

Postautor: xjtdi » 13 stycznia 2021, 20:44

Obawiam się, że to nie krokowiec ale jak juz zamówiłeś to sprawdź. Z Twojego opisu bardziej bym obstawiał czujnik temperatury ale nie ten co daje sygnał do zegarów tylko ten co daje sygnał do kompa.
Druga rzecz warta sprawdzenia to ciśnienie paliwa w układzie przed wtryskami. Miałem kiedyś taki problem, że najpierw auto zaczęło zamulać powyżej 4tys tys obr, później powyżej 3tys, później powyżej 2tys... Okazało się, że padła pompa paliwowa ta pod autem, tzn działała ale nie buczała i nie robiła odpowiedniego ciśnienia. Problem nasilał się w czasie jazdy tzn rano pod domem auto rwało asfalt a po 10km ledwo szło podjechać na parking pod robota bo byl na górce...
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 2088
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Silnik na cieplym nie kręci powyżej 2 tys RPM / 940 B230FD

Postautor: Sinuspi » 13 stycznia 2021, 20:44

A jest w tym aucie i używana instalacja zasilania gazem skroplonym ?
0 x
Kanciaste VOLVO - ZAWSZE w drodze.
Bóg w pierwszej kolejności stworzył Volvo 2/7/9 bo miał gest, a inne samochody - no cóż miał też i poczucie humoru.
K-Jetronic to mój konik ;) tak samo jak nagrzewnice w 940 :idea:

Awatar użytkownika
freecancer
Posty: 9
Rejestracja: 11 lutego 2020, 14:33

Re: Silnik na cieplym nie kręci powyżej 2 tys RPM / 940 B230FD

Postautor: freecancer » 13 stycznia 2021, 20:48

[mention]Sinuspi [/mention] tak jest gaz, jest nowy bo byl nakładany 9 miesięcy temu. Problem z obrotami na cieplym dotyczy gazu i benzyny


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x

Awatar użytkownika
freecancer
Posty: 9
Rejestracja: 11 lutego 2020, 14:33

Re: Silnik na cieplym nie kręci powyżej 2 tys RPM / 940 B230FD

Postautor: freecancer » 13 stycznia 2021, 20:49

[mention]xjtdi [/mention] wytestowac w gorącej wodzie i sprawdzic czy oporność sie zmienia ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
0 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości