Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
pmiczka
Posty: 47
Rejestracja: 12 marca 2020, 19:39

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: pmiczka » 18 listopada 2020, 21:22

Cześć,
zachciało mi się dołożyć dwa dodatkowe gniazda zapalniczek. Jedno w schowku na transmiter a drugie w bagażniku.
Wszystko szło elegancko do momentu podłączenia nowych kabli do starych. Przy połączeniu wszystkiego pod stare gniazdo zapalniczki wywaliło jakiś bezpiecznik. Nie jest to 14 z kolei, który zgodnie z opisem odpowiada za zapalniczkę. Cała elektryka działa, ale na kablach do zapalniczki nie ma nic. Czy jest gdzieś jeszcze jakiś bezpiecznik, o którym nie pomyślałem? 940 1991.
0 x

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1162
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: fonderal » 18 listopada 2020, 23:27

Zapalniczka jest zasilana tylko przez bezpiecznik 14, który z kolei jest zasilany ze stacyjki. Wyjmij bezpiecznik i zobacz, czy dochodzi do niego prąd i czy bezpiecznik ma przejście bo to, że wygląda na dobry nie musi oznaczać, że jest. Przy wyjętym bezpieczniku można jeszcze przedzwonić kabel bezpiecznik - zapalniczka.

Zdarza się tak, że przegrane złącze w gnieździe bezpiecznika z czasem traci z nim kontakt, wtedy nie ma innego wyjścia niż wymiana, a to roboty od cholery...
0 x

xjtdi
Posty: 721
Rejestracja: 31 października 2016, 13:48

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: xjtdi » 19 listopada 2020, 13:32

czk pisze:
Po pierwszym czy po drugim poście :P W sensie, czy popierasz tezę że komp w przypadku automatu używa danych z EGR a z manualem nie?
...

Właśnie analizuję temat i zdaje się to prosta robota. Większy problem mam z elementami systemu puls-air, a konkretnie jak zaślepić dodatkowe otwory w głowicy:

Po pierwszym poście, co do automatu nie mam większych doświadczeń ale wiem, że komp wtrysku który chodził dobrze w B230FB z manualem chodził źle w B230F z automatem konkretnie skrzynia zaczęła niepoprawnie zmieniać biegi. Może przypadek bo było sporo rzeczy wtedy robionych ale finalnie inny komp załatwił sprawę a ten od B230FB jest na 100% dobry bo do dziś jeździ w aucie mojego ojca.
Co do zaślepienia puls-air, są różne metody, możesz dotoczyć u tokarza koreczki z rowkiem na oring lub kołnierzem na miedzianą/teflonową uszczelkę. Generalnie jest problem bo akurat tam, obok kolektora wydechowego jest dość ciepło. Ja ponieważ miałem silnik wyjęty z karoserii dobrałem koreczki od pneumatyki, mosiężne z teflonową uszczelką i drobnozwojnym gwintem. Jedyny istotny koszt to gwintownik z calowym gwintem, trzymało to bez zarzutu do czasu aż sprzedałem auto.
0 x

Awatar użytkownika
bnw
Posty: 656
Rejestracja: 30 lipca 2018, 21:59
Lokalizacja: gdzieś w okolicach Krakowa

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: bnw » 19 listopada 2020, 13:52

Automat może wymagać TPSa, a manual nie musi/ nie wymaga. Jeśli komputer z FB był przystosowany do przyjmowania/przesyłania dalej informacji dyskretnej (0/cokolwiek pomiedzy/maks), to skrzynia automatyczna mogła dostawać niepoprawne odczyty, bo tam potrzebna jest ciągła informacja.
0 x
Jest:
'91 965 B204FT, 89 765 D24TIC, '87 764 B280F
'02 A2 1.4 TDi, '01 Grand Cherokee 4.7 PT, '00 A8 2.8 quattro, '92 Passat 1.8, '92 Discovery 3.5 V8i, '87 Grand Marquis LS Colony Park 5.0 V8 EFI
Było:
'91 964 3.0, '90 100 C3 2.3, '88 Terrano 2.4

lucash
Posty: 30
Rejestracja: 07 sierpnia 2017, 23:10
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: lucash » 20 listopada 2020, 22:12

Małe pytania do wyjadaczy :) Pacjent Volvo 940 '95 B230FK
1. Czy wskaźnik temperatury LED przy zegarach jest podświetlany? U mnie nie. Pytanie to można naprawić i jaką żarówką.
2. Jaka żarówka idzie do podświetlenia wybieraka biegów automatu? Czytam i nigdzie nie znalazłem konkretów. Może być W1.2W ale czy z jakąś oprawką czy bez?
Żarówki chciałem zamówić żeby nie czekać 3 dni aż mi dojdą a będę miał w środku rozbebeszone ;)

3. Czy można naprawić regulację lędźwiową fotela czy lepiej iść w nowy/używany fotel?
0 x

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1162
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: fonderal » 21 listopada 2020, 02:57

1. Jak najbardziej jest podświetlany, ale z pamięci nie powiem jaka to żarówka, może jak wrócę do domu będę miał jakieś zdjęcie. W każdym razie jest mała:)
3. Można i nie jest to takie trudne, u mnie sprowadzili się do dorobienia prostego zaczepu z blachy, aż się sam zdziwiłem, że pękł metal a nie plastik. Są w necie tutoriale, bywają też w sprzedaży plastikowe części do regulatora. W każdym razie nie trzeba wyjmować fotela, wystarczy "zadrzeć" do góry tapicerkę oparcia i mechanizm jest na wierzchu.

edit:
Tak to się prezentuje. Żarówka wygląda na 1,2W, ale mz. to trochę za dużo. Są takie 0,5W i na mój gust to w sam raz.
Trzeba by zmierzyć prąd jakiejś działającej...

Obrazek

A tak wygląda regulacja lędźwiowa. U mnie oberwały się haczyki, zrobiłem nową blachę i działa ze trzy lata.
Czasem rozpada się ten plastik z gwintem, ale i na niego są sposoby.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
2 x

Awatar użytkownika
Milco
Posty: 165
Rejestracja: 29 października 2016, 19:24
Lokalizacja: Warszawa / Kędzierzyn-Koźle

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Milco » 21 listopada 2020, 17:51

lucash pisze:Małe pytania do wyjadaczy :) Pacjent Volvo 940 '95 B230FK
1. Czy wskaźnik temperatury LED przy zegarach jest podświetlany? U mnie nie. Pytanie to można naprawić i jaką żarówką.

Taka: https://www.skandix.de/en/spare-parts/e ... w/1021494/
Załączniki
FDC40157-257F-4F32-804C-E1C8DD04D90D.jpeg
FDC40157-257F-4F32-804C-E1C8DD04D90D.jpeg (13.93 KiB) Przejrzano 229 razy
1 x

Awatar użytkownika
pmiczka
Posty: 47
Rejestracja: 12 marca 2020, 19:39

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: pmiczka » 22 listopada 2020, 12:29

fonderal pisze:Zapalniczka jest zasilana tylko przez bezpiecznik 14, który z kolei jest zasilany ze stacyjki. Wyjmij bezpiecznik i zobacz, czy dochodzi do niego prąd i czy bezpiecznik ma przejście bo to, że wygląda na dobry nie musi oznaczać, że jest. Przy wyjętym bezpieczniku można jeszcze przedzwonić kabel bezpiecznik - zapalniczka.

Zdarza się tak, że przegrane złącze w gnieździe bezpiecznika z czasem traci z nim kontakt, wtedy nie ma innego wyjścia niż wymiana, a to roboty od cholery...


Cześć, dzięki bardzo za info. Niestety bezpiecznik jest sprawny, podmieniłem go na nówkę. Prąd do bezpiecznika dochodzi, więc od bezpiecznika do zapalniczki coś wywaliło, bo radio działa, a chodzą na tym samym bezpieczniku.
Będę to sprawdzał dopiero w przyszłym tygodniu, bo póki co próbowali mi się włamać do garażu. Drzwi pokiereszowane mocno, ale wytrzymały.
1 x

Awatar użytkownika
gruszka2
Posty: 400
Rejestracja: 08 lutego 2017, 12:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: gruszka2 » 22 listopada 2020, 13:11

Żaróweczka mała i miejsce trochę niewygodne, ale da się wymienić.
Załączniki
20200803_180159.jpg
20200803_180159.jpg (44.9 KiB) Przejrzano 199 razy
20201122_125346.jpg
20201122_125346.jpg (98.5 KiB) Przejrzano 199 razy
2 x
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów…

945 B230FT 97r.

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 1162
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: fonderal » 22 listopada 2020, 17:42

pmiczka pisze:Prąd do bezpiecznika dochodzi, więc od bezpiecznika do zapalniczki coś wywaliło, bo radio działa, a chodzą na tym samym bezpieczniku.

Problem w tym, że między bezpiecznikiem a zapalniczką nie ma niczego, co mogłoby w jakikolwiek sposób wywalić. Kabel prowadzi bezpośrednio od bezpiecznika do zapalniczki.
0 x


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości