Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Wszystko co dotyczy zwykłego utrzymania auta w fabrycznej specyfikacji
Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 2325
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: dom?n » 10 stycznia 2020, 16:53

czk pisze:Proszę państwa, jak wygląda sprawa ze skutecznością świecenia lamp EU w 2/7/9 vs US sealed beam? Pięknie to wygląda ale samochód ma służyć, a "nasze" lampy jak dla mnie świecą wyśmienicie i nie chciałbym tego tracić.

Ciekawi mnie również porównanie okrągłe przedlifty vs prostokątne '86+ w 240.


Wszyscy za oceanem piszą o dramatycznej poprawie świecenia po zamianie z US na europejskie. Nie wiem jak z poczwórnymi zestawami z przedliftowych 240 i 740, ale na poliftowe marudzą mocno. Do poczwórnych można wstawić europejskie wkłady jakby co.
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą

re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D

czk
Posty: 101
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: czk » 10 stycznia 2020, 22:38

dom?n pisze:
czk pisze:Proszę państwa, jak wygląda sprawa ze skutecznością świecenia lamp EU w 2/7/9 vs US sealed beam? Pięknie to wygląda ale samochód ma służyć, a "nasze" lampy jak dla mnie świecą wyśmienicie i nie chciałbym tego tracić.

Ciekawi mnie również porównanie okrągłe przedlifty vs prostokątne '86+ w 240.


Wszyscy za oceanem piszą o dramatycznej poprawie świecenia po zamianie z US na europejskie. Nie wiem jak z poczwórnymi zestawami z przedliftowych 240 i 740, ale na poliftowe marudzą mocno. Do poczwórnych można wstawić europejskie wkłady jakby co.


Ale że, jak, europejskie wkłady do przedliftowych "sealed beams"? Chodzi mi oczywiście o przedliftowe, poczwórne "usa front".

Narzekanie na poliftowe lampy US domyślam się że może wynikać z tego, że są plastikowe i żółkną/matowieją.
0 x
1985 Volvo 240GL B230FK
1993 Volvo 240GL B230FD Kąbi
1994 Volvo 940GL B230FB
1995 Citroën XM XU10
1998 Volvo V70XC B5254T "Gruz-makabra"

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 984
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: fonderal » 10 stycznia 2020, 23:33

czk pisze:Ale że, jak, europejskie wkłady do przedliftowych "sealed beams"? Chodzi mi oczywiście o przedliftowe, poczwórne "usa front".

Na allegro wiszą po 20 zł:)
Ktoś to robi w wersji europejskiej być może dlatego, że te same wkłady były latami używane w wielu modelach autobusów Neoplan, czyli nie trzeba było wymyślać koła na nowo :)

Obrazek
2 x

czk
Posty: 101
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: czk » 11 stycznia 2020, 00:21

fonderal pisze:
czk pisze:Ale że, jak, europejskie wkłady do przedliftowych "sealed beams"? Chodzi mi oczywiście o przedliftowe, poczwórne "usa front".

Na allegro wiszą po 20 zł:)
Ktoś to robi w wersji europejskiej być może dlatego, że te same wkłady były latami używane w wielu modelach autobusów Neoplan, czyli nie trzeba było wymyślać koła na nowo :)
Obrazek


Wszystko rozumiem. Ale skuteczność świecenia tego standardu raczej taka sama, nie wazne czy przyjechaly z US i EU. Dlatego pytam o porównanie z naszymi, zwyczajnymi, szklanymi, prostokątnymi :)
0 x
1985 Volvo 240GL B230FK
1993 Volvo 240GL B230FD Kąbi
1994 Volvo 940GL B230FB
1995 Citroën XM XU10
1998 Volvo V70XC B5254T "Gruz-makabra"

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 984
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: fonderal » 11 stycznia 2020, 01:26

Tl;dr: oba warianty amerykańskie świecą zauważalnie gorzej od prostokątnych europejskich.

A tego to już nie wiem, nigdy nie jeździłem 740 z amerykańskimi światłami, w sensie z ich symetryczną optyką.
Amerykańskie do przedliftowego 740 to ten ichni patent sealed beam, który świeci symetrycznie. Te z allegro są asymetryczne i na H4. Ilością światła też nie powalają, ale z racji asymetryczności mogą świecić nieco lepiej od amerykańskich odpowiedników. No i nie jest się skazanym na sealed beam, można użyć jakiejś lepszej żarówki. Tak czy siak drogowe są jeszcze jako tako, za to mijania jak w maluchu. Ale nadrabiają wdziękiem :)

Natomiast duże prostokątne to tak jak @dom?n napisał, te zwykłe, pospolite u nas europejskie światła są w USA tak samo poszukiwane, jak u nas ichnie poczwórne fronty, bo świecą o rząd wielkości lepiej i od poczwórnych, i od amerykańskich poliftowych, też dużych prostokątnych, tych dzielonych w pionie.
1 x

czk
Posty: 101
Rejestracja: 18 grudnia 2016, 04:27

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: czk » 11 stycznia 2020, 14:14

Czyli w sumie tak jak się spodziewałem, najlepsze do lansu :D
A okrągłe przedliftowe w 240 w porównaniu do ostatnich, najnowszych?
0 x
1985 Volvo 240GL B230FK
1993 Volvo 240GL B230FD Kąbi
1994 Volvo 940GL B230FB
1995 Citroën XM XU10
1998 Volvo V70XC B5254T "Gruz-makabra"

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 1773
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Sinuspi » 12 stycznia 2020, 19:57

czk pisze:Czyli w sumie tak jak się spodziewałem, najlepsze do lansu :D
A okrągłe przedliftowe w 240 w porównaniu do ostatnich, najnowszych?


mnie się wydaje, że im lepszy kineskop tym snop na czystym kloszu i odbłyśniku jest lepszy. Może ktoś zna się na fotografii, to wytłumaczy to w dwóch słowach. Inną sprawą jest plama strugi światła i postrzegania w niej przeszkód. :idea:
0 x
VOLVO - ZAWSZE w drodze.
Bóg stworzył Volvo 2/7/9 bo miał gest, a inne samochody - no cóż miał też poczucie humoru.
Czy "+" czy "-" zawsze jest sinus.

Awatar użytkownika
dom?n
Administrator
Posty: 2325
Rejestracja: 01 października 2014, 00:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: dom?n » 16 stycznia 2020, 20:44

Kupiłem w Drakenie korek wlewu płynu do spryskiwaczy. Nie pasuje, ma za małą średnicę. Czy to 900 były różne średnice rurki wlewu?

Obrazek
0 x
940 Turbo '91 · dekwadrat · poznańskie klasyki nocą

re5pect pisze: Jeżeli chcesz żeby Twoje RWD dobrze się prowadziło w zakrętach, było szybkie, dobrze hamowało, a to wszystko bez wydawania taczki pieniędzy na modyfikacje to polecam zakup BMW :D

Awatar użytkownika
fonderal
Posty: 984
Rejestracja: 09 października 2014, 10:10
Lokalizacja: WK i WL

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: fonderal » 16 stycznia 2020, 21:09

Jedna średnica. Na wszelki wypadek przeleciałem przez wszystkie roczniki, i od 91 do 98 korek ma numer 3518883.
Rurki też były takie same przez cały czas. Co prawda są w dwóch wykonaniach, ale to dla prawej albo lewej strony montażu zbiorniczka, do obydwu pasuje ten sam korek.
Też mam z Drakena i pasował jak ulał...
0 x

Awatar użytkownika
Sinuspi
Posty: 1773
Rejestracja: 05 lipca 2015, 15:18

Re: Krótkie pytania i krótkie odpowiedzi.

Postautor: Sinuspi » 17 stycznia 2020, 05:50

dom?n pisze:Kupiłem w Drakenie korek wlewu płynu do spryskiwaczy. Nie pasuje, ma za małą średnicę. Czy to 900 były różne średnice rurki wlewu?

Obrazek


1. masz źeźbę
2. masz z 700-ty
1 x
VOLVO - ZAWSZE w drodze.
Bóg stworzył Volvo 2/7/9 bo miał gest, a inne samochody - no cóż miał też poczucie humoru.
Czy "+" czy "-" zawsze jest sinus.


Wróć do „Bieżąca obsługa aut”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości